New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

یک اثر تکنیکی خوش ساخت در کرامت مقام پدر / یادداشت مجتبی اردشیری برای فیلم "قصه عشق پدرم"

:: 20 بهمن 1391  10:07:19 PM  ::

چنگیز جلیلوند و مصطفی زمانی در پوستر

چنگیز جلیلوند و مصطفی زمانی در پوستر "قصه عشق پدرم"

 

سی نت: خیلی وقت ها فیلم هایی تولید می شوند که هیچ ادعایی ندارند و بنابراین مخاطب، تا قبل از اکران، چندان آنها را جدی نمی گیرد اما وقتی به تماشای این قبیل فیلم ها می نشیند می بیند که این فیلم ها توانسته اند به میزان قابل توجهی، رضایت خاطر آنان را فراهم آورند.یکی از این فیلم ها، " قصه عشق پدرم" است که ساعت 22 در برج میلاد پخش شد و تمام کسانی را که این فیلم را مشاهده کردند، متاثر کرد.

یک فیلم خوش ساخت که فیلمنامه ظریفی دارد و تعلیق، به درستی در آن به کار رفته است.فیلمی که چندین بار، به شکلی منطقی، مخاطب خود را غافلگیر و در نهایت به شکل صحیحی متاثر می نماید.

فارغ از تمام مزیت های کیفی فیلم، "قصه عشق پدرم" از دو جنبه دیگر نیز فیلم قابل تحسین و دوست داشتنی است. اول آنکه این فیلم نخواسته به واسطه تم موضوعی خود که غیرمستقیم به روزهای جبهه و جنگ و مفهوم شهادت و مفقود الاثری مربوط می شود، تملق کرده یا چرب زبانی نشان دهد. روند دراماتیک داستان به گونه ای است که این مفاهیم در دل داستانک های پرتعداد فیلم بر می خورند و به نوعی بسترساز شکل گیری آن داستانک ها می شوند بنابراین این واژه ها و مفاهیم، تماما به شکلی حرفه ای در خدمت روایت بوده و هیچ کارکرد تملق گونه ای ندارند.

دوم اینکه این فیلم توانسته به شکلی کاملا مدرن و امروزی، تامل جمعی را در مورد جایگاه یک پدر واقعی و سختی هایی که بسیاری از پدران امروز در تعامل با سختی های خود با آن مواجهند را به تصویر بکشد.اگر "مجید مجیدی" با ساخت فیلم "پدر" توانسته بود این کرامت والا را در قالب روستایی اش به تصویر بکشد، حالا "محمدرضا ورزی"، ورژن شهری و به روز آن را ساخته که چشمان خیس مخاطبان پس از تماشای این فیلم و انقباض خاطری که با دیدن آن بر آنها مستولی شده بود، می تواند شاهد این مدعا باشد.

ضمن آنکه برگ برنده چنین جریانی، روالی است که سبب می شود مخاطب با توجه به درام، منقلب گردد.این فیلم در راستای تمام مزیت های خود، نخواسته به شکل بالیوودی یا با بهره گیری از موسیقی پرسوز، این تحول درونی را در مخاطبان به وجود بیاورد.امر بسیار مهمی که "قصه عشق پدرم" توانست از آن به نحو احسن استفاده نموده و با چینش داستانی خود، دست به چنین انقباض خاطری بزند.

نمی توان از این فیلم حرف زد و از فیلمنامه قابل توجه آن چشم پوشی کرد.فیلمنامه ای که خیلی زود، وارد پروسه داستانگویی شده و اتفاقات، خیلی زود خود را نشان می دهند.تعلیق به خوبی و به شکلی کاملا محسوس، از همان آغازین سکانس های فیلم درک می شود و تا پایان نیز ادامه یافته و با پایان بندی بسیار خوب فیلم، لحظات باورپذیری را برای مخاطبش فراهم می آورد.

"چنگیز جلیلوند" با بای خوب خود نشان داد که فنون بازی اش در طی سالیان اخیر رشد کرده و در این فیلم به تکامل رسیده است.بازی "بهنوش طباطبایی" و "مصطفی زمانی" نیز کمک زیادی به باورپذیر بودن سکانس ها کرده است.

دکوپاژهای هوشمند ورزی، بار دیگر ثابت کرد که او کارگردانی جدی و کاربلد است.به این هوشمندی اضافه کنید تصمیم "محمدرضا شریفی نیا" برای انتخاب این فیلم به عنوان نخستین اثری که تهیه کنندگی آن را بر عهده می گیرد.

و در پایان، به یک علامت سوال بزرگ می رسیم که چنین فیلم سالمی که به شکلی فارغ از اغراق یا احساس گرایی توانسته کرامت مقام پدر را به تصویر بکشد و در این راه، از مقولات تکنیکی نوشتاری و اجرایی استفاده نماید، چرا به بخش مسابقه سینمای ایران راه پیدا نکرده است.مطمئنا این سوال، اولین چیزی خواهد بود که مخاطبان، پس از تماشای "قصه عشق پدرم" از خود خواهند پرسید.

 

منبع: سی نت

11855 - احمد شاهوند

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و یکمین جشنواره فیلم فجر (255 خبر):

255 - فیلم‌فارسی از «رسوایی» شریف‌تر است / اظهارات صریح دکتر کوشکی درباره "رسوایی" و فیلم های مهم جشنواره سی و یکم فیلم فجر

254 - نظر خواهی خبرآنلاین از ۳۳ منتقد و نویسنده سینمایی / «دربند» و «آسمان زرد کم عمق» بهترین فیلم، رضا عطاران و نازنین بیاتی بهترین بازیگر

253 - جوایز بخش تجلی اراده ملی سی و یکمین جشنواره فیلم فجر اهدا شد / "تنهای تنهای تنها" به تنهایی در صدر

252 - نازنين بياتی: بيكار ماندن را به بازی در نقشهای ضعيف ترجيح میدهم

251 - برندگان طنزواره بین المللی هم اعلام شدند!!!! / یادداشت طنز هادی حیدری اندر احوالات حواشی جشنواره فیلم فجر

250 - بهترین های جشنواره سی و یکم به انتخاب نویسندگان سی نت معرفی شدند / "دربند"، داودنژاد، شهاب حسینی، نازنین بیاتی و ...

249 - "ما كه نبايد از اينكه هنرپيشه فكش را كج مي‌كند، كمي روي پنجه پا راه مي‌رود يا زانوهايش را موقع راه رفتن به هم مي‌زند يا چشمانش قرمز است، تحت تاثير قرار بگيريم!!" / گفت‌وگو با ضيا‌ءالدين دري، عضو هيات داوري بخش مسابقه سينماي ايران

248 - رد دلایل داوران جشنواره فیلم فجر از سوی دو پزشک / کم‌توانان ذهنی می‌توانند بچه سالم به دنیا بیاورند

247 - بهروز افخمی (عضو هیات داوران جشنواره فیلم فجر): "حوض نقاشی" و "هیس" فیلم هایی ضعیف در ساختار و محتوا بودند - همه سیمرغ‌های "استرداد" حق‌اش بود - بهرام توکلی از کنار ساخت یک شاهکار عبور کرده است

246 - «حوض نقاشی» غلط علمی داشت - «استرداد» شاخص این دوره از جشنواره بود - بیانیه هیات داوران تند نبود / ناگفته‌های جمال شورجه از داوری‌های جشنواره‌ی فجر

>> همه اخبار سی و یکمین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت