New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

یک سقوط / یادداشت حامد مقدم برای خودکشی تونی اسکات

:: 30 مرداد 1391  10:54:10 AM  ::

تونی اسکات

تونی اسکات

 

سی نت: پاسی از شب گذشته. پیرمردی 68 ساله از منزلش در بورلی هیلز خارج می شود ماشین اش را روشن می کند و آرام آرام در تاریکی شب می زند به جاده. می راند و می راند گاهی سرش را به این سو و آن سو می کند فروشگاه ها ، لامپ های نئون، بیلبورد های بزرگ تبلیغاتی ، تیرهای چراغ برق، برج های سربه فلک کشیده و خیلی چیزهای دیگری که فقط در شب یک منطقه اعیان نشین در لس آنجلس ممکن است دیده شوند از نظر می گذارند. اما فقط احساس تکرار است که به او دست می دهد. احساس می کند که همه این چیزهای رنگارنگ دیگر برایش جذابیتی ندارند. تکرار و تکرار و تکرار. بارها این صحنه ها را در فیلم هایش به تصویر کشیده و حالا به چیز دیگری می اندیشد. می داند به کجا می رود. خیلی دیگر نمانده. پس بی خیال از همه جا حواس اش را جمع رانندگی می کند و سعی می کند تا می تواند ازآن لذت ببرد. اما او هیچوقت به این آهستگی ماشین نرانده است. چرا که همیشه عاشق سرعت بوده. اتوموبیل یا موتور سیکلت فرقی نمی کند. سرعت، جنبش ، هیجان این چیز هایی بود که همه عمر دوست شان داشته و خواسته و ناخواسته در همه فیلم هایی که تا به الان ساخته هم حضور داشته است. تحرک و جنبشی که شیفتگان فراوانی را برای فیلم هایش دست و پا کرد و تا همین سال پیش در آخرین فیلم اش هم چیزی از غلظتش کم نشد. گویی هر چه پیر تر می شد طراوت و سرزندگی در آثارش به جای این که کمرنگ شود بیشتر می شد. شاید دیگر مخاطبان اش به انبوهی بیست و چند سال پیش نبودند اما هنوز آن شور با او بود و خیلی از طرفداران وفادارش را در کنار خود داشت.

دیگر به مقصد رسیده بود. پل معلق وینسنت تاماس در بندرگاه لس آنجلس. اصلاً از همان ابتدا می دانست می خواهد به این جا بیاید. پس کمی جلوتر می رود و ماشین اش را در گوشه ای پارک می کند. نگاهی به معدود رهگذران روی پل می اندازد. می داند که هر کدام از آن ها می توانسته یکی از مخاطبان فیلم های اکشن اش باشد اما مطمئن است که چهره او را هرگز به خاطر نمی آورند. پس آرام آرام از نرده های کناری پل بالا می رود و آب های متلاطم و تیره رنگ زیرش را که با او حدود 100 متری فاصله دارد با دقت نظاره می کند. تصمیم اش را گرفته است. خود را رها می کند. خیلی طول نمی کشد تا به سطح آب برخورد کند اما برای او زمانی گویی متوقف شده است. هرچه باشد او یک فن سالار به تمام عیار بوده. از آن ها که بلد بود یک لحظه را آنقدر کش دار و پر التهاب کند که تماشاگر را غرق تعلیق، مبهوت و میخ کوب سر جایش نگه دارد. پس در آن چند ثانیه قبل برخورد ، لحظه لحظه دورانی که در سینما سپری کرده بود مرور کرد گویی یک نمایش اختصاصی برای خود ترتیب داده باشد. و چه خوب که برادر بزرگش، ریدلی، را هم در کنارش می دید. و درست در لحظه صفرِ برخورد، در اوج هیجان، احساس کرد که سکانس پایانی هم نفس گیر از کار درآمده. لبخندی از رضایت بر لبش نقش بست.

* این یادداشت تقدیم می شود به روحِ تونی اسکات، یکی از معدود فیلم سازانی که دوستش داشتم.

 

منبع: سی نت

15002 - احمد شاهوند

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت