New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

ضیافت مرگ / یادداشت سیدرضا صائمی برای «مرگ ماهی»

:: 15 بهمن 1393  6:03:27 PM  ::

بهرنگ علوی، بابک حمیدیان و علی مصفا در نمایی از فیلم

بهرنگ علوی، بابک حمیدیان و علی مصفا در نمایی از فیلم "مرگ ماهی"

 

سی نت: «مرگ ماهی»، آغاز یک مسیر تازه برای روح الله حجازی است که البته نشان از تجربه اندوزی ازسه گانه پیشین اوست. قصه و پیرنگ و فضا ومضمون این اثر با آثار قبلی او متفاوت است اما حجازی با تکیه بر تجربه های پیشین به پختگی ورشد بیشتری دراجراو کارگردانی رسیده است. شاید همین تجربیات دلیلی بوده بر جسارت و شجاعت او درخلق فضاهای تازه و استفاده از قصه ای پر بازیگر و تعدد شخصیت ها. اگرچه به نظر می رسد در چفت و بست این شخصیت ها با پیرنگ قصه و بازیافتن قهرمان اصلی و گزاره ای که فیلم را برمحور آن بتند و بتاباند دچار ضعف وکاستی است و این به تمهید هوشمندانه و ساختار علت و معلولی نیاز دارد که اصغر فرهادی در فیلم درباره الی... به خوبی از پس آن برآمد. شاید شلوغی شخصیت ها و رها شدگی انها در نسبت با پیرنگ اصلی فیلم را بتوان با یه حبه قند رضا میرکریمی قیاس کرد. با این حال حجازی بازی های خوبی از بازگرانش گرفته که نقطه اوج آن را می توان در بازی علی مصفا جستجو کرد. تاثیرگذارترین صحنه فیلم نیز هم از حیث دراماتیکی و هم حسی/ عاطفی او خلق می کند وقتی که زانو می زند و پاهای مادر را می بوسد.

«مرگ ماهی» را هم می توان با مادر علی حاتمی مقایسه کرد و هم با مسافران بهرام بیضایی که روایتی از یک ضیافت هولناک است که در پی آن به واسطه مرگ، زندگی را به چالش می کشد. مرگ اینجا نه بهانه ای برای دعوت به مرگ آگاهی که بستری است برای آسیب شناسی زندگی های مرگبار. زندگی هایی که روابط آدمی در آن دستخوش زخم های کهنه ای است که زیستن را به مرگ تدریجی رویاها، احساسات وعواطف بدل می کند.این فقط بهرام و مهناز نیستند که مرتکب سقط جنین شده اند بلکه همه اعضای خانواده به نوعی به سقط جنین روانی/ عاطفی تن داده اند. هر کدام از فرزندان این مادر همچون جزیره های دور افتاده از هم هستند که تنها مرگ مادر موجب شده به اجبار در کنار یکدیگر قرار بگیرند و چالش های زندگیشان برای هم رو شود.

«مرگ ماهی» اما یک ضعف عمده دارد که در طول دو پرده، تعلیق هایی خلق می کند و مخاطب منتظر است دریک سوم پایانی، تعلیق زایی و رمزگشایی رخ دهد اما یا این رمزگشایی صورت نمی گیرد یا چنان ساده و ساده این گره ها بازمی شود که نقشی در بسط یا فهم درام ندارد. کاش این اضافات و پیچیدگی های رها شده در فیلم رخ نمی داد تا شاهد اثر یکدست تر و شسته و رفته تر بودیم. در واقع عدم ظرافت و عمق در طرح و بسط موقعیت های فرعی که کنجکاوی مخاطب را برانگیخته و رها می کند موجب شده تا پیرنگ و خط اصلی قصه لطمه بخورد. با این حال مرگ ماهی از جمله فیلم های خوب جشنواره امسال است که دست کم واجد تاثیرگذاری عاطفی / حسی زیادی است که با وجود اینکه ظرفیت اینکه در دام سانتی مانتالیسم بیفتد اما هوشمندانه از دام آن می گریزد تا در نهایت مرگ ماهی به یک درام مادرانه مطلوب بدل شود.

 

منبع: روزنامه پیام آشنا

5997 - احمد شاهوند

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

مرگ ماهی - Death Of Fish        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و سومین جشنواره فیلم فجر (105 خبر):

105 - "من دیه گو مارادونا هستم"، بهرام توکلی، سیامک صفری، باران کوثری و ... / بهترین های جشنواره سی و سوم فیلم فجر به انتخاب نویسندگان سی نت معرفی شدند

104 - بیگ پروداکشن نه کار مجیدی است نه به درد سینمای ما می خورد / یادداشت مسعود فراستی برای فیلم "محمد (ص)"

103 - "چندلحظه درخشان" / لحظات ماندگار هفت فیلم جشنواره فیلم فجر از نگاه بهرام توکلی

102 - یک خسته نباشید جانانه به نویسندگان سی نت / لینک همه شماره های ویژه نامه جشنواره روزنامه پیام آشنا

101 - حاشیه‌های اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر

100 - برگزیدگان سی و سومین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند / "رخ دیوانه" فیلم برگزیده جشنواره

99 - «رخ دیوانه» ، «من دیه گو مارادونا هستم» و «دوران عاشقی» با 10 نامزدی در صدر / نامزدهای بخش سودای سیمرغ معرفی شدند

98 - نفس عمیق / یادداشت آنتونیا شرکا بر فیلم "یحیی سکوت نکرد"

97 - آنهایی که نیستند ... / بازیگرانی که حقشان بود نامزد دریافت جایزه شوند

96 - موش کُشی! / نگاهی به فیلم های «شیفت شب»، «مزار شریف» و ...

>> همه اخبار سی و سومین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت