New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

" نفس عميق" ای كه حبس است در "بندِ " اين شهر ويرانگر ! / یادداشت حمید سلجوقی برای "دربند"

:: 19 بهمن 1391  12:39:17 PM  ::

 

سی نت: سومين ساخته ی پرويز شهبازی پس از "نفس عميق" و "عيار14"، فيلمی ست دارای يك روايتِ خطی مملو از ذكر دقيق ِ جزئيات. فيلمی كه ساختار منسجمی دارد و برگرفته از فيلمنامه ای است كه تكليفش با روايتش روشن است. موقعيت ها در توالی ترتيبی درستی رخ می دهند، يك فيلم خوش تكنيك در ساختار و يك نمونه موفق در استفاده به جا و البته درست از دوربين روی دست با فيلمبرداری عالی هومن بهمنش است.

صحنه هايی كه در اين فيلم از دوربين روی دست استفاده شده در انتقالِ نا آرامی های درونِ شخصيت اصلی موفق می شود.

داستانِ "دربند" روايت يك دختر جوان دانشجوی شهرستانی است كه برای تحصيل در رشته پزشكی به تهران می آيد و در موقعيت هايی قرار می گيرد كه زمينه سقوط و ويرانی او را مهيا كرده اند ...

فيلم شهبازی به مانند يكی ديگر از خوب های جشنواره،"قاعده تصادف"، يك فيلم قابل دفاع در سينمای "اجتماعی" است كه واقع گراست و نه سطحی و پيش پاافتاده به نظر ميرسد نه اسير سياه نمايی و شعارزدگی شده.

و باز به نظرم همانطور كه قبلا موقع اكران فيلم آخر جيرانی (من مادر هستم) در سی نت گفتم: به نظرم فيلم اجتماعی صرفا فيلمی نيست كه طرح يك مسئله يا هنجار اجتماعی كند و تمام.فيلم اجتماعی شهبازی تنها تصويری از يك بخش خاص جامعه را نشان نمی دهد بلكه حتی پيشنهاد می دهد،نسخه می پيچد راه حل می دهد...

فيلم شهبازی هم لحظات شيرين دارد و هم تلخ و جزء نمونه های نادر در سينمای ماست كه می توان گفت انگار "شهر" هم يك شخصيت از فيلم است! .
و باز يك مسئله مهم ديگر،فيلم شهبازی از "فرم" برآمده و لااقل مانند خيلی از فيلم های جشنواره امسال،فرم را فدای حرفش نمی كند و تنها به واسطه تلاش برای انتقال حرفش،فرم را به بازی نمی گيرد.

از بازی بسيار خوب نازنين بياتی نبايد غافل شد.وی را جزء نامزدهای سيمرغ تصور ميكنم.بياتی در تمام فصل های احساسی "دربند" موفق عمل كرده و به خوبی سادگی يك دختر شهرستانی را با معصوميت و ترس و دستپاچگی و احساساتی شدن هايش و ... در هم آميخته.

اما فيلمنامه ی "دربند" هم در بعضی قسمت هايش دچار بی منطقی است.مثلا بعد از آن دعوای مفصل،چطور شخصيت اول قصه ی ما كه تصميم گرفته آن خانه را ترك كند و بساطش را جمع می كند،خيلی زود پشيمان می شود؟ يا چطور سفته ی كسی را كه هنوز درست نمی شناسدش امضاء می كند؟ در حالی كه نازنين دختر خام يا خنگی نيست! .همين ها عجيب به نظر می رسد،به هر حال نازنين يك دختر خودساخته،مستقل و باهوش شهرستانی ست اما اين دختر در بعضی صحنه های فيلم خيلی زيركانه و در بعضی ديگر خيلی احمقانه عمل می كند! . ابهامات ديگری هم هست مثلا اينكه رابطه سحر با زارعی بطور شفاف مشخص نمی شود و مواردی از اين دست.

فيلمنامه ی شهبازی يك نمونه موفق در شخصيت پردازی به شمار می رود.

فيلمنامه ای كه داستان می گويد و البته روان هم داستان می گويد اما به نظرم تعريف كردن اصل ِ داستانش را خيلی دير شروع می كند.

پايان ِ اين فيلم را دوست ندارم.همچنين از اينكه سايه ی يك نهاد دولتی روی فيلم شهبازی سنگينی می كند هيچ خوشم نمی آيد و اميدوارم اين سايه،روی آنچه كه ذهنيت فيلمساز بوده تاثير منفی نگذاشته باشد.

 

منبع: سی نت

8200 - احمد شاهوند

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

دربند - Darband        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و یکمین جشنواره فیلم فجر (255 خبر):

255 - فیلم‌فارسی از «رسوایی» شریف‌تر است / اظهارات صریح دکتر کوشکی درباره "رسوایی" و فیلم های مهم جشنواره سی و یکم فیلم فجر

254 - نظر خواهی خبرآنلاین از ۳۳ منتقد و نویسنده سینمایی / «دربند» و «آسمان زرد کم عمق» بهترین فیلم، رضا عطاران و نازنین بیاتی بهترین بازیگر

253 - جوایز بخش تجلی اراده ملی سی و یکمین جشنواره فیلم فجر اهدا شد / "تنهای تنهای تنها" به تنهایی در صدر

252 - نازنين بياتی: بيكار ماندن را به بازی در نقشهای ضعيف ترجيح میدهم

251 - برندگان طنزواره بین المللی هم اعلام شدند!!!! / یادداشت طنز هادی حیدری اندر احوالات حواشی جشنواره فیلم فجر

250 - بهترین های جشنواره سی و یکم به انتخاب نویسندگان سی نت معرفی شدند / "دربند"، داودنژاد، شهاب حسینی، نازنین بیاتی و ...

249 - "ما كه نبايد از اينكه هنرپيشه فكش را كج مي‌كند، كمي روي پنجه پا راه مي‌رود يا زانوهايش را موقع راه رفتن به هم مي‌زند يا چشمانش قرمز است، تحت تاثير قرار بگيريم!!" / گفت‌وگو با ضيا‌ءالدين دري، عضو هيات داوري بخش مسابقه سينماي ايران

248 - رد دلایل داوران جشنواره فیلم فجر از سوی دو پزشک / کم‌توانان ذهنی می‌توانند بچه سالم به دنیا بیاورند

247 - بهروز افخمی (عضو هیات داوران جشنواره فیلم فجر): "حوض نقاشی" و "هیس" فیلم هایی ضعیف در ساختار و محتوا بودند - همه سیمرغ‌های "استرداد" حق‌اش بود - بهرام توکلی از کنار ساخت یک شاهکار عبور کرده است

246 - «حوض نقاشی» غلط علمی داشت - «استرداد» شاخص این دوره از جشنواره بود - بیانیه هیات داوران تند نبود / ناگفته‌های جمال شورجه از داوری‌های جشنواره‌ی فجر

>> همه اخبار سی و یکمین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت