New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

نگاهی دیگر به فیلم "اسب حیوان نجیبی است"

قصه فرم و محتوا

:: 25 دی 1390  10:55:25 AM  ::

 

سی نت: اسب حیوان نجیبی است آخرین ساخته عبدالرضا کاهانی به طور قطع در آینده و پس چند فیلم دیگر از او بیشتر خواهند نوشت اما آنچه مسلم است، فضای ذهنی فیلمساز در هر یک از آثار بهتر دیده شده اش مثل بیست، هیچ و همین اسب... به سمت تلخی و پوچی میل دارد. شاید نوعی بی رنگ و جلوه بودن دنیا و تاکید بر خوش بودن خیام وارانه در این دنیای ظاهرا آرام را که آدمهایش همچون اسیرانی در برزخ بدون سرنوشتی مشخص در پی هیچ به این سو آن سو می روند را ، بتوان به این فضا نسبت داد. اما فارغ از فلسفه فکری و جهان بینی خاص فیلمساز، می توان اسب... را به عنوان یک فیلم کمدی آبسورد هم دید و از آن به عنوان یک فیلم لذت برد و با شخصیتهایش ارتباط برقرار کرد و این را می شود به عنوان یک شاخصه مهم برای اسب... در نظر گرفت، چراکه کاهانی توانسته در پس یک اثر مستقل و صرف سینمایی، حرف و دغدغه خود را فارغ از آنچه هست به تماشاگر منتقل کند و این کار در سینمای ما کار ساده ای نیست و کمتر فیلمسازی را در سینما خودمان سراغ داریم که بتواند هم فیلم بسازد و هم در پس فیلمش حرفی بزند که می خواهد. به عنوان نمونه، در همین سال و چند ماه جلوتر از آن، فیلمی از یک فیلمساز / استاد فلسفه اکران شد که از خیلی جهات در تقابل با اسب... است. آلزایمر احمدرضا معتمدی با آنهمه ادعا و فضل فروشی درباره فهم فلسفه و تلاش برای تزریق مفاهیم دربسته فلسفی به یک فیلم سینمایی ، اثری بود که با بازی بازیگرانی مثل مهتاب کرامتی و مهران احمدی، که هر دو در اسب... هم دارند، با آن همه حمایتهای بی دریغ معاونت سینمایی و تلویزیون، باز هم نتوانست اکران موفقی داشته باشد و در ارتباط با همان مقدار تماشاگر هم ناموفق بود و دلیل آن هم چیزی نبود جز ناتوانی فیلمساز از برقراری رابطه ای پیوسته اما نه وابسته میان فرم و محتوا. هر چقدر معتمدی در آلزایمر نتوانست قصه بگوید و فقط بازی های خوب تیم بازیگری اش را به باد دارد، کاهانی توانست خوب قصه بگوید و تماشاگر را تا انتها با خود همراه کند و در آخر هم از همان تماشاگر جمله «آخرش که چی» را نشنود. اسب... را قطعا باید در پس قصه انتقادی اش در مورد برخی ضعفها و کاستی های پلیس و یا امکان جعل هویت نیروی انتظامی بررسی کرد. به طور قطع عمده برخوردهای تند و تیز معاونت سینمایی با اسب... به اینگونه مسائل و انتقادها و یا حرف و جمله های با حال و هوای جنسی لابلای گفتگوهای داخل فیلم نیست چرا که هیچ بدون هیچ کدام از این حاشیه ها باز هم مطلوب نظر منتقدان فیلم/کارگردان نبود. پس آنچه می ماند فضای فکری و جهان بینی فیلمساز است که مشکل ساز است در حالیکه صرف نظر از درستی یا نادرستی آن مفاهیم، فیلم به هیچ وجه مبلغ فکر و فضای سازنده خود نیست و تنها فضایی را برای بحث و نگاهی دیگر باز می کند که همین اتفاق هم به خودی خود بسیار ارزشمند و نشانه هوشمندی فیلمساز و سر بلند بیرون آمدن وی از آزمون دشوار قصه گویی و فیلمسازی در سینمای این مرز و بوم است.

 

منبع: هفته نامه سی نت - شماره چهارم

5683 -  

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

اسب حیوان نجیبی است - Asb Heivan-e Najibi Ast        >> مشاهده اطلاعات کامل

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت