New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

نگاهی به شاخصه های کارگردانی فرهادی

بلوغ زودرس

:: 2 اردیبهشت 1390  10:17:13 PM  ::

 

سی نت: "جدايي نادر از سيمين" در ادامه روند صعودي کارنامه کاري کارگرداني است که روز به روز پله هاي موفقيت را بالا و بالاتر رفته و انگار حالا حالاها قصد متوقف شدن ندارد. کارگرداني که از همان نخستين آثار تلويزيوني اش (روزگار جواني و داستان يک شهر) نشانه هايي آشکار از نبوغ و خلاقيت يک هنرمند برجسته را بروز مي داد و بعدتر در دو فيلم "رقص در غبار" و "شهر زيبا" نيز اين نشانه ها را پررنگ تر ساخت. اصغر فرهادي اما با سه گانه دروغ (چهارشنبه سوري،درباره الي و جدايي نادر از سيمين) بود که به زباني همه فهم و فراگير در ساخته هاي سينمايي اش دست يافت تا علاوه بر سينمادوستان جدي و پيگير، طيف هاي مختلفي از مخاطبان را نيز با خود و پيام فيلش همراه سازد.

فراموش نکنيم که اصغر فرهادي پيش از آن که کارگرداني بزرگ باشد،فيلمنامه نويسي متبحر و کاربلد است. فيلمنامه نويسي که با عنايت به شناخت دقيق و غبطه برانگيزش از طبقات و لايه هاي مختلف اجتماع و نيز جزئي نگري منحصربفردش، تکنيک هاي فيلمنامه نويسي را به خدمت درآورده تا با نگارش فيلمنامه اي حساب شده و موشکافانه، به واقع از همان روي کاغذ، کارگرداني فيلم را برعهده گرفته و سر و شکل بخشد. شايد بتوان فرآيند نزديک کردن نقش به بازيگر را يکي از شاخصه هاي بارز کارگرداني فرهادي قلمداد کرد.به اين معنا که به جاي آن که مثل بسياري از کارگردانان، بازيگران در خدمت نقش درآيند، به واقع اين نقش است که تا سرحد ممکن بر اساس خصوصيات و ويژگي هاي بازيگران از پيش انتخاب شده،نوشته و به اجرا در مي آيد. به عنوان نمونه نگاه کنيد به حضور قدرتمند پيمان معادي در دو فيلم "درباره الي" و "جدايي نادر از سيمين" که بيش از آن که به هنر و استعداد ذاتي معادي مربوط شود،به انتخاب صحيح و هدايت بجاي فرهادي بر مي گردد.

در عين حال برقراري جلسات متعدد دورخواني و تمرين هاي قبل از شروع فيلمبرداري،آنقدر بازيگران را به فضا و خواسته هاي مورد نظر کارگردان نزديک مي سازد که پس از مدتي آنها متوجه مي شوند در برابر دوربين بجاي بازي،زندگي مي کنند. اينچنين است که ميزانسن ها، دکوپاژها و نحوه حرکات دوربين غالبا روي دست، در همان تمرينات مشخص و معين شده تا بازيگران بسان صحنه هاي تاتر،حتي در اجراي پلان سکانس هاي غيرمعمول و طولاني نيز موفق و خيره کننده عمل کنند.

در عين حال مهمترين هنر فرهادي را مي توان در برقراري تعادل ميان عوامل صحنه و پشت صحنه قلمداد کرد. در اين روش فيلمسازي قرار نيست هيچ چيز خود را به رخ کشيده و گل درشت جلوه کند. عوامل مختلف از جمله صدا،تصوير،بازي ها و حتي تدوين کار به آن ميزان در خدمت اثر در مي آيند که نياز هست باشند،نه بيشتر و نه کمتر! دست يابي به چنين بلوغي در کارگرداني،آرزوي ديرين هر فيلمسازي محسوب مي شود که فرهادي زودتر از انتظار به آن دست يافته است. فيلمسازي که حالا آبروي سينماي ايران در مجامع و جشنواره هاي جهاني محسوب مي شود.

 

منبع: مردم سالاری

5558 -  

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

جدایی نادر از سیمین - Jodaee Nader az Simin        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

lastpost  هنرمند مرتبط :

اصغر فرهادی        >> مشاهده اطلاعات کامل این هنرمند

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت