New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

لذت مطلق سینما - دو قدم مانده به فیلمفارسی - چه خوبه که سعی کردی برگردی / یادداشت حمید سلجوقی برای فیلم های روز هشتم - 8

:: 22 بهمن 1392  11:17:48 AM  ::

مهدی هاشمی در نمایی از فیلم

مهدی هاشمی در نمایی از فیلم "خانه پدری"

 

سی نت:
اشباح (داريوش مهرجويی) – (يك و نيم از چهار): چه خوبه كه سعی كردی برگردی
همين كه مهرجويی فاجعه ای تمام عيار مانند دو سه فيلم آخرش نساخته خدا را شكر . اين بار فيلمساز سعی كرده يك داستان ساده را روان تعريف كند و ماحصلش يك فيلم قابل احترام درآمده (به دور از بی حوصلگی ها و شلختگی های فيلم های اخير فيلمساز ) كه يك طراحی صحنه خوب هم دارد.مهرجويی اين بار می تواند تماشاگر را تا انتها سرگرم كند اما فيلم ضعف هايی هم دارد.متاسفانه بايد اين فيلم را هم به دو نيمه تقسيم كنيم كه شتابزدگی ها و شلختگی های توی ذوق زننده ای در اجرای نيمه دوم اش به چشم می خورد ( فرضا اصرار بر نمايش برفی و بارانی شدن های هوا در صحنه های متوالی و...) ، همچنين ديالوگ های كنش مندی ندارد و بازی های ضعيف در نيمه دوم بيشتر به چشم می آيد ( هر چند هم كرامتی تمام انرژی اش را گذاشته باشد) . دوربين هم آنچنان كه بايد حركت نمی كند. اميدوارم حداقل ده پانزده دقيقه از فيلم كوتاه شود .

كلاشينكف (سعيد سهيلی) – (يك و نيم از چهار): دو فدم مانده به فيلمفارسی
فيلم خوب شروع می شود و اگر به سه قسمت تقسيمش كنيم ، يك سوم اول قابل قبول است اما هر چه جلوتر می رويم خطِ داستانی انگار از دستِ فيلمساز در رفته است تا فيلم به واسطه ی رضا عطاران اش با شيب تندی به سوی يك كمدی لوده برود . ( كمدی سطحی كلامی و نه موفق در شوخی های موقعيتی كه از اصرار فيلمساز به تعديلِ جو فيلم اش و قطعا نگاه او به گيشه می آيد اما هيچ تاثيری در جلو رفتن قصه ندارد) . اين فيلم هم اضافات دارد و بايد كم شود بعلاوه ی اينكه فصل پايانی اش دقيقا به مانند « گشت ارشاد» اضافی ست ( فيلم نسبت به «گشت ارشاد» قطعا يك قدم به عقب است برای سهيلی) . فصل های قبل از ورود عطاران به جريان اصلی قصه كاش سريعتر می گذشتند. كاش فيلمساز هيچ جای فيلمش منطق داستانی را زير پا نمی گذاشت ( فرضا كاملا روشن نبودن علت كتك خوردن شخصيت اول از برادرانش در طول قصه)، بعلاوه اينكه فيلمساز تا توانسته به قصه ، اتفاق تزريق كرده.آن هم اتفاقاتی كه فيلم را تا دو قدمی فيلمفارسی می برد ( اصرار بر به كاربردن منطق «تصادف» در توجيه وقايع قصه ، اصرار بر استفاده از موسيقی ِ حجيمِ نسبتا آزاردهنده به اميد تزريق هيجان به روايت، به كارگيری جنس آشنای شوخی های مثبتِ چهارده و نيم! ، تاكيد بر خصائل غيرت مآبانه آدم های جنوب شهری و ...). فيلم همچنين نمونه ی بد استفاده كردن از دوربين با انگيزه ی خلق هيجان و تعليق است . بازیِ خوب عطاران در اين فيلم برای او پتانسيل حضور در بين نامزدهای سيمرغ را دارد.

خانه پدری (كيانوش عياری) – (چهار از چهار): لذتِ مطلق سينما
در جشنواره اگر سه تا فيلم مثل فيلم عياری داشتيم غم نداشتيم . دو ساعت بدون اينكه به ساعتتان نگاهكی بياندازيد ميخكوب خواهيد شد از تمام آنچه كه خوبی های « خانه پدری » است. عياری روان روايت می كند يك داستان جذاب و تكان دهنده را كه از همان فصل دردناكِ آغازينش استارتِ فرآيندِ مات كردنِ هر تماشاگری را می زند كه مفاهيم اخلاقی انسانی اجتماعی نهفته در اين قاب ها ( خشونت های بی منطق بی حد و حصر ،كودك آزاری،پنهان كاری، تضييع حقوق زنان در جامعه مردسالار و...) را به نظاره می نشيند. به جرأت می گويم فيلمی شده كه همه اجزايش قابل دفاع اند. فيلمی كه توان سازنده اش را در قصه گفتن ، كارگردانی ( فرضا اجرای فصل اول را قطعا از ياد نخواهيد برد) و بازی گرفتن به رخ می كشد ( حتی مهران رجبی و بازيگران كودك،نوجوان اش هم خوبست چه رسد به هاشمی ها و حسينی و فراهانی و ...) .انتخاب شيوه درست روايت ، حفظ ريتم در طول روايت، اهميت دادن به ديالوگ ها و نماهای كوتاه، خلق شخصيت های شناسنامه دار و استفاده از جزئيات فراوان تصويری در تعريف قصه ای يك خطی كه در يك مكان كوچك در يك بازه ی زمانی بزرگ(هفتاد سال) می گذرد از ديگر محسنات « خانه پدری» عياری ست .
عياری برای نمايش «گذر زمان» هم به طرزی دوست داشتنی قاب هايی نمادين گذاشته.( تصويری كه از در و پنجره های مشبك به نمايش گذاشته می شود در سير گذشت روزها، خوشه انگورهايی كه با مرگ مادر به زمين می افتند و از همه مهمتر و روشن تر تابی كه قرار است حركتش، نمادی بر جريانِ زندگی در آن خانه باشد و در آخر فيلم، بی حركت است. اين يعنی زندگی از حركت ايستاده و خانه ديگر خانه ی زندگی نيست.

 

منبع: سی نت

8241 - احمد شاهوند

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

خانه پدری - The Paternal House        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و دومین جشنواره فیلم فجر (361 خبر):

361 - گاف عجیب و غریب هیات داوران جشنواره فیلم فجر در اعلام نام یک کاندیدا!/ نعیمه نظام دوست به جای شهین تسلیمی کاندیدا شد!

360 - بخش تجلی اراده ملی فیلم فجر برگزیدگانش را شناخت/ 7 جایزه برای «شیار 143»

359 - چرا «رستاخیز» در جشنواره‌ی فجر شهرستانها به نمایش درنیامد؟

358 - نام هایی که چیزی برای عرضه نداشتند! / یادداشت نیما بهدادی مهر برای جشنواره سی و دوم فیلم فجر

357 - ریز انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت برای بهترین های جشنواره سی و دوم فیلم فجر

356 - "خانه پدری"، کیانوش عیاری، نوید محمدزاده، مریلا زارعی و ... / بهترین های جشنواره سی و دوم فیلم فجر به انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت معرفی شدند + لیست بهترین ها به انتخاب کاربران سایت

355 - حاتمی‌کیا: در این ایام به شدت به مباحث فیلم «چ» احتیاج داریم

354 - تجربه ی لذت ناب سینما / یادداشت خواندنی کاربر سی نت برای "ماهی و گربه"

353 - رقابت نزدیک سه فیلم / اعلام کاندیداهای بهترین های جشنواره سی و دوم به انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت / کاربران هم بهترین های جشنواره را انتخاب کنند

352 - این فیلم ها رو به کی نشون می دین؟ / یادداشت محمد هاشمی برای چند فیلم جشنواره فجر

>> همه اخبار سی و دومین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت