New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

نگاهی به فیلم "اسب حیوان نجیبی است"

پیشرفت گیشه، عقب نشینی فیلمساز

:: 20 دی 1390  4:03:24 PM  ::

 

سی نت: وقتی سال 85 برای اولین بار بسیاری با دیدن فیلم آدم عبدالرضا کاهانی در جشنواره فجر با این کارگردان آشنا شدند، با وجود عوامل جذابیت بر انگیز فیلم مانند بازیگران چهره یا داستان عجیب و غیر قابل پیش بینی اش، خیلی فیلمهای او را فقط مناسب نمایش در جشنواره ها دانستند و متولیان سینما هم که گویا این عقیده را داشتند برای اکران عمومی فیلم کار خاصی نکردند. اما کاهانی دست از فیلم ساختن برنداشت و آنقدر فیلم ساخت که سرانجام آثارش اکران شدند و به نسبت، موفقیت خوبی در گیشه داشتند.

آخرین فیلم کاهانی اسب حیوان نجیبی است تمی مشترک با بعضی از آثارش به خصوص هیچ دارد، نمایش دور باطل چرخه زندگی بشر و در جازدن های بیهوده انسان در جامعه امروز. این ویژگی فیلم با سرگردانی آدمها در طول یک شب در تهران به نمایش در می آید. آدمهای سرگردانی که یک مامور (که بعدا مشخص می شود قلابی است) باعث حرکت آنها در سراسر شهر می شود و ما با مشاهده رفتار و نوع رابطه آنها با یکدیگر، به ساز و کار این چرخه معیوب زندگی پی می بریم.

کاهانی با استفاده از فضای سورئالیستی و انتخاب افرادی از قشرهای مختلف جامعه که به دقت در کنار هم چیده شده اند، داستان خود را روایت می کند. داستانی که مثل قطعات پازل با جلو رفتن فیلم کاملتر می شود و در پایان، قلابی بودن مامور پوچ بودن تمام تلاشهایی را که داستان بر اساس آن پیش رفته به صورت مخاطب می زند. البته روند سقوط شخصیتها از ابتدای حضورشان در داستان به گونه ای پیش می رود که مخاطب به سرعت امید رستگاری برای هر کدامشان را از دست می دهد.

کاهانی در پنجمین ساخته خود تلاش کرده با سرگردان بودن آدمها در شهری تاریک و خلوت، تنهایی و بی فردا بودنشان را نشان دهد اما متاسفانه بخش مهمی از فیلمش تبدیل به فیلمی صرفا جهت خنده شده و بیشتر بار قصه را بازیگران به دوش می کشد. استحکام داستان و فیلمنامه خوب هیچ و به خصوص پایان شوکه کننده اش، چیزی است که در اسب... وجود ندارد. پایان این فیلم تنها نتیجه ای است که می توان برای آن متصور شد و تماشاچی اندکی هوشمند، می تواند از میانه فیلم آن را تصور کند، اما فیلم ما را غرق در لطیفه هایی تلخ و خنده دار می کند و رسیدن به این پایان را بیهوده طولانی می کند.

کاهانی فیلمساز هوشمندی است که نشان داده بر خلاف تصورات اولیه، رگ خواب تماشاگران عام سینما را در دست دارد و از مواضع خود در ساخت فیلم هم کوتاه نمی آید. با اینکه اسب... در گیشه موفق بود، اما برای فیلمسازی که هیچ و آنجا را در کارنامه دارد، یک عقب گرد است و فیلم بیشتر شبیه به یک محفل دوستانه برای شنیدن جوک شده تا فیلمی در مورد معظلات اجتماع. باید دید که بی خود و بی جهت آخرین کار کاهانی می تواند طرفدارانش را خوشحال کند یا فقط گیشه را آباد خواهد کرد.

 

منبع: هفته نامه سی نت - شماره سوم

6169 -  

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

اسب حیوان نجیبی است - Asb Heivan-e Najibi Ast        >> مشاهده اطلاعات کامل

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت