New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

زيبای ساده ای كه مثل يك فنجان چای خستگی مان را در می كند! / یادداشت حمید سلجوقی برای فيلم "خسته نباشيد! "

:: 17 بهمن 1391  12:24:25 PM  ::

 

سی نت: امسال فيلم های خوبی در بخش نگاه نو داريم كه نشان می دهد لااقل اين تصميم هيئت انتخاب درباره ی افزايش تعداد آثار اين بخش،به حق بوده است.بعد از فيلم های خوبی همچون "روز روشن" و "تنهای تنهای تنها" حالا با "خسته نباشيد!" روبرو هستيم.

در فيلم قرايی – هاشمی، شخصيت ها در موقعيت های اجتماعی گوناگون قرار دارند و قرار است به يك باور واحد درباره ی يك مضمون مشترك برسند كه در نهايت به درك درست و عميقی از معنای زندگی می رسند.

هارمونی يعنی همين. فيلمی بی آلايش، روان و دوست داشتنی از محسن قرايی كه بر اثر پيوند اجزای موفقش كه به آن خواهيم پرداخت به يك كليت خوب رسيده و فيلمی نيست كه بتوانی يك جزئش را "غالب" بدانی.

" خسته نباشيد!" طرحی ساده و يك خط داستان يك خطی دارد. نمونه ی موفق ايده ای كه زيبا، ساده و كامل بسط داده شده. (قابل توجه آقای توكلی!!) و درست در نقطه مقابل خيلی از فيلم های جشنواره امسال، با يك فيلمنامه ی چفت و بست دار روبرو هستيم.

اگر من، داور بودم با اذعان به اينكه در اين بخش فيلمنامه های خوبی از جمله "روز روشن" داريم اما قطعا سيمرغ را به محمد رضايی راد برای اين فيلم می دادم. رضايی راد كه قبل از اين به عنوان نمايشنامه نويس و در تئاتر امتحانش را پس داده بود حالا فيلمنامه ی خوبی نوشته كه در آن،موقعيت ها جذابند و چينش و توالی اتفاقات قصه زيركانه و خلاقانه است كه همين باعث می شود از ديدنش خسته نشويد و هم شخصيت پردازی موفقی می بينيم.يك نكته مهم ديگر اينكه فيلمنامه،گرچه مضامينی دارد كه قابليت به شعار كشيده شدنش را داشت اما ديالوگِ شعاری ِ گل درشت در دهان شخصيتش نمی گذارد.(قابل توجه آقای ده نمكی!!).

باورش سخت است اما اين فيلم حوزه هنری لااقل مثل فيلم های اخيری كه از اين نهاد ديديم،نه تنها فضای تلخ و غم باری ندارد كه پر از صميميت است و البته يك خوبی ديگر؛ "خسته نباشيد!" در حالی در زيرلايه هايش به مفاهيم ميهن دوستانه،حفظ هويتِ اصيل و مفاهيم اجتماعی چون بهبود و گسترش روابط آدم ها بين يكديگر پرداخته كه توانسته در يك روايتِ ساده بدون خارج شدن از مسير داستان و دادن شعار،مطرحشان كند.

بعد از "قاعده تصادف" و "حوض نقاشی" باز هم شاهد عملكرد خيلی خوب يك تيم بازيگری،اين بار در فيلم قرايی – هاشمی هستيم.بازيگرانی كه خيلی هايشان را تا هنگام ديدن اين فيلم نمی شناختم و البته اين را هم بگويم كه انتخاب بازيگران فيلم هم خوبست و هر كسی سر جای خودش است.

"خسته نباشيد!" فيلمبرداری خوبی دارد كه در خدمت فيلم است و يك تدوين خيلی خوب كه سپيده عبدالوهاب انجام داده.

مسئله ديگر اينكه كارگردان،گرچه به لطف لوكيشن جذابش ( طبيعت كوير،قنات و...) فضای زيادی برای به كار بردن قاب های زيبا داشته اما تا جايی از نماهای زيبا استفاده می كند كه در پيشبرد داستان مفيد باشد.خلاصه اينكه دنبال زيبايی بصری بی اثر در فيلم نبوده.

يك اتفاق خوب ديگر كه در "خسته نباشيد!" افتاده و باور كنيد در خيلی از فيلم های اين روزهايمان به درك واضح و درستی از آن نمی رسيم اين است كه فيلم،تكليفش با "مفهوم" ای كه قرار است به آن بپردازد روشن است و بدون زدن به جاده خاكی! به انتقال همان "مفهوم" يا در كل "حرف" اش می پردازد.نه انقدر شاهد روايت پرتی هستيم كه با افزودن شاخ و برگ اضافه،ناخواسته از مفهوم می گريزد و نه روايتی كه "مفهوم زده" مان كند.

در هر حال،فيلم قرايی و هاشمی گرچه خاص و فوق العاده نيست اما جمع و جور و بی ادعاست و اعتراف ميكنم فراتر از چيزی بود كه پيش بينی می كردم.

 

منبع: سی نت

6220 - احمد شاهوند

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

خسته نباشید - Don't Be Tired        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و یکمین جشنواره فیلم فجر (255 خبر):

255 - فیلم‌فارسی از «رسوایی» شریف‌تر است / اظهارات صریح دکتر کوشکی درباره "رسوایی" و فیلم های مهم جشنواره سی و یکم فیلم فجر

254 - نظر خواهی خبرآنلاین از ۳۳ منتقد و نویسنده سینمایی / «دربند» و «آسمان زرد کم عمق» بهترین فیلم، رضا عطاران و نازنین بیاتی بهترین بازیگر

253 - جوایز بخش تجلی اراده ملی سی و یکمین جشنواره فیلم فجر اهدا شد / "تنهای تنهای تنها" به تنهایی در صدر

252 - نازنين بياتی: بيكار ماندن را به بازی در نقشهای ضعيف ترجيح میدهم

251 - برندگان طنزواره بین المللی هم اعلام شدند!!!! / یادداشت طنز هادی حیدری اندر احوالات حواشی جشنواره فیلم فجر

250 - بهترین های جشنواره سی و یکم به انتخاب نویسندگان سی نت معرفی شدند / "دربند"، داودنژاد، شهاب حسینی، نازنین بیاتی و ...

249 - "ما كه نبايد از اينكه هنرپيشه فكش را كج مي‌كند، كمي روي پنجه پا راه مي‌رود يا زانوهايش را موقع راه رفتن به هم مي‌زند يا چشمانش قرمز است، تحت تاثير قرار بگيريم!!" / گفت‌وگو با ضيا‌ءالدين دري، عضو هيات داوري بخش مسابقه سينماي ايران

248 - رد دلایل داوران جشنواره فیلم فجر از سوی دو پزشک / کم‌توانان ذهنی می‌توانند بچه سالم به دنیا بیاورند

247 - بهروز افخمی (عضو هیات داوران جشنواره فیلم فجر): "حوض نقاشی" و "هیس" فیلم هایی ضعیف در ساختار و محتوا بودند - همه سیمرغ‌های "استرداد" حق‌اش بود - بهرام توکلی از کنار ساخت یک شاهکار عبور کرده است

246 - «حوض نقاشی» غلط علمی داشت - «استرداد» شاخص این دوره از جشنواره بود - بیانیه هیات داوران تند نبود / ناگفته‌های جمال شورجه از داوری‌های جشنواره‌ی فجر

>> همه اخبار سی و یکمین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت