New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  ضبط مرحله نیمه‌نهایی «عصرجدید» آغاز شد / با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی؛

arrow  روایت بهروز افخمی از تغییر پایان «شوکران» با انتخاب هدیه تهرانی

arrow  پایان پادشاهی پیمان قاسم‌خانی در سینمای کمدی

arrow  عذرخواهی سعید آقاخانی از مردم

arrow  ادامه «دورهمی» با مهران مدیری منتفی شد/اجرای تاک‌شو در فضای مجازی

arrow  «چند نفس تا افق» به پایان رسید / نمایش در روز قدس

arrow  چرا "خجالت نکش" در پخش تلویزیونی سانسور شد؟

arrow  «آرش ظلی‌پور» از حضور در برنامه «من و شما» منع شد

arrow  انتقاد از تکراری بودن فیلمهای ایرانی/ ۵۲ درصد مردم سینما نمی‌روند و ۷۰ درصد مخاطبان فیلم‌ها را در تلویزیون تماشا می‌کنند

arrow  «از لاک جیغ تا خدا» با 460 قسمت رکورددار برنامه های تلویزیونی تاریخ صداوسیما

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

در برنامه‌ی «هفت» جمعه شب 8 دی ماه چه گذشت؟

میزگردهای مهندسی سینما و بررسی دستاوردهای جشنواره مردمی فیلم عمار

:: 8 دی 1391  12:06:00 PM  ::

برنامه هفت

برنامه هفت

 

سی نت: در ابتدای برنامه محمود گبرلو سردبیر و مجری برنامه با بیان اینکه این روزها بحث‌های زیادی از طرف گروه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی درباره سینمای ایران می‌شود عنوان کرد: نکته قابل توجه تعداد تماشاگرانی است که به دیدن فیلم‌ها می‌روند و این آمار نشان می‌دهد که تعداد اندکی از مردم کشور مخاطب سینما هستند برای حل این مشکل در وهله اول سینماگران باید جامعه و مخاطب خود را بشناسند و تماشاگر ایرانی را درک کنند.

اخبار جشنواره فیلم فجر اولین بخش برنامه شب گذشته بود. همچنین خسرو سینایی کارگردان سینما مهمان تلفنی برنامه شد و درباره ساخت فیلم سینمایی «قطار زمستانی» که محصول مشترک ایران و لهستان است عنوان کرد: امیدوارم قطار زمستانی به زودی شروع به حرکت کند اما فعلا که متوقف است. حدود سه سال است که در تعقیب این برنامه هستم. امیدوارم در زمان آغاز فیلمبرداری عزت الله انتظامی از لحاظ سلامتی به نوعی باشد که بتواند با ما همکاری کند.

وی ادامه داد: یک بار ما به لهستان رفتیم و یک بار هم تهیه کننده لهستانی به ایران آمد که متاسفانه موفق نشد سرمایه گذاری کار را قبول کند اما با یکی از کمپانی‌های لهستان در سفر اخیر مذاکره کردیم و قرار است اوایل اردیبهشت ماه آمادگی خود را برای تامین بودجه این فیلم اعلام کنند و احتمالا خردادماه فیلم را کلید می‌زنیم. نقش‌های اصلی فیلم را قرار است دو بازیگر مسن که یکی از آنها آقای انتظامی و طرف دیگر یکی از بازیگران مطرح تئاتر و سینمای لهستان است ایفا کنند.

از هفت تا 7 بخش بعدی برنامه شب گذشته بود همچنین سعید رجبی فروتن سخنگوی سازمان سینمایی پشت خط آمد و در ارتباط با استعفای علیرضا سجادپور گفت: این استعفا یک هفته قبل تسلیم جواد شمقدری شده بود که چهارشنبه با آن موافقت شد. برخلاف گمانه‌زنی‌هایی که این استعفا را به مسائل اکران و سینما آزادی ارتباط می‌دهد این مسائل درست نیست و استعفای علیرضا سجادپور دلایل شخصی دارد. همچنین تا هفته آینده قرار است جانشین وی به عنوان سرپرست معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به روزهای پایانی کار دولت، شخص جدیدی عهده دار این مسئولیت نخواهد شد و از داخل سازمان جانشین سجادپور انتخاب می‌شود.

فروتن درباره تصویب اساسنامه خانه سینما عنوان کرد: با ریاست و مدیریت مسعود جعفری جوزانی این اساسنامه به زودی مورد بررسی قرار می‌گیرد و قرار است به تشخیص و احترام رئیس جلسه اطلاعات از طرف وی به سمع و نظر مردم برسد. در این دوره مدیریت تلاش کرده بستر مشارکت با سرمایه گذاران خارجی را فراهم کند و بیشتر قرار است این سرمایه گذاری‌ها با نگاه به اهداف انقلاب اسلامی انجام شود.

میزگرد هفته اختصاص به عملکرد و دستاوردهای سومین جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور وحید جلیلی رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره و نادر طالب زاده دبیر جشنواره داشت.

طالب زاده در ابتدای این بخش عنوان کرد: اگر مسئله تاریخ انقلاب اسلامی یا جنگ نرم در جشنواره‌های دیگر مورد بررسی قرار می‌گرفت ما این جشنواره را برگزار نمی کردیم. همچنین تربیت نیروی انسانی جزو اهداف اصلی این رویداد هنری است. آثاری را هم که در این جشنواره داریم در حوزه مستند در بیشتر دانشگاههای ایران به نمایش درآمده و تاثیرگذار بوده است.

جلیلی نیز درباره دلایل شکل گیری این جشنواره مردمی عنوان کرد: سال 89 یک سال از 9 دی گذشته بود که تعدادی از بچه‌های حزب اللهی آثاری درباره فتنه 88 ساخته بودند که مورد حمایت قرار نمی‌گرفت و رسانه ملی هم حاضر به پخشش نبود. حدود 19 فیلم مشخصا درباره فتنه 88 ساخته شده بود بنابراین ما تصمیم گرفتیم سالنی اجاره کنیم و فیلم‌ها را در آن به نمایش بگذاریم. کلمه عمار را هم از جملات حضرت آقا گرفتیم . عمار شخصیتی بود که در جنگ روانی تلاش می‌کرد فتنه‌ها را خنثی کند بنابراین این اسم تبدیل به یک مفهوم برای ما شد.

وی ادامه داد: در سال بعد در 5 محور برای این جشنواره فراخوان دادیم و خیلی از هنرمندان ما هم قبول کردند داوری این جشنواره را برعهده بگیرند. داوران معتقد بودند که آثار این دوره بسیار خوب و جذاب است. کارگردان‌های این کارها هم معمولا جوانانی بودند که کارهایشان در جشنواره‌های دیگر پس زده می‌شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش عنوان کرد: امثال من دغدغه ایران را داریم باید دید آیا ایران از میدان ولیعصر تا تجریش را شامل می‌شود یا عمق تاریخی عظیم‌تری دارد. زمانی که جشنواره آغاز به کار کرد دیدیم که پتانسیل مشتاق و آگاهی برای فعالیت وجود دارد و اگر ما اقدام نمی‌کردیم گروه دیگری این کار را آغاز می‌کرد.

در ادامه گبرلو با بیان اینکه نمی‌توان گفت در طول این سالها سینمای ایران خودش را فراموش کرده، عنوان کرد: ممکن است نقص‌هایی وجود داشته باشد و به مسائلی مثل 9 دی کمتر پرداخته باشند اما سینماگران در طول این سالها سینمای ایرانی را به معرض نمایش گذاشتند.

طالب زاده در پاسخ توضیح داد: بخشی از حقیقتی که در ایران در جریان است در سینمای ما مشاهده نمی‌شود. نسلی بعد از انقلاب رشد کرده که درباره مسائل مختلفی از جمله جنگ و انقلاب هم علاقه مند بوده که صحبت کند اما این نسل بی تجربه و تربیت نشده بودند و بیشتر به صورت تجربی با این مسئله روبرو شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما به شدت نیازمند معرفی این خلاء‌ها هستیم که مشتاقانی هم در این زمینه وجود دارند که در ارتباط با این فرهنگ مستندهای جدی ساختند که در جشنواره به نمایش درآمده و تاثیرات فراوانی هم داشته است. متاسفانه تا به حال هنرمندان ما کشف نشده‌اند و در شناسایی آنها برنامه‌ای وجود نداشته است. در حال حاضر سینماگران نسل جوان در زمینه انقلاب اسلامی تربیت نشده‌اند و ما در این رابطه مشکل داریم.

جلیلی در ادامه این بحث عنوان کرد: در مجموع تدابیر لازم برای فراهم کردن بستری مناسب برای فعالیت استعدادهای جوان وجود نداشته و به محض اینکه کوچکترین بستری مثل جشنواره عمار به وجود می‌آید استقبال‌های بسیاری را شاهد هستیم. در این جشنواره عمدتا استعدادهای خودجوش حضور دارند و ما کمتر شاهد حضور دانش‌آموختگان سینمای جوان هستیم.

وی افزود: بنابراین برای تدریس این استعدادها از هنرمندان باتجربه دعوت کردیم تا مسائل مورد نیاز را آموزش دهند. این بدنه فعال آینده‌دار را به وضوح در جشنواره عمار شاهد هستیم.

جلیلی درباره نقد صریح آثار سینمای ایران عنوان کرد:اگر نقد امثال من صریح است به این دلیل است که ما می‌بینیم امکان ساخت آثار مناسب وجود دارد اما به آنها پرداخته نمی شود. امثال من می‌بینند که اگرچند نفراعتراضی بکنند یک ساعت و نیم از برنامه به اعتراض آنها اختصاص می‌یابد. اما مثلا درباره 700 اثر که در جشنواره عمارحضور دارند تنها 45 دقیقه به ما وقت صحبت کردن داده می‌شود. معتقدم قواره قناس فضای رسانه‌ای ما را به جایی نمی‌برد.

طالب زاده متذکر شد یکی از جنبه‌های جشنواره عمار این است که در نزدیک به 700 نقطه از کشور این آثار به نمایش در می‌آید و فیلم‌ها در نقاطی دیده می‌شوند که امکان برگزاری جشنواره وجود ندارد. این آثار مشکلات و دغدغه‌های مردم عادی را مطرح می‌کند.

جلیلی نیزاشاره کرد: جنس نقدی که مردم در جشنواره عمار می‌بینند نقد درون گفتمانی است. نقد بومی و مردمی است ، جریان موج نو سینمای انقلاب اسلامی توجه خاصی به داشته‌ها دارد که با وجود داشته‌ها ما می‌توانیم نداشته‌ها را به دست بیاوریم. فیلم‌های بسیاری درباره شهدایی ساخته شده که ما حتی اسم‌هایشان را نشنیده‌ایم. نوع نگاهی که در این فیلم‌ها نسبت به شهیدان وجود دارد نشان دهنده سبک زندگی است سبکی که قابلیت الگوبرداری دارد.

وی عنوان کرد: جشنواره عمار مبلغ و پرچمدار سینمای امید است این فیلمها در حین امیدواری مخدر نیستند و نمی‌خواهند بگویند که همه چیز آرام است و ما چقدر خوشحالیم.

طالب‌زاده در بخش دیگری از بحث با اشاره به اینکه مطرح کردن برخی مسائل در این جشنواره به صورت دلسوزانه و توسط افراد مصلح در سینمای ایران مطرح می‌شود، عنوان کرد: طرح این مسائل واقعا مورد نیاز است و این تیپ آدم‌ها که این آثار را می‌سازند هم تندتر مسائل را مطرح می‌کنند و هم راه حل ارائه می‌دهند. برگزاری این جشنواره هم در سینما و هم در تلویزیون تاثیرگذار است و فرهنگ سازی می‌کند.

جلیلی در پایان عنوان کرد: جنس بچه‌هایی که در جشنواره عمار شرکت می‌کنند به این شکل است که زیاد به دنبال گرفتن جایزه و تجلیل نیستند. این جشنواره هم توانایی پرداخت جایزه را ندارد اما باید اعلام کنم که جایزه ما در این دوره دو برابر شده است. در دوره قبل یک سکه هدیه می‌دادیم اما امسال با وجودی که قیمت سکه دو برابر شده بازهم ما یک سکه جایزه می‌دهیم. یکی از دستاوردهای جشنواره عمار این است که آثار را در یک گستره وسیع به نمایش می‌گذارند و بازخوردش را هم به کارگردان‌ها می‌دهند. این می‌تواند بهترین جایزه برای برگزیدگان باشد.

در میانه این بحث بخش‌هایی از گفتگو با بهزاد بهزادپور به مناسبت بزرگداشتش در این جشنواره پخش شد.

میزگرد هفته به مبحث مهندسی سینمای ایران با حضور جواد اردکانی نویسنده و کارگردان سینما و رامین شریف زاده روزنامه نگار و کارشناس فرهنگی اختصاص داشت.

در ابتدا شریف‌زاده درباره مهندسی در سینمای ایران عنوان کرد: از ابتدای انقلاب نظریه پردازهای ما چندان موفق به تئوریزه کردن باورهای دینی و ملی جامعه ایران نبودند. البته مجلس و نهادهای دیگر در طول این سالها قوانینی را وضع کرده‌اند که قابل ستایش است اما این قوانین در سطح عمومی قابل اجراست اما برنامه استراتژیکی در این ارتباط وجود ندارد. بعد از گذشت 33 سال از انقلاب ما یک برنامه مهندسی درست و مدون نداشتیم و تازه در برنامه پنجم توسعه به این مسائل اشاره کردیم.

اردکانی در همین ارتباط گفت: اینکه ما مهندسی و نقشه راه در حوزه فرهنگ و هنر نداریم شکی نیست. اما باید دید چرا این نقشه وجود ندارد. به این مفهوم که آیا خودمان نمی خواهیم یا از این نیاز غافل بوده‌ایم. با مکانیسمی که شورای انقلاب فرهنگی در پیش گرفته بازهم به این نقشه دست پیدا نمی‌کنیم. مشکل این است که قوانین ما قبل از نقشه راه وضع شده‌اند. به دلیل اینکه قوانین ما پشتیبان به نقشه راه نبودند نتوانستند موفق باشند.

وی افزود: زمانی تکلیف سینما روشن می‌شود که ما نقشه راه فرهنگی کشور را مشخص کنیم پس از ان است که می توانیم به جزئیات ان دست یابیم. نقشه راه خط کشی مناسبی هم برای ارزیابی عملکرد مدیران فرهنگی است. در حال حاضر هیچ متری برای مشخص کردن رفتار خوب یا بد یک مدیر وجود ندارد. اگر نقشه راه وجود داشت دعوای حوزه هنری و ارشاد هم معنا پیدا نمی‌کردند اما چون حدود و قوانین مشخصی وجود ندارد این مشکلات به وجود آمده است.

اردکانی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی ما باید تعاریف و ساختارها را مشخص می‌کردیم اما هیچ طراحی در این زمینه نشد. زمانی که امر فرهنگ با محدودیت‌های دولت‌ها ارتباط دارد مشکلات آغاز می‌شود. چون با پایان فعالیت 4 ساله هر دولت طراحی و نقشه راه مدیریت سینمای ما هم به پایان می‌رسد و مدیریت جدیدی با برنامه‌های تازه آغاز به کار می‌کند.

این کارگردان گفت: ساختار غلط فرهنگی باعث شده مدیران قبلی ما منتقدان فعلی باشند. مادامی که مدیریت کلان فرهنگی ما با دولتهایی که عمر کوتاهی دارند پیوند خورده باشد ما راه به جای نمی‌بریم. بنابراین باید به سازوکار فکر کنیم که مدیریت فرهنگی ما کارش از دولت جدا باشد.

وی در بخش دیگری از صحبتهایش عنوان کرد: اگر قرار باشد در حوزه اخلاق به برخی مسائل تن بدهیم و سینما را تنها سرگرمی بدانیم پس چرا اسم سینما را سینمای ایران گذاشته‌ایم چون این نوع سینما در قبل از انقلاب هم جریان داشت. تا ما تکلیفمان را در سینمایی که مد نظرمان است روشن نکنیم این ساختارهای غلط ادامه دارد.

وی توضیح داد: این ساختار غلط منافعی برای برخی به وجود آورده که اجازه نمی‌دهند ساختارها اصلاح شود چون منفعتشان به خطر می‌افتد. اگر قرار است ما به سمت سینما سرگرمی ولی اخلاقی تر از قبل از انقلاب برویم تکلیف روشن است اما اگر به دنبال سینمای متنوع‌تری باشیم که آرمان‌هایمان را هم به سرانجام می‌رساند می‌توان به آینده سینما امیدوار بود.

در بخش دیگری از این میزگرد شریف زاده عنوان کرد: شکی نیست که ما نقشه راه نداریم و نقطه شروع و پایان برای مدیریت فرهنگی‌مان وجود ندارد. مثلا دستاوردهای مدیر قبلی برای مدیر جدید معنایی ندارد. متاسفانه فضای فرهنگی ما متاثر از فضای سیاسی و تغیییر دولتها است بنابراین همه کارها مقطعی و دارای تاریخ مصرف است.

وی ادامه داد: متاسفانه دانشجویان ما تنها 20 درصد آموزش نظری می‌بینند و محتوا و اندیشه کمتر در دانشگاه‌های ما مورد توجه قرار می‌گیرد. در بهترین شرایط 5/1 درصد از اعتبارات فرهنگی صرف پژوهش می‌شود بنابراین برای رسیدن به نقشه راه پژوهش می‌تواند نقش بسزایی ایفا کند.

آمار فروش فیلم‌ها گزارش تولید فیلم های سینمای ایران، روزشمار جشنواره سی و یکم فیلم فجر، پشت صحنه فیلم سینمایی« ساکن خانه چوبی» و بخش چهره‌ها که به معرفی فعالیت‌های هدایت هاشمی، مهران احمدی، عباس رافعی، محمد رضا سکوت، ریما رامین فر، روناک یونسی و ژاله صامتی می پرداخت، بخش‌های بعدی برنامه شب گذشته بود.

نظر سنجی برنامه اختصاص به طرح این سئوال داشت که به نظر شما از میان عوامل فیلم خوب، سالن مناسب و مدیریت درست کدام یک در تقویت رابطه مردم با سینما موثر است که در پایان گزینه اول بیشترین رای را از آن خود کرد.

بیشتر وقت برنامه این هفته هفت به گفت‌وگو با برگزار کنندگان جشنواره عمار اختصاص پیدا کرد.

این برنامه که ساعت 23 آغاز شده بود زودتر از هفته‌های قبل در ساعت 1 و30 بامداد به پایان رسید.

 

منبع: ایسنا

4580 - احمد شاهوند

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به برنامه هفت (64 خبر):

64 - اکبر نبوی منتقد سینما: «بهروز افخمی آبرویی برای برنامه هفت باقی نگذاشته. باید اسم‌اش را عوض کنیم»

63 - میرشکاک: «محمد رسول‌الله» سینما نیست، نوعی اختلاس در سینماست، «یوسف پیامبر» سلحشور تحریف است دروغ است!

62 - اتفاقی بی‌سابقه روی آنتن زنده برنامه «هفت»/محمدتقی فهیم منتقد برنامه سیگار و جاسیگاری به دست در حال صحبت کردن با بهروز افخمی + عکس

61 - داریوش ارجمند: همه سینماجمع شدند تا در «اعتراض» بازی نکنم/در منفی ترین نقشی که بهرام بیضایی تاکنون نوشته بازی کردم

60 - تخطی افخمی از قانون خودش در هفت!/برخلاق قانون همیشگی برنامه، امشب فیلم «فروشنده» با حضور مسعود فراستی در هفت نقد میشود!

59 - حمله تند و یکطرفه هفت به دو فیلم پرفروش و در حال اکران «فروشنده» و «لانتوری» خارج از قواعد برنامه/"ایستاده در غبار" پس از گذشت 3 ماه هنوز در هفت نقد نشده!

58 - مجری سابق "هفت" زیر تیغ + عکس

57 - نقد تند مسعود فراستی شب گذشته در برنامه هفت بر فیلم «از گور برگشته»: خرس فیلم قطعا از دی کاپریو بهتر بازی کرده است!

56 - افشاگری فریدون جیرانی در "برنامه هفت" درباره نحوه انتخاب فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر/فیلم سینمایی "امتحان نهایی" پروانه نمایش نگرفت و به ما گفتند این فیلم اصلا نمی تواند پروانه بگیرد!

55 - افخمی عقب‌ نشینی کرد «هفت» زنده شد

54 - امشب سیزدهمین قسمت از برنامه «هفت» بهروز افخمی/ معرفی برنامه امشب

53 - طعنه بهروز افخمی در برنامه هفت به جعفر پناهی و سازمان سینمایی/فحاشی فراستی نسبت به یک دوربین فیلمبرداری در برنامه هفت!/ استفاده افراطی و بی سابقه از ناسزا روی آنتن

52 - واکنش نیکی کریمی به شایعه نامزدی در مجلس/برای برنامه هفت متاسفم

51 - 90 درصد تولیدات ما «هنر و تجربه» است/ گزارشی از هفت دیشب

50 - به استدلال‌ هایش می‌خندیدیم!

49 - شعری جالب توجه که «سیدرضا صائمی» منتقد سینما برای برنامه هفت سرود!

48 - یک اشتباه بر متن برنامه‌ «هفت» دیشب

47 - خداحافظی حمید گودرزی از «هفت»

46 - اسعدیانی که می‌شناختم این‌ قدر ترسو نبود/اگر سخنگوی کارگردانان نبود، او را در حدی نمی دانستیم که دعوتش کنیم

45 - "اگر نیایی پنبه ات را می زنیم!!" / نامه سرگشاده همایون اسعدیان به سرافراز در پی حرف هایی که در برنامه هفت علیه وی زده شد

44 - "هفت" جای هفت خط ها نیست!

43 - باغبانی: «من دیه گو مارادونا هستم» مقصر مشکلات را خود آدم ها می داند - درستکار: تا زمانی که مخاطب از سینما دیدن نکنند، هنری اتفاق نیفتاده است / گزارش برنامه هفت 22 خرداد 1394

42 - مریم امینی (همسر شهید آوینی): جوشش درونی شهیدآوینی، سفارشی نبود - شهید آوینی در ماه‌های آخر زندگی محزون و غمگین از برخی برخوردها بود / بهزاد دوران (جامعه شناس): جسارت در فاش گویی و فاش نمایی آسیب‌های اجتماعی، نقطه قوت «استراحت مطلق» است - محمدتقی فهیم (منتقد): نگاه گزینشی کاهانی به افراد جامعه «استراحت مطلق» را زیرسوال می‌برد / گزارش آنچه در برنامه «هفت» جمعه شب (28 فروردین) گذشت ...

41 - نقد و بررسی «متروپل» در برنامه «هفت» جمعه شب

40 - عباسیان: در جشنواره کن امسال اتفاق خاصی رخ نداده است/ امینی: سینمای ایران به خوبی در جهان شناخته شده است

39 - اختلاف کارگردان و تهیه‌کننده «زندگی جای دیگری‌است» روی آنتن برنامه «هفت»

38 - فریدون جیرانی چرا به تلویزیون رفت؟

37 - «هفت» در ایام جشنواره فجر هر شب پخش می شود

36 - آسیب شناسی نقد در سینمای ایران / گزارش برنامه هفت مورخ 27 دی 1392

35 - گزارش مناظره موافقین و مخالفین انتخاب "گذشته" برای اسکار در برنامه هفت جمعه 12 مهر 1392

34 - «کلاس هنرپیشگی» در هفت بررسی می شود / بررسی چگونگی انتخاب "گذشته" برای اسکار

33 - سینمای جنگ در برنامه هفت

32 - صحبت‌هاي ايوبي در هفت و واكنش سينماگران / نقد و بررسی "دهلیز" با حضور مهرزاد دانش و نیما حسنی نسب / گزارش برنامه هفت جمعه 22 شهریور 1392

31 - رييس سازمان سينمايي مهمان امشب «هفت»

30 - تمجید مهناز افشار از بهروز وثوقی در برنامه «هفت»

29 - منتظر تعطیلی چند سینما در هفته‌های آتی باشید/ مشکل "خودزنی" از خودسانسوری خودساخته کارگردان ناشی می شود

28 - فرح بخش خطاب به اسعدیان: تو مگر رانت خواری که مدافعشان هستی؟/ اسعدیان: پلیس بیشتر از فرح‌بخش و دوستانش به ما احترام می گذارد

27 - فرهادی یکی از مفاخر ملی ایران است / نگذاریم خانه سینما متعلق به یک فرد خاص باشد / گزارش کامل برنامه هفت جمعه شب 21 تیر 1392

26 - مناظره‌ای درباره‌ی خانه سینما و نقد« گذشته» در برنامه‌ی امشب «هفت»

25 - هشدار پسیانی درباره بحران بازیگری/ نقد "هفت" بر بیتابی بیتا

24 - نقد «بيتابي بيتا» و حضور آتیلا پسیانی در هفت

23 - حجت الاسلام مجد: روحانی "رسوایی" عملکرد بسیاری از روحانیون را در جامعه نفی می کند - ده نمکی: "رسوایی" تمجید از مقام روحانیت است نه هجو آن / سیامک اطلسی: من معتاد دوبله هستم / گزارش برنامه هفت جمعه 20 اردیبهشت

22 - اسعدیان: موظف نیستم روحانی طراز اول به تصویر بکشم - باشه آهنگر: بالاخره بخت "ملکه" باز شد - لیلا اوتادی: گران ترین بازیگر سینمای ایران نیستم / گزارش کامل برنامه "هفت" جمعه 13 اردیبهشت

21 - از پرده‌گشایی مرگ عسل بدیعی و نقد و یررسی قاعده تصادف تا بازخوانی اندیشه های شهید آوینی / گزارش اولین «هفت» سال ۹۲

20 - از صحبت های جنجالی اکبر عبدی تا حضور "رباته" در آخرین "هفت" سال 91

19 - ده‌نمکی، حیایی، فرح‌ بخش و عظیمی امشب مهمان «هفت» می‌شوند

18 - اظهار نظر گبرلو درخصوص بدلش در برنامه «خنده بازار» تا دلایل نبود فراستی / مجری برنامه هفت در سال 1392 مشخص نیست

17 - مدیر اجرایی سری اول هفت: فراستی نقش قهرمان منفی را بازی می‌کرد که تقابل را به اوج می رساند / رفتن فراستی از سری دوم هفت اشتباه بود

16 - "اعتماد به گبرلو ساده‌لوحی بود" / دلایل جدایی فراستی از "هفت"

15 - مهدی فخیم زاده و ضیاءالدین دری از داوری جشنواره گفتند / گزارش برنامه هفت جمعه 27 بهمن 1391

14 - بررسي جشنواره فجر و نقد و بررسی فیلم "گیرنده" / گزارش کامل برنامه هفت ششم بهمن 1391

13 - مانی حقیقی: جمله منفی فراستی بهترین تبلیغ برای فیلم من بود / گزارش نقد و بررسی "پذیرایی ساده" در برنامه هفت جمعه 29 دی 1391

12 - مسعود فراستی: امروزه یک ابتدال دیگر هم به نام ابتذال به اصطلاح ارزشی در سینمای ایران باب شده که بدتر از بقیه است / آنچه در برنامه هفت جمعه شب 15 دی گذشت

11 - وزیر ارشاد و محمد حسین فرخ بخش در برنامه‌ی هفت

10 - میزگردهای مهندسی سینما و بررسی دستاوردهای جشنواره مردمی فیلم عمار

9 - بررسی جشنواره عمار و سینمای انقلاب اسلامی در «هفت»

8 - مسعود فراستی: وجود بخش خصوصی در سینما به یک شوخی شبیه است / گزارش برنامه «هفت» اول دی

7 - عرب نیا: مدیر تولید "چ" دروغ می‌گوید / مهرزاد دانش: "بی خود و بی جهت" اثری نیست که بخواهیم با مختصات سینمای کلاسیک آن را بررسی کنیم - مسعود فراستی: "بی خود و بی جهت" اصلا فیلم نیست!!

6 - فرخ‌نژاد: مدتی گربه سیاه سینمای ایران شده بودم/ فهیم: «زندگی خصوصی آقا یا خانم میم» نقد مدرنیته و سنت را مطرح می‌کند

5 - وقتی جیرانی تنور برنامه گبرلو را داغ کرد / حاشیه‌های برنامه «هفت» در بررسی حواشی "من مادر هستم"

4 - پرداختن به "یک خانواده محترم"، نقد "یکی می خواد باهات حرف بزنه" و ... / گزارش برنامه "هفت" جمعه 26 آبان

3 - فراستی: "آینه‌های روبرو" از عهده موضوع حساس طرح شده، برآمده / "یک خانواده محترم" لبه‌های انتقادی تندی را مطرح می‌کند

2 - «بوسیدن روی ماه» و حاشیه‌های «لاله» در «هفت» بررسی شد / فراستی : جای دوربین در «بوسیدن روی ماه» صحیح نیست

1 - فراستی: فیلم‌سازان ما از فضای دفاع مقدس کنده شده‌اند / پخش «هفت» تا جمعه از کرمان ادامه دارد

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت