New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

آنچه شد، آنچه بايد مي شد / یادداشت مریم مطلب پور برای جشنواره سی و دوم

:: 23 بهمن 1392  9:21:08 PM  ::

باران کوثری و نوید محمدزاده در نمایی از فیلم

باران کوثری و نوید محمدزاده در نمایی از فیلم "عصبانی نیستم"

 

سی نت: گاهي اوقات بعضي از اتفاق ها باعث مي شود به عقبه آن رويداد بيشتر فكر كنيم. جشنواره سي و دوم رويدادي بود كه نگارنده را انقدر به فكر فرو برد كه دوست داشتم در پايان بعضي از به اصطلاح فيلم ها اصلا بروم در افق محو شوم. باور بفرمائيد اگر قرار باشد فيلم هايي كه ما در جشنواره امسال ديديم اكران شود. اگر مخاطبي حاضر شود پول زبان بسته را خرج اين فيلم ها كند بايد در آخرش برود كلا در افق محو شود.
اگر بخواهيد خيلي جدي برايتان بگويم. جشنواره سي و دوم كه فكر مي كرديم آبروي بر سينماي ايران خواهد شد. كلا دود از سرمان بلند كرد. آنقدر فيلم هاي بدرد نخور و كسل كننده با يك خط روايي ديديم كه باور بفرمائيد حاضر نيستم در طول سال 93 چشمم به هيچ كدامشان بيافتد.
كار به جايي رسيده بود كه به اين فكر مي كردم كاش به جاي اكران اين فيلم هاي بي خاصيت يكبار ديگر "چ"را برايمان نشان مي دادند.
اين جملاتي كه در بالا نوشتم يعني مرگ سينما، آن هم در جشنواره اي كه از منظر حضور اسم هاي بزرگ سينماي ايران در كسوت كارگردان، يك ركورد براي خود حساب مي شد. وقتي ميبينم نام هاي مثل پوراحمد و مير كريمي و توكلي چنين هذيان هاي ذهني را به جاي فيلم فاخر تصوير مي كنند چه خاطره خوبي مي شود از اين جشنواره داشت. وقتي كيميايي و مهرجويي همچنان با اصرار داستاني هاي نيم بند را در حد اسكار مي بينند و حتي رضايت نمي دهند يك سال اين به اصطلاح فيلم ها را نسازند تا حداقل اينقدر بر روي اعصابمان راه نروند ، چه ميتوان نوشت!
اكثريت فيلم ها در بيان قصه و ماجرا هيچ توفيقي ندارند. اصلا قصه اي وجود ندارد كه ماجراي روايت شود . نماهاي خنثي ، سكانس هاي كسالت آور و... حتي بيشتر فيلم ها در دكوپاژ نيز مشكل دارند.
به راستي سرمايه اين فيلم هاي بي خاصيت از كجا تامين مي شود. به غير از اينكه پول هاي بي زبان دولتي به پروژه هاي دهان پر كن سرازير مي شود و در نهايت آنچه بر پرده مي بينم .نه قصه مي گويد نه آرمان گرايي را تبليغ مي كند و نه اصلا فيلم است.
در نتيجه خروجي جشنواره مي شود سيمرغ هاي بي زباني كه بايد بين آذر و شهدخت و بهروز و مرجان تقسيم شود .وقتي سيمرغ بهترين فيلم نامه را به فيلمنامه نيم بند بهروز افخمي و بانو بدهند ديگر شما بخوانيد حديث نانوشته اين جشنواره را.

از منظر نگارنده تنها چند فيلم ذيل ارزش ديدن را دارند:

چ: درست است كه چ شاهكار نيست اما در اين قحطي فيلم حداقل فيلم حاتمي كيا اعصابت را به هم نمي ريزد. فيلم نامه دارد؛ دكوپاژ دارد؛ فيلمبرادري و صدابرداري خوب دارد و از همه مهمتر جلوه هاي ويژه خوب دارد. چ بازگشت حاتمي كيا به سينماي جنگ است كه او استاد تصوير چنين فيلم هايي است.

شيار 143: نمي دانم اگر حاتمي كيا از اين فيلم حمايت نمي كرد چه بر سرش مي آمد اما همين كه فيلمي كه با لابي گري به جشنواره آمد در اختاميه جايزه گرفت يعني اين جشنواره هيچ برگ برنده اي نداشته كه رو كند. نرگس آبيار بعد از فيلم معمولي سال قبلش "اشيا از انچه مي بيند نزديكترند"‌ زندگي مادراني را تصوير كرده است كه سالها در تنهايي غم فراق فرزند را چشيده اند. مريلا زارعي برگ برنده فيلم بود و صد البته كه سيمرغ حقش.

رد كارپت: عطاران و حواشي حضورش در كن دستمايه اين فيلم نيمه مستند است. دوربين و مخاطب تنها ناظر اتفاق هايي رخ داده براي اين شخصت در فرانسه هستند. كارگردان به نوعي در سكانس هاي پاياني قصد دارد عرق ملي و بازگشت به وطن را به مخاطب يادآوري كند. رد كارپت اگراكران شود به خاطر عطاران و لودگي هايش مي فروشد.

عصباني نيستم:‌ از اين همه جفايي كه به عصباني نيستم شده حقيقتا عصباني هستم. تنها فيلم قابل ديدن جشنواره سي و دوم را برچسب سياسي زدند و حذفش كردند. وقتي اهالي رسانه را ناباورانه در مقابل عمل انجام شده قرار دادند و عصباني نيستم را بي هوا برايمان پخش كردند حقيقتا با نويد ماجرا زندگي كردم. عجب بازي كرد نويد محمد زاده و عجب فيلمي ساخت رضا درمنشيان بماند كه هيچ وقت رنگ پرده را نخواهد ديد. اما عصباني نيستم بهترين فيلم اين جشنواره بود.

خانه پدري: خانه پدري هم دچار سو تفاهم برداشتي شده و بعيد ميدانم بتواند از پس مخمصه اكران بيرون بيايد. فيلمي خوش ساخت چه در كارگرداني و فيلم نامه و چه در بازيگري است. حيف كه كيانوش عياري با ساخت اين فيلم خانه نشين شده است.

كلاشينكف: سينماي سعيد سهيلي سينماي خاصي است. او دوست دارد كاراكترهايش را خسته اما اميدوار نشان دهد . به نظر مي آيد سهيلي همه عصبانيتي كه از گشت ارشاد داشته در فيلم جديدش تصوير كرده است .فيلم قصه گو است و تا دقايق پاياني نيز شخصيت جديد به قصه اضافه مي شود. اگر از پايان بندي ذهني آن بگذريم كلاشينكف فيلم خوبي است.

چند متر مكعب عشق:‌ براي كارگردان فيلم اولي ساخت چند متر مكعب عشققدم محكمي است. فيلم قصه مي گويد. يك عاشقانه تر و تميز است. از آن عاشقانه هاي كه اين روزها كمتر جرات تصوير كردنش را دارند. البته فكر نمي كنم اكران خوبي داشته باشد اما چند متر مكعب عشق فيلم شريفي است.

 

منبع: سی نت

9774 - احمد شاهوند

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

عصبانی نیستم! - I'm Not Angry        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و دومین جشنواره فیلم فجر (361 خبر):

361 - گاف عجیب و غریب هیات داوران جشنواره فیلم فجر در اعلام نام یک کاندیدا!/ نعیمه نظام دوست به جای شهین تسلیمی کاندیدا شد!

360 - بخش تجلی اراده ملی فیلم فجر برگزیدگانش را شناخت/ 7 جایزه برای «شیار 143»

359 - چرا «رستاخیز» در جشنواره‌ی فجر شهرستانها به نمایش درنیامد؟

358 - نام هایی که چیزی برای عرضه نداشتند! / یادداشت نیما بهدادی مهر برای جشنواره سی و دوم فیلم فجر

357 - ریز انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت برای بهترین های جشنواره سی و دوم فیلم فجر

356 - "خانه پدری"، کیانوش عیاری، نوید محمدزاده، مریلا زارعی و ... / بهترین های جشنواره سی و دوم فیلم فجر به انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت معرفی شدند + لیست بهترین ها به انتخاب کاربران سایت

355 - حاتمی‌کیا: در این ایام به شدت به مباحث فیلم «چ» احتیاج داریم

354 - تجربه ی لذت ناب سینما / یادداشت خواندنی کاربر سی نت برای "ماهی و گربه"

353 - رقابت نزدیک سه فیلم / اعلام کاندیداهای بهترین های جشنواره سی و دوم به انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت / کاربران هم بهترین های جشنواره را انتخاب کنند

352 - این فیلم ها رو به کی نشون می دین؟ / یادداشت محمد هاشمی برای چند فیلم جشنواره فجر

>> همه اخبار سی و دومین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت