New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

خود را به خواب زدن / يادداشت مسعود فراستی برای چند فيلم جشنواره

:: 23 بهمن 1392  9:28:48 PM  ::

مسعود فراستی

مسعود فراستی

 

سی نت: خواب زده ها:
خواب زده های جيرانی، يك فيلم ما قبل بد است حتی بد هم نيست. يك فيلم كامل در نيامده است نه يك فيلم بد در نيامده.فيلمنامه فيلم گيج است با محور تكراری كه نه كمدی می فهمد نه ملودرام و عشق. كمدی اش اساسا بر لهجه آذری – و نه حتی كلام- استوار است چه برسد به موقعيت و بر بازی خوب تيپيك شخصی عبدی و اصلانی كه ربطی به كارگردانی ندارد و ربطی به نقش های اين دو در فيلمنامه. كمدی نيمه فانتزی شده اش، لحن اثر را به كل به هم می ريزد. آدم هايش نيز جملگی مقوايی اند، بعد ندارند حتی تيپ هم نيستند.
كارگردان نه خوابش می آيد نه خواب زده است: خود را به خواب می زند. نتيجه اش همين می شود. فيلم يك فرار است. يك دهان كجی است كه از زور فشارهای واقعيت- من مادر هستم – به خواب پناه می برد تا خود را تسلی دهد و فكر می كند همه در چنين شرايطی چنان می كنند – خواب مشترك همگانی-. كابوس مرگ می بيند و فرار فانتزی وار از آن اما نه با فضای شوخ و شنگ فانتزی. به همين دليل عشق كه احتمالاراه نجات است، می شود توهم مازوخيستی كه نه واقعی است نه فانتزی. نمای آخر نشسته در ايستگاه اتوبوس بن بست است نه بيداری. اين آدم بعد از اين نما چه خواهد كرد؟ چاره يی ندارد جز پناهی دوباره به خوابی دروغين.
رجوعي دوباره و چند باره به كلاسيك ها ضروری است. "آپارتمان" و " ايرما خوشگله" بيلی وايلدر مثلا و كاپرا و لوبيچ و... تا يادمان بيايد كمدی عاشقانه يعنی چه و مترش چيست.

قصه ها:
بهتر بود در پوسترها و اعلان ها و در آغاز فيلم جمله يی می آمد كه: «كسانی كه فيلم های قبلی فيلمساز را نديده اند به ديدن اين فيلم نيايند.»فيلمی اجتماعی زده پر از معضلات و دردهای عام اجتماعی طبقات پايين جامعه اما برای مخاطب خاص خاص. خودشيفتگی و درد فروشی به جای دردی داشتن.

كلاشينكف:
فيلمی مغشوش، هذيانی و پرت و پلا. شايد تنها راه نجاتش كمدی بود.

خط ويژه:
فيلمنامه تيزی كه اخته شده و حاصلش يك فيلم ضعيف و بی جان تلويزيونی است.

خانه پدری:
ريختن كلی آدم بدون شخصيت پردازی در خانه خوش آب و رنگ قديمی و پيگيری سرهم بندی شده سرنوشت آنها در طول دهه ها. يك ايده نيم خطی تكان دهنده كه می توانست نقدی آسيب شناسانه بر خرافات باشد و ناموس پرستی ارتجاعی و ضد انسانی، كه تبديل به فيلمی ضد ايرانی شده.

رد كارپت:
سياه مشقی سردستی و لوس به سبك گزارش های بد تلويزيونی كه نه طنزی دارد و نه همدردي ای برمی انگيزد و نه به يك فيلم سينمايی تبديل می شود. صحنه خوابيدن روی آسفالت جلوی ورودی كن با پرچم ايران، قبل از اينكه عليه پرچم ما باشد، خودزنی است و خود تحقيری و نه ضديت با جشنواره زدگی.

طبقه حساس:
فيلمی كه در پنج دقيقه اول تمام می شود و نمی تواند كمدی دربياورد. تنها به عطاران متكی است و بس.

بيگانه:
آشفته و گيج با پزی انتلكت ناتوان در اقتباس، ناتوان در ارائه شخصيت. راستی «تراموا» قطار نيست جناب فيلمساز «تنسی ويليامز شناس»، اتوبوس است!!

عصباني نيستم!:
دوربين آرام گرفته و ديگر بی خودی رو دست نيست و خودنما. تدوين ادايی و عصبی كننده جای آن را گرفته. شخصيت پسره تا حدی در آمده. نسبت به بغض قدمی به جلو است.

ناخواسته:
فيلمی كوچك و انسانی و بيگانه با اين جشنواره با دو شخصيت باورپذير- بقيه اضافی اند- پايانِ بدِ فيلم، حرف خوب آن را پس می گيرد. حيف!

اشباح:
خدا بيامرزد!!

 

منبع: روزنامه اعتماد

15367 - احمد شاهوند

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و دومین جشنواره فیلم فجر (361 خبر):

361 - گاف عجیب و غریب هیات داوران جشنواره فیلم فجر در اعلام نام یک کاندیدا!/ نعیمه نظام دوست به جای شهین تسلیمی کاندیدا شد!

360 - بخش تجلی اراده ملی فیلم فجر برگزیدگانش را شناخت/ 7 جایزه برای «شیار 143»

359 - چرا «رستاخیز» در جشنواره‌ی فجر شهرستانها به نمایش درنیامد؟

358 - نام هایی که چیزی برای عرضه نداشتند! / یادداشت نیما بهدادی مهر برای جشنواره سی و دوم فیلم فجر

357 - ریز انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت برای بهترین های جشنواره سی و دوم فیلم فجر

356 - "خانه پدری"، کیانوش عیاری، نوید محمدزاده، مریلا زارعی و ... / بهترین های جشنواره سی و دوم فیلم فجر به انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت معرفی شدند + لیست بهترین ها به انتخاب کاربران سایت

355 - حاتمی‌کیا: در این ایام به شدت به مباحث فیلم «چ» احتیاج داریم

354 - تجربه ی لذت ناب سینما / یادداشت خواندنی کاربر سی نت برای "ماهی و گربه"

353 - رقابت نزدیک سه فیلم / اعلام کاندیداهای بهترین های جشنواره سی و دوم به انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت / کاربران هم بهترین های جشنواره را انتخاب کنند

352 - این فیلم ها رو به کی نشون می دین؟ / یادداشت محمد هاشمی برای چند فیلم جشنواره فجر

>> همه اخبار سی و دومین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت