New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

یادداشت های روزانه جشنواره 29 - روز اول

سه فیلم با دغدغه‌های اجتماعی

:: 18 بهمن 1389  10:31:43 AM  ::

 

سی نت: 1- انصافا روز اول جشنواره شلوغ‌تر از روز اول‌های جشنواره‌های گذشته بود. این شاید به دلیل حضور عوامل فیلم‌ها باشد اما حضور منتقدین و رسانه‌ها هم قابل توجه بود.

2- صدای سالن نمایش بیش از اندازه مشکل دارد. دیالوگ‌ها را نمی‌شود فهمید، موسیقی را خوب نمی شود شنید. این برای سالنی به این وسعت و به این مهمی پوئن منفی بزرگی است. در روز اول، هم صدابرداران به شدت شاکی بودند، هم کارگردانان و هم موسیقیدانان. تازه خیلی‌ها از کیفیت تصویر هم ناراضی‌اند. همنشین کردن عوامل فیلم با منتقدان یکی از تبعاتش همین است دیگر! آدم می‌فهمد کی از چی شاکی است!

3 - فیلم «آینه‌های روبه‌رو» اولین ساخته نگار آذربایجانی، فیلم مهمی در سینمای ایران است. نه از جهت قوت فیلم که از حیث جسارت در پرداختن یکی از ملتهب‌ترین موضوعات اجتماعی ما. نگاه جامعه ما به «ترنس ها» (آنها که به لحاظ هویت جنسی دچار دوگانگی‌اند) نگاه منفی و غیرمنصفانه‌ای است. تغییر نگرش جامعه به ترنس‌ها نیاز به فرهنگسازی دارد که سینما تاکنون در این باره چندان فعال عمل نکرده بود. «آینه‌های روبه‌رو» از آن دسته فیلم‌هاست که به قصد تجارت ساخته نشده و دغدغه و احساس وظیفه و هدف فرهنگی پشت آن وجود دارد که همین بسیار محترم است. بازی بسیار خوب غزل شاکری از مهم‌ترین امتیازات فیلم به حساب می‌آید ولی انصافا شایسته ایرانی هم خوب بازی کرده است. ریتم فیلم یکدست نیست و گاه کش دادن داستان خسته کننده می‌شود. و نکته آخر اینکه کاش فیلم در همان صحنه فرار آخر آدینه در لباس عروسی به سمت فرودگاه تمام می‌شد.

4- «خانه امن است» ناصر رفایی از آن جهت کنجکاوی برانگیز بود که خیلی‌ها می‌خواستند ببینند کارگردان فیلم متفاوت «امتحان» بعد از 10 سال چه ساخته است. «امتحان» فیلمی بود که با جریان مرسوم سینمای ما زاویه داشت و جذابیتش هم از همین ناشی می‌شد. البته رفایی این بار هم تلاش کرده فیلم متفاوتی بسازد و به قول خودش اینهمه صبر کرده و سختی کشیده تا مثل همه فیلم نسازد.

«خانه امن است» هم اتفاقا فیلم صمیمی و شریف و راحتی است. بازی‌ها قابل قبول است و فیلم تا حدود زیادی فضای اوایل دهه 60 را در آورده؛ چه در روابط و بازی‌ها و چه در گریم و طراحی صحنه و لباس. اما فیلم ستون فقرات ندارد. چند تا داستان کوتاه مربوط به چند تا آدم، کنار هم روایت می‌شود اما نخی نیست که در داستان، آنها را به هم وصل کند و همین شاخ و برگ‌ها شده‌اند همه فیلم. به همین خاطر معلوم نیست فیلم قرار است چطور جمع وجور شود. احساس می‌کنی فیلم می‌تواند تا ابد ادامه داشته باشد و این برای یک فیلم داستانی اتفاق بدی است. پایان انتزاعی و نچسب فیلم هم از آن پایان‌های از سر اجبار به نظر می‌رسد.

5- سومین فیلم نیکی کریمی از دو تای دیگر بهتر است. فیلمساز گرچه هنوز نتوانسته مولفه‌های سینمای خودش را پیدا کند ولی همین که به سمت سینمای داستانگو تمایل پیدا کرده و دغدغه‌های اجتماعی مهمی طرح می‌کند، گامی به جلوست. فیلم ریتم آزاردهنده‌ای دارد و فیلمبرداری روی دست‌اش به طرز عجیب و غریبی سرگیجه‌آور است. شگفت آنکه تورج اصلانی - یکی از بهترین فیلمبرداران سینمای ما - کار را فیلمبرداری کرده. به هرحال، رویکرد روشنفکرانه همچون فیلم‌های قبلی نیکی کریمی در این فیلم هم حفظ شده که این، فی‌نفسه عیب به حساب نمی‌آید ولی هنوز تا رسیدن به یک سینمای قابل قبول فاصله دارد.

 

منبع: خبر آن لاین

5232 -  

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

آینه های روبرو - Ayenehay-e Rooberoo        >> مشاهده اطلاعات کامل

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت