New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

دغدغه‌مند، حرفه اي و به دور از شعار / یادداشت احمد شاهوند برای "قندون جهیزیه"

:: 21 مرداد 1394  9:05:30 AM  ::

صابر ابر و نگار جواهریان در نمایی از

صابر ابر و نگار جواهریان در نمایی از "قندون جهیزیه"

 

سی نت: علي ملاقلي پور که سابقه دستياري کارگرداناني چون بهرام توکلي را دارد، در «قندون جهيزيه» موفق مي شود رابطه مستاجر و صاحبخانه را با رگه هايي از طنز اجتماعي به بهترين شکل ممکن به تصوير بکشد.

عطا و معصومه با نقش آفريني درجه يک و متفاوت صابر ابر و نگار جواهريان زن و شوهري هستند که موعد اجاره شان فرا رسيده و طبق گفته بنگاه دار، صاحب خانه اجاره را سه برابر کرده است. عطا که به هيچ وجه نمي خواهد خانه فعلي را از دست بدهد به هر ترفندي دست مي زند تا بتواند در اين خانه بماند. فيلمنامه فيلم مملو از جزئيات است و ملاقلي پور با مهارت هرچه تمام تر اين جزئيات را به تصوير کشيده است. جدا از شخصيت پردازي عطا و معصومه دو شخصيت اصلي فيلمنامه، از شخصيت پردازي برادر عطا - که مشکل اش بسيار فراگير است و جا دارد توسط متخصصان واکاوي شود - گرفته تا کاراکتر صاحب بنگاه و حتي پاژن - همسايه اي که اکبر عبدي بار ديگر با اضافه کردن يک شاه نقش ديگر در کارنامه اش آن را ايفا کرده - همه و همه با دقت و ظرافت پرداخت شده اند. تمامي فصول مربوط به استقرار گروه فيلمرداري در خانه عطا اجراي فوق العاده اي دارند. ريتم فيلم تند است و نماها با مهارتي مثال زدني به يکديگر پيوند خورده اند.

ملاقلي پور در فيلمنامه دقيق و بي نقص «قندون جهيزيه» که از هر لحاظ عالي است و ساختاري کلاسيک و سيدفيلدي دارد، غير از اخلاق گرايي پاياني که قابل چشم پوشي است، بدون اينکه حتي يک ثانيه اضافه داشته باشد به خوبي و بي لکنت داستانش را تعريف مي کند. تمامي کاراکترهاي معرفي شده در فيلمنامه هدف مند خلق شده اند. از مدير ساختمان با بازي افسانه چهره آزاد گرفته تا مسئول برق گروه فيلمبرداري که مدام در حال بازي با گوشي اش است، همه در نقطه اي از اوج داستان تاثيرگذار هستند. و اين نشان از دقت در طراحي فيلمنامه است.

کارگرداني ملاقلي پور و تسلط تحسين برانگيزش در اجراي فصل هاي شلوغ فيلم بخصوص تمامي فصل هاي مربوط به مجتمع مسکوني هم يکي از نقاط قوت فيلم «قندون جهيزيه» است. کافي است اشاره کنم به فصل آمدن صاحب خانه به مجتمع که همه عوامل دست به دست هم مي دهند تا وسايل فيلمبرداري را به داخل خانه ببرند. تعليق آمدن صاحب خانه و گير کردن کابل برق به نرده ها، که سرانجام برادر عطا سر بزنگاه سر مي رسد و همه چيز به خوبي به پايان مي رسد، اجراي فوق العاده اي دارد. يا فصلي که برادر عطار مامور بستن خيابان است که در نهايت با اعتراض راننده ها به پياده رو منتقل مي شود. اين فصل ها با ظرافت و با مهارت هرچه تمام تر اجرا شده اند که همه اينها نشان از تسلط تکنيکي کارگردان حکايت دارد.

قطعا با يک بار مشاهده نمي توان حق مطلب را ادا کرد اما «قندون جهيزيه» که کارگردان خوش ذوقي را به جامعه سينماي ايران معرفي کرد، شايد پس از «دايره زنگي» دومين طنز اجتماعي سال هاي اخير است که استادانه موفق مي شود دغدغه هاي طبقه زيرمتوسط جامعه را بدون درافتادن به شعار و کلي گويي در قالب فيلمي داستاني و جذاب تصوير کند. بي صبرانه منتظر دومين ساخته علي ملاقلي پور مي مانم.

 

منبع: روزنامه پیام آشنا

7248 - احمد شاهوند

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

قندون جهیزیه - Ghandoone Jahizie        >> مشاهده اطلاعات کامل

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت