New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

سینما و ممیزی؛ دو روی یک رابطه / یادداشت نیما بهدادی مهر پیرامون ممیزی در سینمای ایران

:: 2 مرداد 1396  2:15:54 PM  ::

«خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری

«خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری

 

سی نت: هنوز مدتی از جنجال های پیرامون اکران کاناپه ساخته کیانوش عیاری در جشنواره فیلم فجر سال 95 نگذشته که باز هم سینما با حاشیه ای جدید درباره فیلم اکسیدان روبرو و محل جدل گفتمانی شده است. جدلی از سوی نمایندگان مجلس که اکران برخی فیلم های سینمایی را یا در تراز ارزش های مسلط نظام جمهوری اسلامی نمی بینند یا به دنبال مساله سازی در حوزه فرهنگ برای دولت هستند.

نامه مهم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدیران سینمایی مبنی بر ارزیابی شرایط فیلم های سینمایی که به ویژه در دهه اخیر دچار مشکل شده اند و نیز رویکرد حاشیه سازی که برخی افراد برای مقابله با تصمیمات فرهنگی دولت در پیش گرفته اند این نکته را نشان می دهد که سینما همچنان برای دیدن روی آرامش باید صبر را پیشه کند. صبری که گویا تنها با شجاعت و درایت وزیر فرهنگ و تیم مدیران سینمایی وی نه تنها در این دولت بلکه در دولت های آینده و البته همه گیری فرهنگ اقناع به سیاست های فرهنگی دولت مستقر امکان میوه دهی مطلوب در زمینه اکران را خواهد داشت.


فرهنگ - گفتمان اعتراض

اعتراض به محتوای فیلم های سینمایی روندی طبیعی در تقابل گروه های معترض با سینما به دلیل این تصور از سوی همان معترضان است که فیلم های سینمایی برداشت و دیدگاه درستی را درباره شخصیت های حقیقی و ارزش های اجتماعی- فرهنگی ارائه نمی دهند.

به واقع وقتی هرسخن و رفتاری درعرصه های سیاسی و اجتماعی با بازخوردی مواخذه گرانه از سوی برخی افراد روبرو می شود نمی توان به سرنوشت آثار سینمایی که در نقد چنین رویه ای ساخته شده است به ویژه با توجه به جریان های سال های اخیر چندان خوشبین بود.

وضعیت برخی آثار سینمایی چند سال اخیر که با برخی نگاه های گاه سطحی، هیجانی و تا حدودی غیرمنطقی مخالفان دچار محاق شده اند یا از ادامه پخش محروم و بخش هایی تاثیرگذار از سکانس ها و دیالوگ هایشان جرح و تعدیل شده است گواهی بر این ادعاست.

از سوی دیگر تاخیر چندساله در اکران یک فیلم سینمایی یا اکران نشدن و توقیف آن و ورودش به شبکه قاچاق به لحاظ وسعت ضرر مالی و معنوی که به سینمای ایران وارد می کند قابل چشم پوشی نیست و چه بسیار فیلم هایی که با یک سوءتفاهم از حق اکران محروم شده اند.

بدیهی است محرومیت از حق اکران سبب شکل گیری زنجیره ای ناقص از گردش مالی در حوزه سینما می شود. این زنجیره ناقص همان سینمای پیاده رو یا شبکه قاچاق فیلم های سینمایی است که معمولا در هنگام توقیف آثار سینمایی با تحلیل درستی که از تب جامعه برای دیدن آن اثر دارند مبادرت به سرقت آن فیلم و توزیع در شبکه قاچاق می کنند.

مهم ترین فیلم سینمایی که از این طریق به دست مردم ایران رسید «سنتوری» ساخته «داریوش مهرجویی» است که بی اغراق در صورت اکران رکورد تعداد تماشاگر را در سال اکران خود جابجا می کرد. اما ثمره توقیفی که هیچگاه دلیل اصلی آن اعلام نشد نه تنها سوختن یک فرصت گیشه ای مناسب برای سینمای ایران بلکه فرجام تلخ تهیه کننده این فیلم بود که به سبب اندوه ناشی از توزیع قاچاق فیلمش سکته قلبی کرد و درگذشت.

شاید مناسب باشد با رسم جدولی شرایط برخی آثار را مرور کنیم که با توقیف های مقطعی یا دائمی مواجه یا در میانه اکران با پدیده هایی چون اعتراض های خیابانی یا سرقت از روی پرده و توزیع در شبکه قاچاق ناچار به ترک فضای اکران شدند. البته با سیاست ابلاغی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تعیین تکلیف آثار توقیفی، فیلم های پریناز، زادبوم و خانه دختر در فهرست اکران قرار گرفتند و فیلم های خانه پدری، آشغال های دوست داشتنی و عصبانی نیستم نیز قابل نمایش دانسته شدند. در این میان همچنان از وضعیت آثاری چون صد سال به این سال ها، گزارش یک جشن و خیابان های آرام اطلاعی در دست نیست و اکران فیلم های کاناپه و رستاخیز در سینماها هم منوط به کسب مجوز از نهادهای دینی است.

همچنین وضعیت اکران ارادتمند؛ بهاره، نازنین و تینا ساخته عبدالرضا کاهانی مشخص و این فیلم قابل نمایش دانسته نشد. برخی فیلم ها چون فرزند صبح، نظام از راست، بلوک 9 خروجی 2 هم به نظر می رسد تا پایان مردادماه تعیین تکلیف شوند.

در مورد دیگر فیلم های توقیفی یا هنوز اکران نشده سینمای ایران هم تا اعلام رسمی فهرست این فیلم ها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعیین وضعیت این آثار نمی توان تحلیل خاصی ارائه داد.

 

عکس های مرتبط:

جدول مهم ترین آثار مساله دار سینمای ایران

جدول مهم ترین آثار مساله دار سینمای ایران

 

منبع: مردم سالاری

4295 - احمد شاهوند

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت