New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

تفاوت در لحن، ریتم و ساختار! / یادداشت علی جریان بر فیلم های "50 قدم آخر" و "شیار 143"

:: 22 بهمن 1392  11:11:49 AM  ::

بابک حمیدیان در نمایی از فیلم

بابک حمیدیان در نمایی از فیلم "50 قدم آخر"

 

سی نت: جنگ هشت ساله ایران و عراق، آنقدر در دل خود شخصیت برای پرداختن و قصه برای تعریف کردن دارد که 30 سال پس از جنگ هم، شاهد فیلم های تازه و نفس گیر از آن باشیم. در سینمای پس از انقلاب، برخی از خوب هایمان را همین سینمای جنگ ساخته، که البته آثار متوسط و بد هم کم ندارد! روز هشتم جشنواره به تماشای یک فیلم خوب و یک فیلم بد از سینمای جنگ می روم که در لحن، ریتم و ساختار تفاوت هایی جدی با هم دارند.

پنجاه قدم آخر (کیومرث پور احمد) – (امتیاز: 0.5 از 4)
«یک جوان نابغه در عرصه الکترونیک، برای کور کردن رادار به جبهه می آید و درگیر ماجراهایی می شود...» فیلم خوب شروع می شود، اما خوب ادامه پیدا نمی کند، بد هم پایان می گیرد. ریتم صحیح فیلم از اواسط آن به یکباره دچار لکنت و بازی های درنیامده (همچون رقص کنار رودخانه) می شود. بابک حمیدیان درخشان است، طناز طباطبایی هم نقش آفرینی خوبی دارد، اما شخصیت اش به خوبی پرداخت نشده، به همان بدی هم رها می شود. در جاهایی از فیلم، برای تدوین نماها از تکنیک «دیزالو» استفاده شده که کارکرد روایی خود را ایفا می کند، اما در برخی دیگر از نماها به نظر استفاده از دیزالو بی منطق است. البته از تدوین گر خبره ای همچون «واروژ کریم مسیحی» چنین خطایی بعید است و حتما منطقی پشت این کار داشته، اما در نگاه اول که این منطق برای من روشن نشد (مثلا در صحنه ابتدایی محل کار هرمز). در کل فیلم قافیه را به فیلمنامه می بازد. قصه عشق هرمز به دختر کرد، قصه سگ وفادار و نجات هرمز و کشتن عراقی که درخواست پناهندگی دارد، آنقدر بی منطق روایت می شوند که سخت باور کنیم «پنجاه قدم آخر» فیلم کارگردان «اتوبوس شب» است.

شیار 143 (نرگس آبیار) - (امتیاز: 3 از 4)
نیمی از خوبی فیلم را باید به پای فیلمنامه کم نقص و نیم دیگر را به پای مریلا زارعی بهتر از خوب نوشت. یک قصه درگیرکننده با یک ریتم صحیح، و با روایتی پخته و هوشمندانه. شکی نیست که اگر مریلا زارعی درگیر «الفت» نمی شد و پیوندی احساسی با نقش برقرار نمی کرد، شیار 143 آنچنان که امروز دیده می شود، نبود. فیلمنامه ریتم معقولی برای روایت دارد (گرچه یک سوم ابتدایی کمی خسته کننده می نماید)، و قصه ساخت فیلم مستند که بهانه ای است برای ارجاع به اطلاعات لازم برای تشکیل درام و نیز ایجاد تعلیق درباره سرنوشت یونس، در انتهای فیلم به خوبی با قصه پیوند می خورد. آبیار در فضاسازی و زارعی در تصویر کردن یک زن روستایی (گویش، رفتار، تعهدات، درون گرایی) آنقدر موفق بوده اند که در روایت دوره ای حدودا سی ساله از زندگی یک مادر منتظر، مخاطب را درگیر فیلم خود کنند.

حواشی روز هشتم...
1- پسر بچه ای که همراه با پدر و مادرش به تماشای «پنجاه قدم آخر» آمده بود، در طول نمایش فیلم، تقریبا هر دو سه دقیقه یکبار، از پدرش سوالات اساسی می پرسید. چی شد؟ چرا اینطوری شد؟ چرا این کار رو کرد؟ چرا؟ یعنی چی؟... بعد از اتمام فیلم می خواستم به او بگویم: پسر جان تو می توانی بزرگ که شدی منتقد سینما شوی...!
2- شیار 143 تمام می شود. چراغ ها روشن می شود. چشمان مردم خیس است و متفکرانه روی صندلی های خود نشسته اند. شیار 143 تمام شد؟...

 

منبع: سی نت

7067 - احمد شاهوند

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

شيار 143 - Shiar_143        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و دومین جشنواره فیلم فجر (361 خبر):

361 - گاف عجیب و غریب هیات داوران جشنواره فیلم فجر در اعلام نام یک کاندیدا!/ نعیمه نظام دوست به جای شهین تسلیمی کاندیدا شد!

360 - بخش تجلی اراده ملی فیلم فجر برگزیدگانش را شناخت/ 7 جایزه برای «شیار 143»

359 - چرا «رستاخیز» در جشنواره‌ی فجر شهرستانها به نمایش درنیامد؟

358 - نام هایی که چیزی برای عرضه نداشتند! / یادداشت نیما بهدادی مهر برای جشنواره سی و دوم فیلم فجر

357 - ریز انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت برای بهترین های جشنواره سی و دوم فیلم فجر

356 - "خانه پدری"، کیانوش عیاری، نوید محمدزاده، مریلا زارعی و ... / بهترین های جشنواره سی و دوم فیلم فجر به انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت معرفی شدند + لیست بهترین ها به انتخاب کاربران سایت

355 - حاتمی‌کیا: در این ایام به شدت به مباحث فیلم «چ» احتیاج داریم

354 - تجربه ی لذت ناب سینما / یادداشت خواندنی کاربر سی نت برای "ماهی و گربه"

353 - رقابت نزدیک سه فیلم / اعلام کاندیداهای بهترین های جشنواره سی و دوم به انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت / کاربران هم بهترین های جشنواره را انتخاب کنند

352 - این فیلم ها رو به کی نشون می دین؟ / یادداشت محمد هاشمی برای چند فیلم جشنواره فجر

>> همه اخبار سی و دومین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت