New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

مجموعه ای از بازیهای خوب / یادداشت حمید سلجوقی برای فیلم های روز دوم - 2

:: 14 بهمن 1392  9:34:43 PM  ::

فرهاد اصلانی در نمایی از فیلم

فرهاد اصلانی در نمایی از فیلم "قصه ها"

 

سی نت: قصه ها (رخشان بنی اعتماد) ؛ **
بنی اعتماد دردهای آدم های طبقه متوسط زمانه اش را در قصه ای كه متشكل از شخصيت های اصلی فيلم های شناخته شده اش است به نمايش گذاشته در فيلمی كه مجموعه ای از بازی های خوب دارد . با اين حال اين همه شخصيتی كه خانم بنی اعتماد از لابه لای فيلم های سابقش برای يك فيلم گلچين كرده كمی زيادی اند و برای بيننده ای كه آمده تا ارتباط برقرار كند كمی خسته كننده علی الخصوص اگر آن بيننده اين شخصيت ها را در فيلم های سابق بنی اعتماد نديده باشد . بعضی فصل های فيلم از جمله فصل اعتراض مهدی هاشمی كمی به سوی شعارزدگی گرايش دارد البته فيلم چند فصل ديدنی مثل فصل مينی بوس دارد. متاسفانه بعدِ دو سال به نمايش درآمدنِ فيلم ، بعضی صحنه هايش را كمی تاريخ مصرف گذشته كرده (مانند بحثِ يارانه ها). فيلم قرار است يك نقد اجتماعی باشد كه يك شخصيت محوری (حبيب رضايی) وسيله ی ارتباط با آدم های مختلف قصه هايی با مضمون مشترك است. به گمانم اگر فيلم انقدر شلوغ نمی بود و فرضا در چهار اپيزود مستقل ساخته می شد نظر مساعد آن نيمه از بينندگانی كه معتقدند اين فيلم شخصيت و داستان ندارد را جلب می كرد. فروتن می تواند برای اين فيلم نامزد سيمرغ باشد.

زندگی جاي ديگري است (منوچهر هادی)؛ * 1/2
هادی به مانندِ فيلم قبلی اش ، بيماری لاعلاج و به تبع آن مرگ را دستمايه ی فيلمنامه ای قرار داده كه شعاری در آمده است. خيلی دير استارت داستانگويی اش زده می شود و حجم زيادی از آن به نمايش زندگی ِ روزمره كاراكترهای اصلی محدود شده كه تنها حسن اش معرفی بيشتر آن هاست حال اينكه برای بيننده خسته كننده و بی هيچ جذابيتی ست. به اين خسته كنندگی ها اضافه كنيد افزودنِ داستانك ها و كاراكترهای اضافه ی فيلمساز را .يك حامد بهدادِ كم اكت ( نسبت به بازی های سابقش) كه هيچ بعيد نيست اين بازی اش به چشم بيايد در كنار يك يكتا ناصر كه باز هم يك بازی خوب به نمايش گذاشته كه بعيد است به چشم بيايد! . سوژه ، سوژه ای ست كه خيلی بيشتر از اين ها قابليتِ پردازش با روايتی پُر چالش و جذبه داشت .

مردن به وقتِ شهريور (هاتف عليمردانی)؛ 0
هاتف عليمردانی فيلم خوبِ « بخاطر پونه» را در كارنامه دارد. اما واقعا تعجب می كنم اين فيلمش چطور سر از بخش مسابقه درآورده؟ . ساختار داستانی اش مبهم و آشفته است و فقط يك سری حرف ها را بصورت كلی فرياد می زند . نمی دانم شايد هم اصرار برای به هر قيتمی رساندنش به جشنواره اين بلا را سر فيلم آورده ولی در هر حال « مردن به وقت شهريور» فيلم نشده . اين كه عبور از خطوطِ قرمز را برگ برنده ای برای اين فيلم بدانيم عذر بدتر از گناه است چون تنها اتفاقی كه افتاده نمايشِ صرفِ يك سری ناهنجاری ها از مصرف مواد مخدر تا دوستی های خيابانی و ... در قصه ای به غايت شلخته است . متاسفانه فيلم در اجرا هم حرفی برای گفتن ندارد و از آن دردناك تر اينكه ( حالا گذشته از مجموعه بازی های بد كه مشخصا ضعفِ كارگردان در هدايت را نشان می دهد) تا به حال حميد فرخ نژاد را انقدر بد نديده بودم .

ملبورن (نيما جاويدی)؛ * 1/2
احساس می كنم اولين فيلم نيما جاويدی هم از آن فيلم هايی كه شده كه دو نوع ديدگاه درباره اش وجود دارد.يا خيلی خوب است يا اگر خيلی بخواهيم مهربانانه ببينمش خوب است ! . حتی شنيدم عده ای از آن به عنوان داستانگوی قدرتمند ياد كردند و پايان بندی اش را عالی دانستند اما آنچه كه نظر من است اين است كه « ملبورن» نهايتا بايد يك فيلم نيمه بلندِ داستانی می بود . در رابطه با بحثِ قياس «ملبورن» با «جدايی» و بطور كل سينمای فرهادی كه حتی بعضی دوستان پا را فراتر گذاشته و انگِ كپی برداری به جاويدی می چسبانند ، بحثی ست كه به نظرم مدت هاست حل شده . سينمای اجتماعی ِ ما چه بخواهيم چه نخواهيم به قبل و بعد از فرهادی تقسيم می شود و حالا جريانی شكل گرفته كه در آن خيلی ها متاثر از سينمای فرهادی اند .يادمان نرود جشنواره با فيلمی شروع شد كه آن هم به نوعی دچار همين مسئله بود . پس تاثيرپذيری از فرهادی گناه كبيره نيست! . عرض می كردم كشش داستانی ِ « ملبورن» بيشتر از يك فيلم نيمه بلند نيست اما با افزودن وقايع مختلف ( نظير اضافه كردن شخصيت هايی مثل معمار و ...)، قصه كش آمده تا برسيم به پايانِ يك فيلم بلند . مرگِ نوزاد در آغاز فيلم ، آن ضربه ی اساسی اوليه را می زند اما مسئله اينجاست كه بعد از آن اتفاقی نمی افتد و در نهايت آن پايانِ تلخی كه می بينيم شايد شوكه مان كند اما اسمش « پايان باز» نيست ، معتقدم قصه در انتها به جای جمع شدن رها می شود . اين كه فيلمساز اصرار داشته از يك فضای محدود و محصور به عنوان لوكيشن اش استفاده كند به سليقه ی شخصی اش بر می گردد اما اينكه نماهای پر تكرار می بينيم و دوربين هم آنچنان كه بايد در اين فضای‌ بسته ی تكراری حركت كند،حركت نمی كند بگذاريد به پای نقص های فيلمبرداری . كمتر پيش می آيد نگار جواهريان خوب بازی نكند اما به هر حال پيش می آيد ديگر!

 

منبع: سی نت

11028 - احمد شاهوند

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

قصه ها - Ghesseha        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و دومین جشنواره فیلم فجر (361 خبر):

361 - گاف عجیب و غریب هیات داوران جشنواره فیلم فجر در اعلام نام یک کاندیدا!/ نعیمه نظام دوست به جای شهین تسلیمی کاندیدا شد!

360 - بخش تجلی اراده ملی فیلم فجر برگزیدگانش را شناخت/ 7 جایزه برای «شیار 143»

359 - چرا «رستاخیز» در جشنواره‌ی فجر شهرستانها به نمایش درنیامد؟

358 - نام هایی که چیزی برای عرضه نداشتند! / یادداشت نیما بهدادی مهر برای جشنواره سی و دوم فیلم فجر

357 - ریز انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت برای بهترین های جشنواره سی و دوم فیلم فجر

356 - "خانه پدری"، کیانوش عیاری، نوید محمدزاده، مریلا زارعی و ... / بهترین های جشنواره سی و دوم فیلم فجر به انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت معرفی شدند + لیست بهترین ها به انتخاب کاربران سایت

355 - حاتمی‌کیا: در این ایام به شدت به مباحث فیلم «چ» احتیاج داریم

354 - تجربه ی لذت ناب سینما / یادداشت خواندنی کاربر سی نت برای "ماهی و گربه"

353 - رقابت نزدیک سه فیلم / اعلام کاندیداهای بهترین های جشنواره سی و دوم به انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت / کاربران هم بهترین های جشنواره را انتخاب کنند

352 - این فیلم ها رو به کی نشون می دین؟ / یادداشت محمد هاشمی برای چند فیلم جشنواره فجر

>> همه اخبار سی و دومین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت