New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

درباره سیامک انصاری برای بازی اش در "قهوه تلخ"

وقتی متعارف در جمع نامتعارف ها می خنداند

:: 16 آذر 1389  9:33:10 PM  ::

 

سی نت: آنقدر او را در مجموعه هاي طنز و كارهاي مهران مديري ديديم كه شايد باورمان نشود كه سيامك انصاري با رسول ملاقلي پور، پاي به سينما و عالم تصوير گذاشت. اين بازيگر 42 ساله از سال 74 با سفر به چزابه آن فقيد، سفر سينمايي خود را آغاز كرد و در "كمكم كن" و "نسل سوخته" نيز به همكاري خود با ملاقلي پور ادامه داد. اما اين مجموعه هاي طنز تلويزيوني و حضور در سريالهاي مهران مديري بود كه قابليت هاي بازيگري او را نمايان تر و به مخاطب معرفي كرد.همكاري مستمر او در "شب هاي برره"، "پاورچين" و "نقطه چين" و تفاوت و مهارت او در شكل خاصي از بازي طنزبه حدي بود كه در "قهوه تلخ" به قهرمان اصلي و شخصيت محوري سريال بدل شده و ساختار قصه و روايت آن بر بنياد پرسونا‍ژ او شكل بگيرد. قدرت بازي او در خلق موقعيت هاي كميك و طنازي هاي فردي به قدري بود كه وي بتواند در "قهوه تلخ" به نوعي جايگزين مهران مديري شود تا او بتواند با خيال راحت به كارگرداني خود مشغول باشد. قهرمان يك داستان طنز بودن آنهم در يك ساختار سريالي بسيار دشوارتر از قهرمان يك فيلم ترا‍ژدي يا ملودرام بودن است. بدين معني كه بايد در يك فرايند زماني طولاني بتواني جذابيت و ظرفيت كميك كاراكتر را حفظ كني تا طنز ماجرا دچار افت و خيز نشده و استمرار دراماتيكي داشته باشد.

تفاوت جنس بازي سيامك انصاري از حيث كميك هم به شمايل فيزيكي و ظاهري او برمي گردد و هم به سبك و سياق بازيگريش. او بر خلاف هم قطارانش مثل جواد رضويان و شفيعي جمع و حتي مهران مديري فاقد قابليت هاي صوري در طنازي است و به اندازه آنها از شمايلي كميك برخوردار نيست يا كمدي حركتي و صورتي كمتري دارد اما ري اكشن هاي او در مقابل ديگران و جديتي كه دررفتار و ديالوگ گويش وجود دارد به خلق يك موقعيت طنز و كمدي مي انجامد كه واجد جذابيت هاي عميق تري است. به عبارت ديگر از جنس بازي او را با رويكردي فردگرايانه مورد ارزيابي قرار دهيم كمتر مي توان نشانه هاي طنز را در بازي او بازشناسي كرد يا به رفتارهاي او خنديد. شايد بتوان او را يك بازيگر مكمل كمدي دانست كه در نسبت با موقعيت كلي قصه و در ارتباط با كاراكتر متضاد مقابلش جذابيت دارد. در واقع او اراده نمي كند تا با حركات و سكنات يا گفتار و رفتارش مخاطب را بخنداند بلكه تلاش مي كند تا با نوع بازي خود از موقعيت داستاني موجود فضاي طنز و كميك بيافريند. مستشارالدوله در قهوه تلخ به خودي خود طناز و كمدي نيست. جديت او به گونه اي پارادوكسيكال با طنازي ها و شخصيت هاي طنزمقابل مي آميزد كه محصول اين تضاد رفتاري، براي مخاطب خنده دار مي شود. هرچند برخي تمهيدات شخصي مثل نگاه كردن به دوربين نيز در ايجاد اين طنزبي تاثير نيست. گويي تنها مستشاراست كه رفتار خودآگاهانه اي داشته و از منظر تاريخي به ماجرا مي نگرند. بر خلاف بقيه كاراكترها كه هر رخداد و كنش تاريخي را در اين ماجرا به طنز مي گيرند مستشار تمام اين طنازيها را به شكلي جدي و واقعي تاويل مي كند. او تنها كسي است كه منطقي و متعارف رفتار مي كند اما در جمعي كه همه نامتعارفند شخصيت مستشار است كه نامتعارف جلوه مي كند. همين موقعيت وارونه را مي توان در نوع كمدي پردازي سيامك انصاري بسط داد. طنز او برساخته بازي جدي است نه طنازي هاي فردي.

 

منبع: روزنامه شرق

4493 -  

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت