New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  ضبط مرحله نیمه‌نهایی «عصرجدید» آغاز شد / با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی؛

arrow  روایت بهروز افخمی از تغییر پایان «شوکران» با انتخاب هدیه تهرانی

arrow  پایان پادشاهی پیمان قاسم‌خانی در سینمای کمدی

arrow  عذرخواهی سعید آقاخانی از مردم

arrow  ادامه «دورهمی» با مهران مدیری منتفی شد/اجرای تاک‌شو در فضای مجازی

arrow  «چند نفس تا افق» به پایان رسید / نمایش در روز قدس

arrow  چرا "خجالت نکش" در پخش تلویزیونی سانسور شد؟

arrow  «آرش ظلی‌پور» از حضور در برنامه «من و شما» منع شد

arrow  انتقاد از تکراری بودن فیلمهای ایرانی/ ۵۲ درصد مردم سینما نمی‌روند و ۷۰ درصد مخاطبان فیلم‌ها را در تلویزیون تماشا می‌کنند

arrow  «از لاک جیغ تا خدا» با 460 قسمت رکورددار برنامه های تلویزیونی تاریخ صداوسیما

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

آسیب شناسی نقد در سینمای ایران / گزارش برنامه هفت مورخ 27 دی 1392

:: 28 دی 1392  1:16:37 PM  ::

برنامه هفت

برنامه هفت

 

سی نت: استودیو مجله تصویری هفت شاهد حضور رضا توکلی؛ کارگردان فیلم سگ های پوشالی، محمدرضا خاکی؛ کارگردان فیلم بوی گندم، ابولحسن داوودی، فرزاد موتمن و احمد طالب نژاد در برنامه 28 دی ماه بود.

به گزارش سی نت و به نقل از روابط عمومی هفت، فیلمساز و نگاه اوهمیشه از موضوعات مورد توجه در ساخت فیلم ها و سینمای ایران بوده است. و این موضوع بهانه ای شد تا محمود گبرلو با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا فیلمساز ایرانی می تواند بدون توجه به آنچه در جامعه رخ می دهد فیلم بسازد به این موضوع در صحبت های ابتدایی خود بپردازد.

وی همچنین ادامه داد: آیا جامعه ایرانی می تواند با دیدن فیلم هایی که در آن نه قهرمان ونه رنگی از امید وجود دارد به خود باوری برسد وچه باید کرد تا فیلم ایرانی بتواند با ترسیم چشم اندازامید بخش به جامعه، همگام با مردم حرکت کند؟

سردبیر هفت با بیان اینکه هیچ کس مخالف این نیست که هنر دستوری خلق نمی شود گفت : سینما گر باید آزادانه و به دور از اعمال نظرهای شخصی به بیان خلاقانه وهنرمندانه برسد اما سینما گران، مدیران، متولیان فرهنگ زمانی می توانند حرف جامعه را به زبان سینما بیان کنند که ابتدا بتوانند با یکدیگر حرف بزنند و بر هم تاثیر بگذارند وباید مشخص شود تعریف ما از فیلم تلخ و فیلم امید بخش چیست.

گبرلو افزود: آیا با وارد نشدن فیلمساز به حیطه نقد اجتماعی و تولید انبوه فیلم های سطحی می توان ادعا کرد که در راستای چشم اندازامید حرکت کردیم.

وی اظهار داشت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که دفاع از سینمایی که به ترویج امید در جامعه می پردازد، تاکید بر کمبود فیلم هایی است که مخاطب ایرانی را ازانفعال و خنثی بودن جدا میکند و بازگو کننده آرمان ها، داشته و ریشه هایش است.

محمود گبرلو در پایان اشاره داشت: واقعیت این است که سینمای ایران به فیلم هایی نیاز دارد که از جامعه تاثیر بگیرد و به جامعه الگو بدهد و این امر درکشوری که هنرمند، جامعه و متولیان در کنار هم هستند خواهد توانست به رشد وارتقای جامعه ختم شود.


گزارش جشنواره - نگاهی به برندگان سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن

نمایش گزارشی از 32 جشنواره فیلم فجر که تنها 14 روز تا افتتاحیه آن باقی مانده است از دیگر بخش های برنامه بود که پس از صحبت های گبرلوارائه شد. در گزارش جشنواره ای این هفته هفت به برنده های نقش مکمل زن و برنده های لوح زرین که از دوره سوم جشنواره فیلم فجر به این جشنواره راه یافته است پرداخته شد.


گفتگوی هفته - رضا توکلی (کارگردانی سگ های پوشالی)

بخش گفتگویی این هفته مجله تصویری هفت میزبان رضا توکلی؛ کارگردان فیلم سگ های پوشالی بود. رضا توکلی که به عنوان بازیگران سینما و تلویزیون در عرصه هنر شناخته شده است با فیلم سگ های پوشالی اولین کار کارگردانی خود را تجربه کرده است و ساخت این فیلم بهانه ای شد تا میهمان این هفته هفت باشد.

رضا توکلی در ابتدای صحبت های خود در باب چگونگی ساخت فیلم خود گفت: زمانی که در طی سفری به شهر مکه رفته بودم در آنجا از خدا ساخت فیلم خود را در خواست کردم و این دعا نیزپس ازبازگشت به تهران برآورده شد و تمامی آموخته های من از کارگردانانی که با آنان کار کرده ام و دیگر عوامل به ساخت فیلمی چون سگ های پوشالی منجر شد اما ساخت این فیلم سبب نمی شود که به یکباره خود را از دنیای بازیگری جدا سازم و همچنان اولویت اصلی من بازیگری است.

وی ادامه داد: برای ساخت این فیلم ، چند طرح به سرمایه گذار ارائه دادم و از آن میان سگ های پوشالی انتخاب شد. اگرچه که با این فیلم برخورد های مناسب و خوبی صورت نگرفت اما باید دانست که سرمایه گذاری که صاحب سینما است اگر با برخورد خوب مواجه نشود و در نتیجه بازگشت سرمایه خوبی نداشته باشد دیگر حاضر نمی شود که در این سینما سرمایه گذاری کند.

کارگردان فیلم سگ های پوشالی در توضیح اولین فیلم خود و بازگشت سرمایه و جذب مخاطب اظهار داشت: برای این فیلم به سراغ مدیری رفتیم و از ژانری متفاوتی که ژانر معمایی با چاشنی دلهره است صحبت کردیم. اما سرمایه گذار ریسک نمی کند و سرمایه خود را در مسیری که امکان بازگشت سرمایه آن کم است به کار نمیگیرد. اما در هر حال سینمای ایران به هر نوع ژانری نیاز دارد. در بحث از جذب مخاطب نیز باید گفت که این فیلم فروش خوبی داشته است و مخاطب ارتباط خوبی را با این فیلم برقرار کرده است.

بازیگر فیلم بوی گندم در ادامه صحبت های خود بیان داشت: اگر در صحبت های خود از فیلمساز اول و جوانان فیلمساز گفته می شود همزمان با این صحبت ها باید حمایت هایی نیز از آنان صورت گیرد و با آنان با احترام برخورد شود و حداقل این موضوع هم این است که فیلم های آنان را تماشا کنند و به وی کمک کنند تا در این مسیر راه خود را پیدا کند.

توکلی با بیان اینکه در تولید مشکل داریم افزود: یکی از مشکلاتی که در این خصوص مطرح است، عدم ساماندهی اساسی در طراحی تولید است. یک آژانسی که باید مشخص کند چه کسی باید تولید کند نداریم.


گفتگو با محمدرضا خاکی کارگردان "بوی گندم"

از دیگر میهمانان شب گذشته هفت در بخش گفتگویی محمدرضا خاکی، کارگردان فیلم بوی گندم بود. وی در ابتدای حضور خود در استودیو بیان داشت: رضا توکلی در این فیلم همچون سایر بازیگران در این فیلم، متفاوت ترین کار خود را به نمایش گذاشت و این موضوع نیز به خوبی نشان می دهد که اگرازبازیگران تجاری نیز در زمینه هنری استفاده شود، می توانند اثر متفاوت از خود خلق کنند.

خاکی در توضیح فاصله طولانی از تولید تا اکران این فیلم گفت: تولید فیلم بوی گندم به دوسال و نیم پیش برمی گردد که اوضاع سینما چندان خوب نبود و در دوران رکود سینما به سر می بردیم و از طرفی موضوع به سینمای بخش خصوصی بر می گردد. اما در هر حال این فیلم از فروش خوبی برخورداربود و اگر در زمان بهتری اکران داشت شاید می توانست فروش خیلی بیشتری را نصیب خود کند.

کارگردان فیلم بوی گندم در ادامه گفت: فروش خوب نتیجه بالا رفتن سلیقه مردم است. این موضع را به خوبی می توان در این فیلم درک کرد چرا که در زمانی که گفته می شود فلاش بک در میان مخاطبان جایی ندارد، فیلمی مورد توجه قرار می گیرد که 3 گردش زمانی دارد و این نشان است بالا رفتن دانش سینمایی مردم است.


مهمان هفته - ابوالحسن داودی

اما حضور ابولحسن داوودی در برنامه هفت 28 دی ماه از دیگر بخش های برنامه بود که به نوعی جوابیه و حق پاسخ گویی در ادامه صحبت های رییس سازمان صدا و سیما در جشنواره جام جم شباهت داشت. وی که به بیان دکتر روحانی از ایجاد فضای امیدوارانه در ساخت آثار انتقاد داشته است در برنامه دیشب هفت این گونه اظهار داشت: مسائل بسیاری در صحبت های ایشان مطرح شد که تازه بود و مهمترین بخشی را که در صحبت های وی بود و ازآقای ضرغامی انتظار داشتم به عنوان صاحب اختیار رسانه ملی راجع به این بخش نیز نظر خود را اعلام می داشتند، بحث هنرمند ارزشی و غیر ارزشی بود. اینکه یک کار را و بعد از آن هنرمند را به ارزشی و غیر ارزشی و خودی و غیر خودی تقسیم کنیم بلایی است که در طول این سال ها بر سر سینما ما آمده است و بعد نیز دامنه آن به تلویزیون کشانده شده است.

این کارگردان سینما ادامه داد: این موضوع سبب شده است که در افرادی که در سینما و تلویزیون هستند در بخشی از این افراد نوعی بی اعتمادی به وجود آید و این بی اعتمادی تاثیر خود را در سینما و تلویزیون گذاشته است.

وی با بیان اینکه آنچه که از جانب دکتر روحانی تقدیس میکنم آزاد اندیشی ایشان است گفت: سابقه شخصی من از این موضوع فیلم زاد بوم است که در اثر نگاه تعبیری که در یک دوره اتفاق افتاد حاصل کار من در تابوت گذاشته شد و بسته شد اما عکس العمل دکتر روحانی با تماشای این فیلم نشانه ای از آزاد اندیشی بود.

این کارگردان سینما و تلویزیون افزود: امیدی که از آن صحبت می شود باید از دل مردم و سطح جامعه بیرون بیاید و هنرمند و فیلمساز باید خود مسئول و مقید باشد تا ازبطن جامعه امید را کشف کند. اما زمانی می تواند این امید به خوبی خود را نشان دهد که رابطه سینما و هنرمند با مردم رابطه ای بی واسطه است آن گونه که ما در سینمای هالیوود نیز شاهد این موضوع هستیم. از طرفی سفارش مستقیم به هنرمند در رده های پایین تر می تواند تبدیل به ممنوعیت، سانسورو محدودیت می شود.

ابولحسن داوودی در پایان بخش صحبت های خود بیان داشت: با در نظر داشتن موضوع امید اگر فیلمی تلخ بود و تلخی آن موثر بود آیا می توان آن را نقد کرد. باید گفت موضوعی که نقد اجتماعی را در پی داشته است می تواند سبب رشد مخاطب و جامعه شود.


میزگرد هفته - آسیب شناسی نقد فیلم با حضور احمد طالبی نژاد (نویسنده و منتقد) و فرزاد موتمن (کارگردان و کارشناس)

اما میزگرد مجله تصویری هفت در آخرین برنامه دی ماه خود به آسیب شناسی نقد فیلم در سینمای ایران اختصاص داشت. با این بهانه میزگرد شب گذشته هفت میزبان فرزاد موتمن؛ فیلمساز و احمد طالبی نژاد از منتقدان سینمای ایران بود.

در این میزگرد احمد طالبی نژاد به عنوان آغاز کننده بحث اظهار داشت: در خصوص نقد اوضاع خوب به نظر نمی رسد. چرا که در دوران طلایی نقد که متعلق به دهه های 60 و 70 است در انجمن منتقدان که پیش از تاسیس خانه سینما نیز بود 7 الی 8 منتقد صاحب امضا داشتیم و به اندازه امروز خبرگزاری ها و سایت و روزنامه ها به نقد نمی پرداختند و هر کسی در سر جای خود قرار داشت و کار می کرد.

وی افزود: امروز نقد به شوخی تبدیل شده است وحدود 2000 نفر حضور دارند که همه منتقد محسوب می شوند مگر اینکه خلاف این موضوع ثابت شود.در حالی که در سینمای آمریکا نیز بدین گونه نیست و تعداد منتقدان آن نیز یک تعداد حداقلی و شناخته شده ای است. بنابراین با این روند جایگاه ها نیز مخدوش شده است و شان رعایت نمی شود و به همین خاطر حرف ها و نقد هایی که گفته می شود به گوش مخاطبان آن نمی رسد.

فرزاد موتمن در ادامه گفته های طالبی نژاد اظهار داشت: طبعا نقد فیلمی که نوشته می شود باید دید چقدر در جامعه تاثیر گذاراست. در سینما آمریکا برای سازندگان فیلم و برای تبلیغ کارهایشان از نقد منتقدان استفاده می کنند و تعدادی از جملات آنان را در طراحی پوستر به کار می گیرند. اما این مسئله به هیچ روی در ایران وجود ندارد و حتی در دوران طلایی که از آن سخن می گوییم وجود نداشته است و ماجرای نقد از این لحاظ پیچیده به نظر می رسد.

وی با بیان اینکه همانطور که مشکلاتی در عرصه فیلمسازی و سایر موضوعات در جامعه دیده می شود در نقد نیز وجود دارد گفت: نقد یک حرفه است و باید از در آمد آن ارتزاق کرد اما همان گونه که صنعت سینمایی وجود ندارد به نقد هم نمی توان به عنوان منبع درآمد نگاه کرد و در حال حاضر نقد به حرفه ای تبدیل شده است که پاره وقت است.

احمد طالبی نژاد در ضمن تایید بخشی از گفته های موتمن اظهار داشت: در عین تایید بخشی از گفت های آقای موتمن با بخش دیگری نیز مخالفم. اگرچه که در جهان نقد فیلم یک حرفه است و اغلب کسانی که در ایران کار نقد را بر عهده دارند علاوه بر نقد حرفه دیگری نیز انجام می دهند. اما باید در نظر داشت که زمانی که نقد تبدیل به یک حرفه می شود آلودگی هایی را هم با خود به همراه دارد و کسانی در عرصه مطبوعات وجود دارند که به سبب مناسبات غلطی که در عرصه تولید سینما داریم وارد نقد هم شده اند.

طالبی نژاد سه وظیفه را برای نقد و منتقد بر شمارد که از میان اطلاع رسانی، ارزیابی و ارتقا بخشیدن به سلیقه مخاطب، ارزیابی و سنجش منتقد را از مهمترین وظایف دانست.

فرزاد موتمن در ادامه میزگرد شب گذشته هفت، فضای نقد را فضای غیر حرفه ای دانست و تصریح کرد: صنف منتقدین باید صنف مطبوعاتی باشد و نه صنف سینمایی و زمانی که منتقد را موظف نمی کنند تا اصول و چارچوبی را رعایت کند، رابطه هایی به وجود می آید و اتفاقاتی را رغم می زند که منتقد دیگر انگیزه ادامه نقد را ندارد.

طالبی نژاد در پایان بخش میزگرد هفت تاکید کرد: امروز باید به جایی برسیم که خوانندگان تنها به نقد توجه داشته باشند و زبان در آن به کار گرفته شود که قابل درک باشد و نباید منتقد و شخصی که نقد را می نویسد مهم باشد.


نتیجه نهایی نظرسنجی برنامه

اما برنامه شب گذشته هفت در نظرسنجی خود با بالاترین درصد در گزینه دوری از نگاه مغرضانه از میان گزینه هایی چون؛ پرهیز از رویکرد منفعت طلبانه، مقابله با نگاه های سطحی ، قاعده مند کردن حضورمنتقدان در رسانه ها در پاسخ به سوال کدام گزینه کدام عامل باعث ارتقای جریان نقد می شود ، به پایان رسید.

 

منبع: سی نت

4250 - احمد شاهوند

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به برنامه هفت (64 خبر):

64 - اکبر نبوی منتقد سینما: «بهروز افخمی آبرویی برای برنامه هفت باقی نگذاشته. باید اسم‌اش را عوض کنیم»

63 - میرشکاک: «محمد رسول‌الله» سینما نیست، نوعی اختلاس در سینماست، «یوسف پیامبر» سلحشور تحریف است دروغ است!

62 - اتفاقی بی‌سابقه روی آنتن زنده برنامه «هفت»/محمدتقی فهیم منتقد برنامه سیگار و جاسیگاری به دست در حال صحبت کردن با بهروز افخمی + عکس

61 - داریوش ارجمند: همه سینماجمع شدند تا در «اعتراض» بازی نکنم/در منفی ترین نقشی که بهرام بیضایی تاکنون نوشته بازی کردم

60 - تخطی افخمی از قانون خودش در هفت!/برخلاق قانون همیشگی برنامه، امشب فیلم «فروشنده» با حضور مسعود فراستی در هفت نقد میشود!

59 - حمله تند و یکطرفه هفت به دو فیلم پرفروش و در حال اکران «فروشنده» و «لانتوری» خارج از قواعد برنامه/"ایستاده در غبار" پس از گذشت 3 ماه هنوز در هفت نقد نشده!

58 - مجری سابق "هفت" زیر تیغ + عکس

57 - نقد تند مسعود فراستی شب گذشته در برنامه هفت بر فیلم «از گور برگشته»: خرس فیلم قطعا از دی کاپریو بهتر بازی کرده است!

56 - افشاگری فریدون جیرانی در "برنامه هفت" درباره نحوه انتخاب فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر/فیلم سینمایی "امتحان نهایی" پروانه نمایش نگرفت و به ما گفتند این فیلم اصلا نمی تواند پروانه بگیرد!

55 - افخمی عقب‌ نشینی کرد «هفت» زنده شد

54 - امشب سیزدهمین قسمت از برنامه «هفت» بهروز افخمی/ معرفی برنامه امشب

53 - طعنه بهروز افخمی در برنامه هفت به جعفر پناهی و سازمان سینمایی/فحاشی فراستی نسبت به یک دوربین فیلمبرداری در برنامه هفت!/ استفاده افراطی و بی سابقه از ناسزا روی آنتن

52 - واکنش نیکی کریمی به شایعه نامزدی در مجلس/برای برنامه هفت متاسفم

51 - 90 درصد تولیدات ما «هنر و تجربه» است/ گزارشی از هفت دیشب

50 - به استدلال‌ هایش می‌خندیدیم!

49 - شعری جالب توجه که «سیدرضا صائمی» منتقد سینما برای برنامه هفت سرود!

48 - یک اشتباه بر متن برنامه‌ «هفت» دیشب

47 - خداحافظی حمید گودرزی از «هفت»

46 - اسعدیانی که می‌شناختم این‌ قدر ترسو نبود/اگر سخنگوی کارگردانان نبود، او را در حدی نمی دانستیم که دعوتش کنیم

45 - "اگر نیایی پنبه ات را می زنیم!!" / نامه سرگشاده همایون اسعدیان به سرافراز در پی حرف هایی که در برنامه هفت علیه وی زده شد

44 - "هفت" جای هفت خط ها نیست!

43 - باغبانی: «من دیه گو مارادونا هستم» مقصر مشکلات را خود آدم ها می داند - درستکار: تا زمانی که مخاطب از سینما دیدن نکنند، هنری اتفاق نیفتاده است / گزارش برنامه هفت 22 خرداد 1394

42 - مریم امینی (همسر شهید آوینی): جوشش درونی شهیدآوینی، سفارشی نبود - شهید آوینی در ماه‌های آخر زندگی محزون و غمگین از برخی برخوردها بود / بهزاد دوران (جامعه شناس): جسارت در فاش گویی و فاش نمایی آسیب‌های اجتماعی، نقطه قوت «استراحت مطلق» است - محمدتقی فهیم (منتقد): نگاه گزینشی کاهانی به افراد جامعه «استراحت مطلق» را زیرسوال می‌برد / گزارش آنچه در برنامه «هفت» جمعه شب (28 فروردین) گذشت ...

41 - نقد و بررسی «متروپل» در برنامه «هفت» جمعه شب

40 - عباسیان: در جشنواره کن امسال اتفاق خاصی رخ نداده است/ امینی: سینمای ایران به خوبی در جهان شناخته شده است

39 - اختلاف کارگردان و تهیه‌کننده «زندگی جای دیگری‌است» روی آنتن برنامه «هفت»

38 - فریدون جیرانی چرا به تلویزیون رفت؟

37 - «هفت» در ایام جشنواره فجر هر شب پخش می شود

36 - آسیب شناسی نقد در سینمای ایران / گزارش برنامه هفت مورخ 27 دی 1392

35 - گزارش مناظره موافقین و مخالفین انتخاب "گذشته" برای اسکار در برنامه هفت جمعه 12 مهر 1392

34 - «کلاس هنرپیشگی» در هفت بررسی می شود / بررسی چگونگی انتخاب "گذشته" برای اسکار

33 - سینمای جنگ در برنامه هفت

32 - صحبت‌هاي ايوبي در هفت و واكنش سينماگران / نقد و بررسی "دهلیز" با حضور مهرزاد دانش و نیما حسنی نسب / گزارش برنامه هفت جمعه 22 شهریور 1392

31 - رييس سازمان سينمايي مهمان امشب «هفت»

30 - تمجید مهناز افشار از بهروز وثوقی در برنامه «هفت»

29 - منتظر تعطیلی چند سینما در هفته‌های آتی باشید/ مشکل "خودزنی" از خودسانسوری خودساخته کارگردان ناشی می شود

28 - فرح بخش خطاب به اسعدیان: تو مگر رانت خواری که مدافعشان هستی؟/ اسعدیان: پلیس بیشتر از فرح‌بخش و دوستانش به ما احترام می گذارد

27 - فرهادی یکی از مفاخر ملی ایران است / نگذاریم خانه سینما متعلق به یک فرد خاص باشد / گزارش کامل برنامه هفت جمعه شب 21 تیر 1392

26 - مناظره‌ای درباره‌ی خانه سینما و نقد« گذشته» در برنامه‌ی امشب «هفت»

25 - هشدار پسیانی درباره بحران بازیگری/ نقد "هفت" بر بیتابی بیتا

24 - نقد «بيتابي بيتا» و حضور آتیلا پسیانی در هفت

23 - حجت الاسلام مجد: روحانی "رسوایی" عملکرد بسیاری از روحانیون را در جامعه نفی می کند - ده نمکی: "رسوایی" تمجید از مقام روحانیت است نه هجو آن / سیامک اطلسی: من معتاد دوبله هستم / گزارش برنامه هفت جمعه 20 اردیبهشت

22 - اسعدیان: موظف نیستم روحانی طراز اول به تصویر بکشم - باشه آهنگر: بالاخره بخت "ملکه" باز شد - لیلا اوتادی: گران ترین بازیگر سینمای ایران نیستم / گزارش کامل برنامه "هفت" جمعه 13 اردیبهشت

21 - از پرده‌گشایی مرگ عسل بدیعی و نقد و یررسی قاعده تصادف تا بازخوانی اندیشه های شهید آوینی / گزارش اولین «هفت» سال ۹۲

20 - از صحبت های جنجالی اکبر عبدی تا حضور "رباته" در آخرین "هفت" سال 91

19 - ده‌نمکی، حیایی، فرح‌ بخش و عظیمی امشب مهمان «هفت» می‌شوند

18 - اظهار نظر گبرلو درخصوص بدلش در برنامه «خنده بازار» تا دلایل نبود فراستی / مجری برنامه هفت در سال 1392 مشخص نیست

17 - مدیر اجرایی سری اول هفت: فراستی نقش قهرمان منفی را بازی می‌کرد که تقابل را به اوج می رساند / رفتن فراستی از سری دوم هفت اشتباه بود

16 - "اعتماد به گبرلو ساده‌لوحی بود" / دلایل جدایی فراستی از "هفت"

15 - مهدی فخیم زاده و ضیاءالدین دری از داوری جشنواره گفتند / گزارش برنامه هفت جمعه 27 بهمن 1391

14 - بررسي جشنواره فجر و نقد و بررسی فیلم "گیرنده" / گزارش کامل برنامه هفت ششم بهمن 1391

13 - مانی حقیقی: جمله منفی فراستی بهترین تبلیغ برای فیلم من بود / گزارش نقد و بررسی "پذیرایی ساده" در برنامه هفت جمعه 29 دی 1391

12 - مسعود فراستی: امروزه یک ابتدال دیگر هم به نام ابتذال به اصطلاح ارزشی در سینمای ایران باب شده که بدتر از بقیه است / آنچه در برنامه هفت جمعه شب 15 دی گذشت

11 - وزیر ارشاد و محمد حسین فرخ بخش در برنامه‌ی هفت

10 - میزگردهای مهندسی سینما و بررسی دستاوردهای جشنواره مردمی فیلم عمار

9 - بررسی جشنواره عمار و سینمای انقلاب اسلامی در «هفت»

8 - مسعود فراستی: وجود بخش خصوصی در سینما به یک شوخی شبیه است / گزارش برنامه «هفت» اول دی

7 - عرب نیا: مدیر تولید "چ" دروغ می‌گوید / مهرزاد دانش: "بی خود و بی جهت" اثری نیست که بخواهیم با مختصات سینمای کلاسیک آن را بررسی کنیم - مسعود فراستی: "بی خود و بی جهت" اصلا فیلم نیست!!

6 - فرخ‌نژاد: مدتی گربه سیاه سینمای ایران شده بودم/ فهیم: «زندگی خصوصی آقا یا خانم میم» نقد مدرنیته و سنت را مطرح می‌کند

5 - وقتی جیرانی تنور برنامه گبرلو را داغ کرد / حاشیه‌های برنامه «هفت» در بررسی حواشی "من مادر هستم"

4 - پرداختن به "یک خانواده محترم"، نقد "یکی می خواد باهات حرف بزنه" و ... / گزارش برنامه "هفت" جمعه 26 آبان

3 - فراستی: "آینه‌های روبرو" از عهده موضوع حساس طرح شده، برآمده / "یک خانواده محترم" لبه‌های انتقادی تندی را مطرح می‌کند

2 - «بوسیدن روی ماه» و حاشیه‌های «لاله» در «هفت» بررسی شد / فراستی : جای دوربین در «بوسیدن روی ماه» صحیح نیست

1 - فراستی: فیلم‌سازان ما از فضای دفاع مقدس کنده شده‌اند / پخش «هفت» تا جمعه از کرمان ادامه دارد

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت