New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

درباره صحبت‌های سلحشور در مورد "جدایی نادر از سیمین"

آقای هنرمند، هنر گاهی یعنی سکوت مطلق

:: 18 تیر 1390  11:05:39 AM  ::

 

سی نت: این بخشی از گفته های فرج الله سلحشور در گفتگو با نشریه ی (شما) می باشد؛
[ایران الآن محور انقلاب های دنیا شده است ولی سینمای آن در جهت ضد اهداف این کشور انقلابی دارد حرکت می کند. مثلا این را بنویسید: آقای فرهادی در فیلم "جدایی نادر از سیمین" مورد توجه و علاقه ی آقای سارکوزی قرار می گیرند. خب آقای فرهادی! چه سنخیتی بین تو ایرانی و آقای سارکوزی وجود دارد که می گوید بیاورید فیلمش را ببینم. خب مبارکشان باد! افتخار از این بالاتر؟!]

قبل از هر چیز بگویم که چرا من جوابتان را می دهم:
1- من صاحب این سینما هستم. چون من جزو مردم هستم و مردم صاحبان اصلی سینما. صاحب سینما نه فیلمساز است نه بازیگر و ...
2- من علاقه مند به سینمای فرهادی هستم و با تماشای فیلم های فرهادی الفبای سینما را یاد گرفتم.
3- شما قبل تر در جشنواره ی کیش هم متلکی بار فرهادی کردید و همینطور مدت ها قبل نیز به مسعود کیمیایی با ادبیات خاصتان حمله ور شدید. به کیمیایی که فارغ از خوب و بد بودن فیلمش، زمانی که شما ادبیات سینما را نمی دانستید فیلم می ساخت. سینمایی که الآن شما در موردش همه را محکوم می کنید، یکی از خشت هایش را مسعود کیمیایی گذاشته است. حالا بماند که افراد و فیلم های دیگری را هم مورد عنایت قرار دادید. گمان می کنم اگر کسی جوابی ندهد شما هم کماکان این مسیر را ادامه می دهید. هر چند که مسیر شما طی یک جاده یکطرفه به ترکستان ختم خواهد شد.
برای من بیننده سوال است که چرا گاه و بیگاه یک سوژه ی جدید برای محکوم کردن پیدا می کنید؟ خودتان محاکمه می کنید و خودتان هم حکم صادر می کنید؟
به قول عادل فردوسی پور، معروف شدن راه های دیگری هم دارد آقای سلحشور.

چرا علاقه دارید سیاست را به سینما بکشانید؟ چطور می شود فیلم به قول شما انقلابی ساخت؟ تعریف شما از فیلم انقلابی چیست؟ یعنی اگر بگوییم اصلا در ایران کسی طلاق نمی گیرد، کسی تهمت نمی زند، کسی به دادگاه خانواده نمی رود و خلاصه همه چیز خوبست یعنی فیلم انقلابی؟

دیگر گذشت آن زمانی که انقلاب را وارد سینما می کردیم آقای سلحشور. امروز اگر می توانید با سینما انقلاب کنید. این یعنی همان کاری که اصغر فرهادی کرده. امروز که شما فرهادی را محکوم می کنید فقط مردم جنوب تانزانیا و بورکینافاسو باقی ماندند که فیلم فرهادی را ندیدند.
فرهادی چه کند؟ چرا وقتی یکی می خواهد فیلمساز بین المللی باشد همه ی سینما را بر سرش هوار می کنید و بعد شما و امثال شما می روید پشت تریبون های مختلف و می گویید: ستاره های ما تا تاجیکستان هم نمی روند! چرا سعی در خاموش کردن ستاره ها دارید.

آقای سلحشور، بخدا جان فورد هم اینقدر ادعا نداشت. اگر شما در عصر استنلی کوبریک زندگی می کردید به او چه می گفتید؟
آقای سلحشور بزرگوار، لطفا آن عینک معروف را از چشمانتان بردارید.هر وقت شما به جایگاه فرهادی رسیدید نگذارید سارکوزی فیلمتان را ببیند.
مگر سینما فقط مال اولیاءالله است؟ مگر فقط باید افراد معصوم فیلم ببینند؟
آقای سلحشور، هنر گاهی یعنی سکوت مطلق. هنر یعنی همان کاری که الآن فرهادی می کند. به قول واروژ کریم مسیحی هنر یعنی اینکه فیلم بسازی و حرف نزنی.
تقوایی کجاست؟ بیضایی چرا فیلم نمی سازد؟ بنی اعتماد چطور؟ گاهی بد نیست کمی فکر کنیم با این ها چه کردیم و چه می کنیم.
شما که سارکوزی را می بینید چرا ما را ندیدید؟
همین ما، همین ما مردم ایران بودیم که عاشقانه فیلم فرهادی را دیدیم و دوستش داریم.
شما سارکوزی را دیدید و من این ها را: جوانی که در هنگام نمایش فصل های خودزنی حجت چشمانش را می بست. پیرزنی که آمده بود در جلسه ی نقد "جدایی نادر از سیمین" و از فرهادی تشکر کرد. جوانی که می گفت: آرزویم این است که روزی اصغر فرهادی شوم. هنگام برگزاری جشنواره،از حدود ساعت چهار و نیم صبح برای بلیت فیلم صف کشیده بودند. شما را نمی دانم اما فرهادی برای من یک قهرمان است.

به همان خدایی که هر دوی ما قبولش داریم قسم می خورم که هرگز نمی توانید شخصیتی مثل سمیه خلق کنید چه رسد به فیلمی مانند این.
حداقل بگذارید کسی این حرف ها را بزند که قدمی برای این سینما برداشته باشد.
در ضمن، سینما فقط به ایران و اسلام خلاصه نمی شود. لابد فرهادی زبان سینما را بلد بوده که امروز همه جای دنیا فیلمش را دیدند.
آقای سلحشور، این اشک هایی که برای "جدایی نادر از سیمین" ریخته شده حرمت دارد. این سینما حرمت دارد. حرمت ها را به همین راحتی نشکنیم.
من اگر فیلمساز هستم، شما اگر فیلمساز هستی فیلم خودت را بر اساس محورهای انقلاب بساز. به تفکرات و نظرات و علایق و سلایق یکدیگر خواهشا احترام بگذاریم. این هایی که شما می گویید انتقاد نیست، ظلم است.

مطمئن باشید به اندازه ی کافی هستند کسانی که منتظر کوچکترین لغزش از سوی فرهادی اند. شما دیگر لطفا بی خیال شوید.

نمی دانم چرا فکر می کنم که فکر می کنید ما فکر کردن بلد نیستیم. چرا فکر می کنیم مردم، سینما نمی فهمند و ما عقل عالمیم.

پی نوشت:
1- به هر حال، شنونده باید عاقل باشد.
2- سینما مال یک جنس، یک فکر، یک سلیقه، یک سطح تحصیلات و... نیست.
3- بچه که بودیم می گفتند سینما هنر هفتمه. بزرگتر که شدیم سینما شد صنعت. نمی دانم در آینده ای نزدیک این سینما آیا بهتر از رینگ بوکس خواهد شد؟!
4- به خدا انتقاد تند کردن با بی احترامی کردن فرق می کند.

 

منبع: سی نت

5746 -  

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

جدایی نادر از سیمین - Jodaee Nader az Simin        >> مشاهده اطلاعات کامل

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت