New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

يك فيلم سرپا و حال خوب كُنك / یادداشت حمید سلجوقی برای فیلم های روز اول - 1

:: 14 بهمن 1392  6:44:35 PM  ::

فیلم

فیلم "سیزده" ساخته هومن سیدی

 

سی نت: زندگی مشترك آقای محمودی و بانو (سيد روح الله حجازی) ؛ **

انتظار داشتم فيلم حجازی درگيرم كند.از لحاظ كارگردانی،حجازي يك قدم به جلو رفته و از لحاظ فيلمنامه يك قدم به عقب. فيلم ادامه ی همان حال و هوای« زندگی خصوصی آقا و خانم ميم» بود، قصه آدمهای سنتی ای كه دارند قدم در مدرنيته می گذارند با تاكيد بر مسائل بحران جنسی. البته با اين تفاوت كه از ميانه ی فيلم ، هر چه جلوتر می رويم تماشاگر چيز تازه ای را براي دريافتن پيدا نمي كند و خودِ فيلمساز هم دچار سردرگمی ست.دغدغه ی فيلمساز قابل ستايش است اما بنظرم نسبت به « زندگی خصوصی» با فيلم ضعيف تری روبرو هستيم از اين جهت كه اينجا طرح داستانی پخته ای وجود ندارد و تنها تقابل دونفره ی آدم های مختلف جامعه به نمايش گذاشته شده كه از ميان گفتگوهايشان بايد به اصل مطلبِ حرف های فيلمساز برسيم . حجازی دست روی سوژه ي قابل تأملي گذاشته اما معتقدم درام « زندگی مشترك ...» درام پركششی درنيامده و فيلم بيشتر در حدِ طرح صورت مسئله مانده.ضعفِ فيلمنامه ای كه البته فصل های خوب كم ندارد، در شخصيت پردازی هايش بيشتر نمايان می شود كه البته بازی خوبِ تيم بازيگران تا حدودی آن را پوشانده.در قياس بين آنچه كه فيلمساز از زندگی و شخصيت زوج سنتی و مدرن به نمايش گذاشته به نظرم واكاوی ناقصی از زندگی زوج مدرن ( قاسم خانی – عليدوستی) به نمايش گذاشته شده كه نشان می دهد فيلمساز حداقل به اندازه ی‌ سنتی ها، اين قشر را خوب نمی شناسد .

بيگانه ( بهرام توكلی) ؛ *
باز هم قطعا با فيلمی روبرو هستيم كه دو دسته نظر در موردش وجود دارد ، يا يك فيلم چهارستاره ای نزديك به شاهكار است يا يك فيلم نچسبِ يأس آور گيج كننده .با توجه به اينكه معمولا بزرگان ، موافق اين مدل فيلم های توكلی در می‌ آيند واقعا احساس می كنم شايد با يك فيلم هفت هشت لايه روبرو هستيم كه من فقط لايه اولش را می بينم اما به هر حال آنچه كه من می بينم اين است كه اين يك فيلم ِ « سخت قابل تحمل» است . فيلمی كه درام بی كشش و خنثی ای دارد.فيلمی كه نيم ساعت اولش هيچ اتفاقی نمی افتد و آخرش به طرز بدی جمع می شود.باز هم سير در ذهنياتِ خاص شخص فيلمساز كه بيننده بايد سعی كند از آن سر در بياورد . فيلمسازی كه علاقه دارد همه چيز را به ظاهر متفاوت خلق كند و به قول خودش به شكلی داستان بگويد كه دوست دارد . فيلم عملا در داستانگويی دچار لكنت است و هيچ رقمه نمی تواند تو را نگه دارد تا برسی به پايانِ غير قابل قبولش . اين شخصيت های نچسب را نمی فهمم . شخصيت هايی كه اصلا انگار به زور راه می روند و غير داد و بيداد و جار و جنجال و فحش و ليچار حرفی برای گفتن ندارند.برداشت های بلند فيلم هم به خسته كننده بودنِ آن افزوده . فرمول فيلم های تازه ی توكلی ( كه شديدا دوستش دارم و از «اينجا بدون من» و «پرسه در مه اش» هر جا بحث شده به نيكی ياد كردم ) اين شده كه يك تعداد شخصيتِ خاص بيمار يا مشكل دار به نمايش بگذارد كه در باتلاق بدبختی و بيچارگی هاشان هِی دارند فرو می روند. حال اينكه اين مشكل دار بودن ، پوچ گرا بودن ، خود درگير بودن و ... اصلا ريشه يابی نمی شود . «بيگانه» يك دهن كجی به «ترامويی به نام هوس» ويليامز بود كه فيلمساز انگار كم رمق ترين بخش های آن را برای بازسازی برگزيده . فيلم بازی های خوب ( به نظرم در رأس همه هومن برق نورد با همان حضور نه چندان پر رنگش) دارد و طراحی صحنه ای كه اميدوارم ديده شود.توكلی اصرار دارد نگاهِ بدی به انسان ها داشته باشد...

سيزده ( هومن سيدی) ؛ ** 1/2
هومن سيدی دارد جسورانه مسير فيلمسازی اش را ادامه می دهد و اين بار هم پس از « آفريقا» ي مهجور، يك فيلم سرپا و حال خوب كُنك ساخته. فيلمی كه از همان استارتش با يك افتتاحيه ي خيلی خوب، توانايی اين را دارد بيننده را درگير كند، در فرم اش خلاقيت هايی به خرج داده شده ، موسيقی خيلی خوب به تن فيلم می نشيند و شخصيت هايش آدم های محبوبی شده اند. در سينمايي كه حالا محدود شده به قصه هاي سرد و نا اميد كننده و اسير فضاها و از آن مهمتر « نگاه» های كليشه اي فاقد جذابيت های بصري، وجود امثال هومن سيدي در نسل تازه ي فيلمسازان غنيمت است كه با همين دو كار بلندش نشان داده مي تواند كاراكترهاي نو و دوست داشتني خلق كند مي تواند از لوكيشن هايش مبدعانه و درست استفاده كند و فضاي داستان اش را از زاويه تازه اي به تصوير بكشد. فيلم مجموعه بازی های قابل قبولی دارد كه در اين ميان بازی آزاده صمدی را بيشتر می پسندم. اما اشكال كار هومن سيدي كه باعث مي شود فكرها و نگاه نو اش فيلم هايي در حد يك فيلم خوبِ قابل قبول ( و نه بيشتر) شكل دهد در « درام پردازي» اش است.اولا فكر می كنم تعمدا كمي تلخی و سردي به قصه تزريق شده تا رنگ و بوي روشنفكري بگيرد (كه كاش اينطور نبود و همين صرفا شيطنت آميزانه بودنِ فيلم كافي بود و به اندازه كافی ديده مي شد) اما نقص درام پردازی سيدي در اين است كه مجموعه اي از ايده ها نظير مهره هاي يك تسبيح در چنته دارد ولي نمي تواند آن ها را منظم به هم ربط دهد و كنار هم بگذارد.در يك سوم پايانی ، ( يا شايد درست تر باشد اگر بگوييم از همان جايی كه به روايتِ زندگی والدين ِ شخصيت اول فيلم پرداخته می شود) فيلم از ريتم می افتد(جايی كه قهرمانِ درام كاملا رها مي شود).پايانِ فيلم مي توانست خيلي بهتر از اين ها باشد .

 

منبع: سی نت

8170 - احمد شاهوند

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

سیزده - Thirteen        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و دومین جشنواره فیلم فجر (361 خبر):

361 - گاف عجیب و غریب هیات داوران جشنواره فیلم فجر در اعلام نام یک کاندیدا!/ نعیمه نظام دوست به جای شهین تسلیمی کاندیدا شد!

360 - بخش تجلی اراده ملی فیلم فجر برگزیدگانش را شناخت/ 7 جایزه برای «شیار 143»

359 - چرا «رستاخیز» در جشنواره‌ی فجر شهرستانها به نمایش درنیامد؟

358 - نام هایی که چیزی برای عرضه نداشتند! / یادداشت نیما بهدادی مهر برای جشنواره سی و دوم فیلم فجر

357 - ریز انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت برای بهترین های جشنواره سی و دوم فیلم فجر

356 - "خانه پدری"، کیانوش عیاری، نوید محمدزاده، مریلا زارعی و ... / بهترین های جشنواره سی و دوم فیلم فجر به انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت معرفی شدند + لیست بهترین ها به انتخاب کاربران سایت

355 - حاتمی‌کیا: در این ایام به شدت به مباحث فیلم «چ» احتیاج داریم

354 - تجربه ی لذت ناب سینما / یادداشت خواندنی کاربر سی نت برای "ماهی و گربه"

353 - رقابت نزدیک سه فیلم / اعلام کاندیداهای بهترین های جشنواره سی و دوم به انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت / کاربران هم بهترین های جشنواره را انتخاب کنند

352 - این فیلم ها رو به کی نشون می دین؟ / یادداشت محمد هاشمی برای چند فیلم جشنواره فجر

>> همه اخبار سی و دومین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت