New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  جزییات بازگشایی مجدد سینماوتئاتر/تغییر گروه شغلی بالاخره محقق شد

arrow  فروش پانصد میلیونی اکران نوروزی/ کدام فیلم پرمخاطب‌ترین بود؟

arrow  «تی تی» فیلم منتخب نویسندگان و منتقدان ماهنامه «برش های کوتاه» / شماره هفتم ماهنامه «برش های کوتاه» ویژه جشنواره سی و نهم فیلم فجر منتشر شد

arrow  اقتدار یک تیم موفق / اصغر فرهادی و بازیگرانش در جمع بهترین بهترین های دهه نود سینمای ایران به انتخاب شصت نویسنده و منتقد / ویژه نامه "بهترین های سینمای ایران در دهه نود" ماهنامه «برش های کوتاه» در صد صفحه منتشر شد

arrow  لیلا حاتمی، ترانه علیدوستی و فاطمه معتمدآریا، بهترین بازیگران زن دهه نود سینمای ایران / به انتخاب بیش از پنجاه نویسنده و منتقد ماهنامه «برش های کوتاه»

arrow  همه فیلم های متقاضی داوری می شوند / نمایش فیلم های نامزد دریافت جایزه برای اهالی رسانه و منتقدان با رعایت پروتکل ها / مشروع نشست خبری دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر

arrow  سینما آفریقا تهران به پردیس 10 سالنه تبدیل می شود + کافه سینمای روباز

arrow  درخواست «خانه سینما» از تهیه‌کنندگان: همه پروژه‌ها را تعطیل کنید

arrow  انتشار گزارش عملکرد مالی هفت ماهه بنیاد سینمایی فارابی

arrow  بهترین بازیگران مرد دهه نود سینمای ایران معرفی شدند / به انتخاب پنجاه نویسنده و منتقد ماهنامه «برش های کوتاه»

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

بررسي جشنواره فجر و نقد و بررسی فیلم "گیرنده" / گزارش کامل برنامه هفت ششم بهمن 1391

:: 6 بهمن 1391  2:38:57 PM  ::

محمود گبرلو و مسعود فراستی در برنامه

محمود گبرلو و مسعود فراستی در برنامه "هفت"

 

سی نت: برنامه شب گذشته هفت 6 بهمن ماه اختصاص به گفتگو با محمد رضا عباسیان دبیر جشنواره سی و یکم فیلم فجر و همچنین گفتگو با مهدی فرجی دبیر دومین جشنواره فیلم جام جم داشت. نقد فیلم سینمایی "گیرنده" با حضور مهرداد غفارزاده کارگردان فیلم بخش دیگر برنامه شب گذشته بود.

به گزارش سی نت و به نقل از روابط عمومي برنامه هفت، در ابتدای برنامه محمود گبرلو مجری و سردبیر برنامه با اشاره به نزدیک شدن به سال 92 عنوان کرد: فیلم های جشنواره امسال قرار است در سال آینده به نمایش درآیند. خوب است امسال به دور از حواشی و اتفاقاتی که امسال پیش آمد برای سینما تصمیم بگیریم. سال 92 در سینمای ایران باید عادلانه و منصفانه باشد. اگر در آرامش کامل به ارزیابی بپردازیم می توانیم برای مخاطبان سال پرباری را رقم بزنیم. سینما بستر اندیشه است و باید با گفتگو به نتایج مورد نظر دست یابیم.

وی در ادامه صحبت هایش با بیان اینکه به زودی در برنامه هفت فیلم های تاریخی سینما هم بررسی می شود، گفت که این برنامه متعلق به سینمای ایران است و قرار نیست فیلم های خارجی در آن مورد بررسی قرار گیرد.


درگذشت مسعود بهنام

همچنین در بخش دیگری از برنامه گبرلو در کمال ناباوری اعلام کرد که ساعاتی قبل «مسعود بهنام» صداگذار شناخته شده سینمای ایران که در حال صداگذاری فیلم "حوض نقاشی " به کارگردانی مازیار میری بوده، دار فانی را وداع گفته است.

***

آمار فروش فیلم ها و از هفت تا 7 بخش بعدی برنامه شب گذشته بود.

***

گفتگوی تلفنی با علی وزیریان کارگردان فیلم " یک سطر واقعیت"

وی درباره نامه ای که به مدیران حوزه هنری نوشته توضیحاتی داد.

وی عنوان کرد: تحریم شامل یکسری از فیلم های سینمای ایران شده است اما معتقدم که رفتار خصمانه مسئله دیگری است که حوزه هنری با فیلم من داشته است. دوشنبه نمایش ویژه فیلم در فرهنگسرای فردوس برگزار می شود و من از کمیسیون فرهنگی مجلس خواهش می کنم تا این فیلم را ببینند و به من بگوید که این اثر چه مشکلی دارد که دوستان حوزه هنری نمی خواستند آن را اکران کنند. حوزه " کلاه قرمزی" و " گشت ارشاد" را اکران کرد اما از اکران "یک سطر واقعیت" امتناع کرده است.

وی ادامه داد: اصلاح ساختار مدیریت حوزه هنری حرف اصلی من است. در حال حاضر اعلام کرده اند که حوزه هنری مشکلی با فیلم ندارد اما الان من دیگر نمی خواهم فیلم را در سینماهای این نهاد اکران کنم. خوشبختانه فیلم نیز به گروه سینمایی آفریقا برای اکران سپرده شده که گروه بسیار خوبی است. حوزه هنری شعار فرهنگی می دهد و ادعای اکران فیلم های فرهنگی دارد اما معتقدم که در عمل اهداف سودجویانه را دنبال می کند. تمام مسائلی که حوزه هنری با آن روبرو است به نامه ای باز می گردد که تعداد محدودی از هنرمندان نوشته اند و جناب خاموشی دقیقا می دانند که من در مورد چه مسئله ای صحبت می کنم.
خبرهای جشنواره فیلم فجر در آیتم در آرزوی سیمرغ پخش شد که معرفی دبیران بخش های مختلف، پخش فهرست فیلم های بخش بین الملل ، اعلام آغاز پیش فروش بلیت ها و اعلام ساخت آنونس جشنواره توسط بهرام عظیمی بخش های مختلف این آیتم بود.

***

گفتگو با محمدرضا عباسیان دبیر سی و یکمین جشنواره فیلم فجر

وی در ابتدای این برنامه در پاسخ به این که چرا برای دبیری جشنواره انتخاب شده است گفت: دلیل این اتفاق را باید از جواد شمقدری بپرسید. تصور شخصی من این است که مجموعه مسئولیت‌هایی که در طول چند سال گذشته به من محول شده مورد تایید بوده که مسئولیت سنگین دبیری جشنواره را به من واگذار کردند.

وی با بیان اینکه موسسه رسانه های تصویری زیر مجموعه برگزاری جشنواره فیلم فجر بوده است و در دوره گذشته هم در امور مالی به فارابی کمک می کرده عنوان کرد: نگاهی که در دوره جدید معاونت سینمایی قرار داشت این بود که جشنواره ها و امور بین الملل مستقل از فارابی عمل کنند و قرار بود موسسه جدیدی امور جشنواره ها را بر عهده بگیرد که البته از لحاظ قانونی این اتفاق نمی توانست روی دهد بنابراین این مسئولیت به موسسه رسانه های تصویری واگذار شد. هدف از جشنواره امسال رفتن به سمت استانداردهای بین المللی بود.

وی در پاسخ به این که با چه معیارهایی هیات انتخاب فیلم ها را معرفی کرده اند ادامه داد: جشنواره فیلم فجر در هر دوره پرحاشیه است چون سینما و جزئیات آن برای همه جذابیت دارد. در شورای فیلم فجر مهمترین شاخه هنری انقلاب است. از اهداف مهم این دوره استانداردسازی، کاهش جوایز، حذف دو بخش از جشنواره بوده است، کاهش فیلم های ایرانی به این دلیل بوده که جشنواره به صورت استاندارد و حرفه ای تر برگزار شود و مطابق با سیاست ها و گفتمان های انقلاب اسلامی باشد.

عباسیان در ارتباط با پذیرش بیش از 22 فیلم در جشنواره علیرغم اعلام قبلی توضیح داد: در آیین نامه عنوان شده حداکثر 26 فیلم می توانند در بخش سینمای ایران پذیرفته شود که ما نیز بر سر آن ایستادیم اما در مورد تغییر 22 فیلم به 26 فیلم باید عنوان کنم که 4 فیلم به عنوان رزرو علاوه بر این فیلم ها در نظر گرفته شده بودند تا اگر به هر ترتیبی یکی از این 22 فیلم آماده نشد بتوانیم فیلم های دیگری را جایگزین کنیم. از آنجایی که نگران نرسیدن برخی از آثار بودیم و همچنین باید مراحل فنی 4 فیلم رزرو نیز انجام می شد تصمیم گرفتیم آن 4 فیلم را هم به بخش مسابقه وارد کنیم و در نهایت هر فیلمی نرسید از این بخش حذف شود.

دبیر جشنواره با بیان اینکه در همه جشنواره های دنیا هیات انتخاب معرفی نمی شود، عنوان کرد: انتخاب فیلم ها در همه جشنواره های معتبر دنیا بر عهده دبیر جشنواره است. اما در ایران این سنت متفاوت است و هیات انتخابی وجود دارد که اعلام و به مردم هم معرفی می شود.
وی افزود: بخش عمده‌ای از معیارهای جشنواره سیاست های سازمان سینمایی است و بخش دیگری از آن نقطه نظرات من به عنوان دبیر جشنواره است که به هیات انتخاب اعلام شد و آنها هم براساس این نظرات فیلم ها را انتخاب کردند.

عباسیان در ادامه برنامه با بیان اینکه همیشه در هر رقابتی شخص بازنده معترض است متذکر شد: در در این دوره ما تلاش کردیم ترکیبی از داوران دور هم جمع شوند که انتخاب هایشان قطعیت بیشتری داشته باشد اما همیشه نسبت به داوری ها اعتراض وجود دارد.

وی در ارتباط با حق انتخاب داشتن اعضای هیات انتخاب در این دوره عنوان کرد: هیات انتخاب 100 درصد حق انتخاب دارد و هیچ دخالتی از طرف مدیران در کار آنها نمی شود. من دوست دارم محافظه کار باشم اما تجربه کاری ام در حوزه مستندسازی باعث شده اعتقادات و آرمان هایم بر محافظه کاریم غلبه داشته باشد. این که امسال ما ریسک بزرگ دیجیتال شدن فیلم ها را پذیرفتیم اهمیت استانداردسازی و افزایش کیفیت جشنواره را می رساند.

عباسیان در ارتباط با حضور نهادهای مختلف و نظراتی که ارایه می دهد در جشنواره امسال عنوان کرد: علاوه بر بخش تجلی اراده ملی که 44 نهاد با داوران مختلف آثار را بررسی می کنند در این دوره نیز نمایندگانی از گروه ها و نهادهای مختلف از جمله حوزه علمیه هم درخواست داده اند که آثار را ببینند و نظرشان را اعلام کنند.

وی بیان کرد: متاسفانه همه علاقمندی به سینما برای برخی در 10 روز جشنواره فجر خلاصه می شود و 11 ماه آینده دیگر علاقه ای برای دیدن آثار وجود ندارد. در این دوره ما تلاش کردیم بهترین ها را به نمایش در آوریم تا پویایی برای 11 ماه آینده هم باقی بماند. آثاری هستند که در جشنواره حضور ندارند و به این ترتیب قرار است به حوزه اکران خدمتی بشود و برخی فیلم ها بدون مقایسه می توانند در اکران دیده شوند.

در بخش دیگری از این نشست عباسیان با اشاره به اینکه نگاه محمود گبرلو مجری برنامه نسبت به جشنواره سیاسی و منتقدانه است، عنوان کرد: برخی فیلم های خوب جایشان در رقابت فجر نیست. جشنواره فیلم فجر محل عرضه همه داشته های سینمای ایران نیست بلکه محل نمایش بهترین آثار است. ما جشنواره های دیگری داریم که می توانند محل رونمایی از آثار دیگری باشند.

دبیر جشنواره درباره تنوع آثار در این دوره عنوان کرد: خوشبختانه امسال تنوع فیلم ها بر عکس فیلم های سال های قبل که اتفاقات بیشتر در آپارتمان ها می افتد خیلی زیاد شده است . موضوعات مختلفی مانند تاریخ اسلام، دفاع مقدس، مسایل منطقه ای، بحث معنویت، انرژی هسته ای و آسیب های اجتماعی در تنوع جغرافیایی روایت می شود.

وی درباره اضافه کردن بخش خارج از مسابقه برخلاف اعلام اولیه عنوان کرد: باز هم می گویم که هیچ تغییری در آیین نامه جشنواره اتفاق نیفتاده است. امسال بخش خارج از مسابقه در جدول نداریم اما برخی فیلم ها در بخشی غیر از سینمای ایران به نمایش در می آید.

برنامه‌ریزی جشنواره باید مضربی از روزهای جشنواره باشد. امسال ما کمتر از 50 درصد فیلم های دریافتی را پذیرفتیم و حدود 30 درصد تعداد سانس های ما هم کاهش یافته است.
عباسیان درباره اینکه چرا استان خوزستان در این دوره از جشنواره حضور ندارد عنوان کرد: از آنجایی که امسال اصرار داشتیم جشنواره صرفاً دیجیتال باشد شهرهایی می توانستند شرکت کنند که مجهز به سینمای دیجیتال باشند. مساله دیگر نیز به مسایل مالی باز می گردد که سال گذشته برخی تعهدات به تهیه کنندگان پرداخت نشد که شهر اهواز از این جمله بود. امسال به صورت فروش گیشه به صورت 50 درصد در استان ها به تهیه کنندگان پرداخت می شود.

وی درباره تکراری بودن هیات داوران عنوان کرد: فیلمساز و دارو خوب همیشه می تواند در جشنواره حضور داشته باشد. امسال تعداد زیادی از فیلمسازان ما درگیر فیلمسازی بودند و طبیعتاً ما به دنبال افرادی رفتیم که امسال مشغول فیلمسازی نبودند.

وی درباره دعوت از فیلم "رستاخیز" برای حضور در جشنواره عنوان کرد: دعوت من از تهیه کننده و کارگردان "رستاخیر" به دلیل محتوای این فیلم بود. برای اینکه بار معنوی جشنواره زیاد شود. قرار بود اگر از لحاظ فنی فیلم به پایان برسد اثر را به جشنواره ارایه دهند. اما وقتی فرم حضور را پر نکردند به این معنی است که فیلم آماده نشده. اینکه چه اتفاقی پشت پرده افتاده من بی اطلاعم.

وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره بخش بین الملل ما بسیار پربار است و امسال طبق استانداردهای بین المللی فیلم های خارجی را قانونی پخش می کنیم و دیگر خبری از رایت فیلم ها برای حضور در ایران نیست. همچنین امسال 20 فیلم جذابت در بخش فیلم های سه بعدی نمایش داده می شود.

دبیر جشنواره در ارتباط با حضور افرادی غیر از رسانه ها در برج میلاد متذکر شد: امسال تعامل خوبی با اهالی رسانه داریم و در کنار اصحاب رسانه باید پذیرای مهمانان دیگری هم باشیم چون ظرفیت سالن برج میلیارد بالاست. اهالی رسانه نیز طی نشستی این مساله را پذیرفتند. همچنین سینما صحرا نیز کاملاً در اختیار صنوف سینمایی قرار دارد و مجموعه بلیت های هر صنف از طرف هیات ساماندهی صنوف سینمایی در اختیار هنرمندان قرار می گیرد.
در میانه این بحث گزارشی از دبیرخانه جشنواره و نمایش تلاش های پشت پرده برای برگزاری مناسب این دوره نیز پخش شد.


گفتگوی تلفنی با هاشم میرزاخانی رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره نماز و نیایش

هاشم میرزاخانی رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین نیز در ادامه برنامه پشت خط آمد و درباره برگزاری دو سالانه این جشنواره و برگزیدگان این دوره توضیحاتی داد.

میرزاخانی ضمن معرفی بخش های مختلف جشنواره عنوان کرد: آیین افتتاحیه این جشنواره در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد و پس از آن این جشنواره در شهر قم و همزمان در 30 استان کشور آغاز به کار کرد که با استقبال بسیار خوبی هم روبرو شده است.همچنین در اختتامیه روز گذشته جشنواره نیز بزرگداشت شهریار بحرانی کارگردان سینما برگزار شد.

***

بخش دیگری از برنامه به بیان اخبار و اتفاقات جشنواره به زبانی طنز اختصاص داشت.

***

بررسی دومین جشنواره فیلم های تلویزیونی جام جم با حضور مهدی فرجی دبیر جشنواره

فرجی درباره ضرورت برگزاری این جشنواره عنوان کرد: رقابتی که در برگزاری جشنواره ها وجود دارد در بالا بردن سطح کیفیت آثار موثر است. در این جشنواره نیز رقابت بین شبکه ها و همچنین دست اندرکاران آثار مختلف به وجود می آید . همچنین استعدادهای جوان نیز قابل شناسایی هستند و در بخش های بین المللی نیز می توانیم آثار ایران را به نمایش بگذاریم. امیدوارم برگزاری این جشنواره تداوم داشته باشد.

وی درباره بین المللی شدن این جشنواره از سال آینده عنوان کرد: بین المللی کردن جشنواره بسیار اهمیت دارد و امیدواریم سال آینده این اتفاق روی دهد و بتوانیم در محدوده جهان اسلام با تولید آثار مختلف به رقابت جهانی وارد شویم. در کشور ما فاصله بین سینما و تلویزیون کم است و تقریبا مرزی بین هنرمندانی که در این دو عرصه فعالیت می کنند وجود ندارد.

فرجی ادامه داد: بخش فیلم های تلویزیونی ، سریال های طنز، کودک و نوجوان، مسابقات تلویزیونی و سریال پنج بخش مختلف این دوره از جشنواره هستند. در هر دوره نیز قرار است به ساختارهای مختلفی بپردازیم تا فرصت برای حضور، همه بخش ها فراهم شود. امیدوارم بتوانیم با تلاش کمیت تولید آثار ایرانی را در کنار کیفیت بهتر آنها فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در بخش بین الملل بر روی مستندهای حیات وحش می توان سرمایه گذاری کرد، درباره مراسم اختتامیه عنوان کرد:اختتامیه این دوره جشنواره دوشنبه 9 بهمن ماه برگزار می شود که در این مراسم قرار است از 4 خانواده شهید ارجمند و از 17 هنرمند برجسته که 2 نفر از آنها مرحوم بیگلری پور و محمد علی کشاورز هستند تقدیر شود.


دیدار با اکبر اصفهانی عکاس و بدلکار سینما

دیدار با اکبر اصفهانی عکاس و بدلکار قدیمی سینما بعد از سه هفته که پخش آن به دلیل تراکم برنامه به تاخیر می افتاد آیتم بعدی برنامه شب گذشته بود.

***

گفتگوی تلفنی با محمد حمزه زاده معاون هنری حوزه هنری

در ادامه نیز محمد حمزه زاده معاون هنری حوزه هنری روی خط آمد و با گلایه از صحبت های هفته قبل مانی حقیقی درباره حوزه هنری درباره صحبت های وزیریان عنوان کرد: من به حق حوزه هنری در انتخاب فیلم برای سینماهایش تاکید می کنم. بهتر است علیرضا وزیریان ابتدا تکلیفش را با خودش مشخص کند و ببیند آیا می خواهد فیلمش در سینماهای حوزه هنری اکران شود یا خیر. اگر می خواهد فیلمش اکران شود چه اقدامی برای آن انجام داده است. چون آقای خاموشی هیچ گاه در اکران فیلم های حوزه دخالت نداشته اند و درست نبوده که وزیریان با وی صحبت کرده است.

وی ادامه داد: حوزه هنری مخالفتی برای اکران این فیلم ندارد همچنین باید عنوان کنم ابتدا فیلمنامه فیلم به حوزه هنری ارائه شد که به دلایل فنی و محتوایی نظر مساعدی برای ساخت آن وجود نداشت. اما فیلم با حمایت حجت الاسلام خاموشی زیر نظر یکی از موسسات سازمان تبلیغات اسلامی ساخته شد. همچنین معتقدم که آدم ها باید در اندازه شخصیت و توانایی های خودشان صحبت کنند.

***

گزارشی از فعالیت استادیوهای لابراتور در آستانه دیجیتالی شدن سینماها در جشنواره بخش دیگری از برنامه شب گذشته بود.

***

نقد و بررسی فیلم "گیرنده" با حضورر مهرداد غفارزاده کارگردان فیلم و مسعود فراستی منتقد

در ابتدا غفارزاده با بیان اینکه ایده فیلم را از خبر یکی از روزنامه ها گرفته است، عنوان کرد: وقتی درباره نامه های مردم به رئیس جمهور صحبت می کنیم درباره جنبه های سیاسی آن هم باید بحث شود اما من تلاش کردم که این فیلم از حواشی سیاسی به دور باشد تا در عوض بتوانم حرف های مد نظرم را بیان کنم. تا قبل از نمایش فیلم البته حرف و حدیث هایی وجود داشت که فیلم سیاسی است و قرار است از یک مقطع ریاست جمهوری ستایش کند که زمان اکران این حرف ها منتفی شد.

وی با توضیح چگونگی حضورش در عرصه فرهنگ با حضور در مسجد جواد الائمه ادامه داد: در مورد این فیلم قطعا محافظه کاری داشته ام ولی نه در حدی که به داستان صدمه بزند. فکر می کنید فضا به اندازه ای باز است که بتوان چنین چیز هایی را به راحتی مطرح کرد؟ اما من تلاش کردم حرف هایی را که می توانیم زد را در فیلم نشان دهم. اما معتقدم که نام بردن از اسم رئیس جمهور در یک فیلم نشان دهنده سیاسی بودن آن نیست.

غفارزاده افزود: فکر می کنم این سوژه را باید به همین شکل می نوشتم و اگر قرار بود همه خرده قصه ها به داستان اصلی برسد این چند پارگی بیشتر ارائه می شد. معتقد بودم که محور داستان باید حفظ شود و داستان های حاشیه ای در خلال آن روایت شود. دوره داستان نویسی در حال حاضر دوره ایجاز و اختصار است و مردم دوست دارند با یک کد به تصور مد نظر برسند. اگر مضمون نامه ها در فیلم مطرح می شد با یک نگاه سطحی روبرو می شدیم.

فراستی نیز در بخشی از نقد این فیلم عنوان کرد: قصه فیلم در حال حاضر بی بو و خاصیت شده و نامه هایی که قرار بود به رئیس جمهور برسد تشخص پیدا نکرده اند. بهتر بود بر کیلویی بودن نامه ها تاکید می شد. محافظه کاری در قصه نوشتن وارد شده که همین قضیه در فیلم سازی هم دست کارگردان را بسته است چون خط قصه در اصل سیاسی است. قصه فیلم به طرح تبدیل نشده و بیشتر خرده قصه های فردی روایت می شود که در خدمت 150 کیلو نامه ای که قرار است به دست رئیس جمهور برسد نیستند.

وی افزود: 80 درصد افراد فیلم حضور اضافی دارند و تعادل را برقرار نمی کنند اولین مشکل فیلم، فیلمنامه است که به اصل قضیه که رساندن نامه ها به رئیس جمهور است توجهی نمی کند. محتوا و خواسته های مردم نیز بیان نمی شود و لحن نامه ها هم مشخص نیست. این قصه اصلش باید کمدی می شد که نیست و حتی تبدیل به یک درام تند سیاسی اجتماعی جذاب هم نشده است. بنابراین در نهایت همه چیز نقض غرض می شود و موضع فیلمساز مشخص نیست.

در بخشی از صحبت های این دو گزارش مردمی درباره فیلم نیز پخش شد.


***

نظرسنجی برنامه نیز اختصاص به طرح این سئوال داشت که به نظر شما مهمترین شاخصه برپایی فیلم فجر کدام است که در پایان از میان گزینه های حضور فیلم های خوب، کشف فیلمسازان جدید، داوری های عادلانه، منظم بودن برنامه های جشنواره ، گزینه 1 با بیش از 56 درصد بیشترین رای را از آن خود کرد.

 

منبع: سی نت

6477 - احمد شاهوند

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

گیرنده - Girandeh        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به برنامه هفت (64 خبر):

64 - اکبر نبوی منتقد سینما: «بهروز افخمی آبرویی برای برنامه هفت باقی نگذاشته. باید اسم‌اش را عوض کنیم»

63 - میرشکاک: «محمد رسول‌الله» سینما نیست، نوعی اختلاس در سینماست، «یوسف پیامبر» سلحشور تحریف است دروغ است!

62 - اتفاقی بی‌سابقه روی آنتن زنده برنامه «هفت»/محمدتقی فهیم منتقد برنامه سیگار و جاسیگاری به دست در حال صحبت کردن با بهروز افخمی + عکس

61 - داریوش ارجمند: همه سینماجمع شدند تا در «اعتراض» بازی نکنم/در منفی ترین نقشی که بهرام بیضایی تاکنون نوشته بازی کردم

60 - تخطی افخمی از قانون خودش در هفت!/برخلاق قانون همیشگی برنامه، امشب فیلم «فروشنده» با حضور مسعود فراستی در هفت نقد میشود!

59 - حمله تند و یکطرفه هفت به دو فیلم پرفروش و در حال اکران «فروشنده» و «لانتوری» خارج از قواعد برنامه/"ایستاده در غبار" پس از گذشت 3 ماه هنوز در هفت نقد نشده!

58 - مجری سابق "هفت" زیر تیغ + عکس

57 - نقد تند مسعود فراستی شب گذشته در برنامه هفت بر فیلم «از گور برگشته»: خرس فیلم قطعا از دی کاپریو بهتر بازی کرده است!

56 - افشاگری فریدون جیرانی در "برنامه هفت" درباره نحوه انتخاب فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر/فیلم سینمایی "امتحان نهایی" پروانه نمایش نگرفت و به ما گفتند این فیلم اصلا نمی تواند پروانه بگیرد!

55 - افخمی عقب‌ نشینی کرد «هفت» زنده شد

54 - امشب سیزدهمین قسمت از برنامه «هفت» بهروز افخمی/ معرفی برنامه امشب

53 - طعنه بهروز افخمی در برنامه هفت به جعفر پناهی و سازمان سینمایی/فحاشی فراستی نسبت به یک دوربین فیلمبرداری در برنامه هفت!/ استفاده افراطی و بی سابقه از ناسزا روی آنتن

52 - واکنش نیکی کریمی به شایعه نامزدی در مجلس/برای برنامه هفت متاسفم

51 - 90 درصد تولیدات ما «هنر و تجربه» است/ گزارشی از هفت دیشب

50 - به استدلال‌ هایش می‌خندیدیم!

49 - شعری جالب توجه که «سیدرضا صائمی» منتقد سینما برای برنامه هفت سرود!

48 - یک اشتباه بر متن برنامه‌ «هفت» دیشب

47 - خداحافظی حمید گودرزی از «هفت»

46 - اسعدیانی که می‌شناختم این‌ قدر ترسو نبود/اگر سخنگوی کارگردانان نبود، او را در حدی نمی دانستیم که دعوتش کنیم

45 - "اگر نیایی پنبه ات را می زنیم!!" / نامه سرگشاده همایون اسعدیان به سرافراز در پی حرف هایی که در برنامه هفت علیه وی زده شد

44 - "هفت" جای هفت خط ها نیست!

43 - باغبانی: «من دیه گو مارادونا هستم» مقصر مشکلات را خود آدم ها می داند - درستکار: تا زمانی که مخاطب از سینما دیدن نکنند، هنری اتفاق نیفتاده است / گزارش برنامه هفت 22 خرداد 1394

42 - مریم امینی (همسر شهید آوینی): جوشش درونی شهیدآوینی، سفارشی نبود - شهید آوینی در ماه‌های آخر زندگی محزون و غمگین از برخی برخوردها بود / بهزاد دوران (جامعه شناس): جسارت در فاش گویی و فاش نمایی آسیب‌های اجتماعی، نقطه قوت «استراحت مطلق» است - محمدتقی فهیم (منتقد): نگاه گزینشی کاهانی به افراد جامعه «استراحت مطلق» را زیرسوال می‌برد / گزارش آنچه در برنامه «هفت» جمعه شب (28 فروردین) گذشت ...

41 - نقد و بررسی «متروپل» در برنامه «هفت» جمعه شب

40 - عباسیان: در جشنواره کن امسال اتفاق خاصی رخ نداده است/ امینی: سینمای ایران به خوبی در جهان شناخته شده است

39 - اختلاف کارگردان و تهیه‌کننده «زندگی جای دیگری‌است» روی آنتن برنامه «هفت»

38 - فریدون جیرانی چرا به تلویزیون رفت؟

37 - «هفت» در ایام جشنواره فجر هر شب پخش می شود

36 - آسیب شناسی نقد در سینمای ایران / گزارش برنامه هفت مورخ 27 دی 1392

35 - گزارش مناظره موافقین و مخالفین انتخاب "گذشته" برای اسکار در برنامه هفت جمعه 12 مهر 1392

34 - «کلاس هنرپیشگی» در هفت بررسی می شود / بررسی چگونگی انتخاب "گذشته" برای اسکار

33 - سینمای جنگ در برنامه هفت

32 - صحبت‌هاي ايوبي در هفت و واكنش سينماگران / نقد و بررسی "دهلیز" با حضور مهرزاد دانش و نیما حسنی نسب / گزارش برنامه هفت جمعه 22 شهریور 1392

31 - رييس سازمان سينمايي مهمان امشب «هفت»

30 - تمجید مهناز افشار از بهروز وثوقی در برنامه «هفت»

29 - منتظر تعطیلی چند سینما در هفته‌های آتی باشید/ مشکل "خودزنی" از خودسانسوری خودساخته کارگردان ناشی می شود

28 - فرح بخش خطاب به اسعدیان: تو مگر رانت خواری که مدافعشان هستی؟/ اسعدیان: پلیس بیشتر از فرح‌بخش و دوستانش به ما احترام می گذارد

27 - فرهادی یکی از مفاخر ملی ایران است / نگذاریم خانه سینما متعلق به یک فرد خاص باشد / گزارش کامل برنامه هفت جمعه شب 21 تیر 1392

26 - مناظره‌ای درباره‌ی خانه سینما و نقد« گذشته» در برنامه‌ی امشب «هفت»

25 - هشدار پسیانی درباره بحران بازیگری/ نقد "هفت" بر بیتابی بیتا

24 - نقد «بيتابي بيتا» و حضور آتیلا پسیانی در هفت

23 - حجت الاسلام مجد: روحانی "رسوایی" عملکرد بسیاری از روحانیون را در جامعه نفی می کند - ده نمکی: "رسوایی" تمجید از مقام روحانیت است نه هجو آن / سیامک اطلسی: من معتاد دوبله هستم / گزارش برنامه هفت جمعه 20 اردیبهشت

22 - اسعدیان: موظف نیستم روحانی طراز اول به تصویر بکشم - باشه آهنگر: بالاخره بخت "ملکه" باز شد - لیلا اوتادی: گران ترین بازیگر سینمای ایران نیستم / گزارش کامل برنامه "هفت" جمعه 13 اردیبهشت

21 - از پرده‌گشایی مرگ عسل بدیعی و نقد و یررسی قاعده تصادف تا بازخوانی اندیشه های شهید آوینی / گزارش اولین «هفت» سال ۹۲

20 - از صحبت های جنجالی اکبر عبدی تا حضور "رباته" در آخرین "هفت" سال 91

19 - ده‌نمکی، حیایی، فرح‌ بخش و عظیمی امشب مهمان «هفت» می‌شوند

18 - اظهار نظر گبرلو درخصوص بدلش در برنامه «خنده بازار» تا دلایل نبود فراستی / مجری برنامه هفت در سال 1392 مشخص نیست

17 - مدیر اجرایی سری اول هفت: فراستی نقش قهرمان منفی را بازی می‌کرد که تقابل را به اوج می رساند / رفتن فراستی از سری دوم هفت اشتباه بود

16 - "اعتماد به گبرلو ساده‌لوحی بود" / دلایل جدایی فراستی از "هفت"

15 - مهدی فخیم زاده و ضیاءالدین دری از داوری جشنواره گفتند / گزارش برنامه هفت جمعه 27 بهمن 1391

14 - بررسي جشنواره فجر و نقد و بررسی فیلم "گیرنده" / گزارش کامل برنامه هفت ششم بهمن 1391

13 - مانی حقیقی: جمله منفی فراستی بهترین تبلیغ برای فیلم من بود / گزارش نقد و بررسی "پذیرایی ساده" در برنامه هفت جمعه 29 دی 1391

12 - مسعود فراستی: امروزه یک ابتدال دیگر هم به نام ابتذال به اصطلاح ارزشی در سینمای ایران باب شده که بدتر از بقیه است / آنچه در برنامه هفت جمعه شب 15 دی گذشت

11 - وزیر ارشاد و محمد حسین فرخ بخش در برنامه‌ی هفت

10 - میزگردهای مهندسی سینما و بررسی دستاوردهای جشنواره مردمی فیلم عمار

9 - بررسی جشنواره عمار و سینمای انقلاب اسلامی در «هفت»

8 - مسعود فراستی: وجود بخش خصوصی در سینما به یک شوخی شبیه است / گزارش برنامه «هفت» اول دی

7 - عرب نیا: مدیر تولید "چ" دروغ می‌گوید / مهرزاد دانش: "بی خود و بی جهت" اثری نیست که بخواهیم با مختصات سینمای کلاسیک آن را بررسی کنیم - مسعود فراستی: "بی خود و بی جهت" اصلا فیلم نیست!!

6 - فرخ‌نژاد: مدتی گربه سیاه سینمای ایران شده بودم/ فهیم: «زندگی خصوصی آقا یا خانم میم» نقد مدرنیته و سنت را مطرح می‌کند

5 - وقتی جیرانی تنور برنامه گبرلو را داغ کرد / حاشیه‌های برنامه «هفت» در بررسی حواشی "من مادر هستم"

4 - پرداختن به "یک خانواده محترم"، نقد "یکی می خواد باهات حرف بزنه" و ... / گزارش برنامه "هفت" جمعه 26 آبان

3 - فراستی: "آینه‌های روبرو" از عهده موضوع حساس طرح شده، برآمده / "یک خانواده محترم" لبه‌های انتقادی تندی را مطرح می‌کند

2 - «بوسیدن روی ماه» و حاشیه‌های «لاله» در «هفت» بررسی شد / فراستی : جای دوربین در «بوسیدن روی ماه» صحیح نیست

1 - فراستی: فیلم‌سازان ما از فضای دفاع مقدس کنده شده‌اند / پخش «هفت» تا جمعه از کرمان ادامه دارد

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت