New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

پرغصّه ی بی قصه / یادداشت علیرضا سعیدی کیاسری برای فیلم «درخت گردو» برنده جایزه بهترین کارگردانی

:: 24 بهمن 1398  3:59:27 AM  ::

پیمان معادی در نمایی از فیلم «درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان

پیمان معادی در نمایی از فیلم «درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان

 

سی نت: نسل کشی و کشتار جمعی و به عبارتی رخدادهای آخرالزمانی در جنگ میان کشورها، دولت ها و حتی اقوام و طوایف، از دیرباز موجب بروز وقایع تلخ و جانسوزی در چهار گوشه ی گیتی شده که طی آن مردم غیر نظامی و البته بی دفاع در دوره های تاریخی مختلف به انحاء گوناگون مورد آماج بی رحمانه ترین رفتار غیر بشری از سوی انسانها قرار گرفته اند که ناخواسته قلب هر خواننده، شنونده و بیننده ای را جریحه دار می کند و احساس او را بر می انگیزد.

به خاک و خون کشیده شدن بیش از هشت هزار نفر از مردم سردشت با بمب های شیمیایی رژیم بعثی عراق نمونه ی شاخص و بارزی از اینگونه وقایع تلخ است که در آغازین روزهای تابستان سال ۱۳۶۶، قلب جهانیان را به لرزه درآورد.

اوس قادر مولان پور یکی از آن هزاران زخم خورده ی بمباران شیمیایی به شهر سردشت و روستاهای اطراف بود که نه تنها همسر و سه کودک خود را به شکل جانسوزی در این واقعه ی دردناک از دست داد، بلکه نزدیک به سی سال در انتظار دیدار طفل گمشده اش چشم به راه ماند و سرانجام بدون اینکه اثری از گمگشته اش به دست بیاورد، چشم از جهان فرو بست.

محمد حسین مهدویان کارگردان جوان سینمای ایران سه سال پس از درگذشت اوس قادر، با فیلم «درخت گردو» روایتگر زندگی فردی شد که سه دهه از عمرش را با اندوه از دست دادن همسر و سه فرزندش و حسرت دیدار طفل ندیده اش سپری کرد.

مهدویان و نویسندگان «درخت گردو» تمام تلاش خود را به کار بستند تا ضمن روایت عمق فاجعه ی سوزناک بمباران شیمیایی سردشت، لحظات بسیار غم انگیز و کمرشکن مصیبت جبران ناپذیری که بر روح و جان اوس قادر وارد شد را نیز برای مخاطب تصویر کنند و احساسات او را برانگیزند که در انجام آن موفق بوده اند، چرا که در سانس های مختلف، قریب به اتفاق تماشاگران فیلم «درخت گردو» با بغض و اشک از سالن سینما خارج شده اند.

بازآفرینی تصویر شهر شیمیایی خورده ی سردشت و حال و هوای وحشتناک مردم مصدوم و مجروح آن توسط مهدویان. با توجه به تجربه ی قبلی او در فضاسازی موفق مجموعه ی تلویزیونی «آخرین روزهای زمستان» و فیلمهای سینمایی «ایستاده در غبار»، «ماجرای نیمروز» و «رد خون»، خیلی چشمگیر از کار در نیامده و فیلمساز صرفا به وضعیت مردم در موقعیت بیرون و داخل بیمارستان بسنده نمود. این در حالی است که با توجه به پیشینه و علاقه ی مهدویان به بازسازی در سینمای مستند، این اتفاق می توانست در «درخت گردو» بسیار مطلوب رقم بخورد،هر چند نباید محدودیتهای مالی و معذوریتهای پشتیبانی تیم تهیه و تولید برای عدم امکان ایجاد گستره ی ابتکار عمل برای کارگردان را نادیده گرفت.

ولیکن مهدویان در تصویری کردن درد و رنج اوس قادر و تاکیدگذاری های خاص روی لحظات عاطفی و احساسی بسیار جانکاه و قامت شکن، وسواس زیادی به خرج داده و تمام تمهیدات سینمایی از جمله: طراحی صحنه، گریم، نور، موسیقی و حتی نوع لنز دوربین و ... را به کار گرفت تا بتواند پشت مخاطب فیلمش را بلرزاند و او را تا عمق درون اوس قادر بکشاند که چه درد گدازنده ای سراسر وجود این مرد مقاوم را در بر گرفته است.

با این اوصاف «درخت گردو» تصویر تقریبا کاملی از غصه های غمبار سی ساله ی اوس قادر بنا هست و آنچه که از نخستین روزهای تابستان ۱۳۶۶ تا لحظه ی مرگش در آغازین روزهای زمستان سال ۱۳۹5 بر زندگی او گذشت.

اما در فیلم مهدویان صرفا با لحظات پرغصه ی زندگی اوس قادر مواجه هستیم و نشانی از قصه ای سینمایی نمی بینیم. قصه ای که بتواند تماشاچیانی که به سالن سینما آمدند را ساعتی سرگرم کند. هر آنچه که در «درخت گردو» می گذرد، تصویر شده ی روزگار اوس قادر است. دوربین را می توان شاهدی دانست بر مستندی پژوهش شده که تنها بازیگرانی حرفه ای جای اشخاص اصلی آن نقش آفرینی می کنند.

«درخت گردو» را می توان داکیودرامی دانست که فیلمنامه ای سینمایی ندارد و هر آتچه که هست صرفا طراحی و خلاقیت شخص کارگردان از پژوهش و البته طرح مستندی بلند است. مخصوصا با نریشن طول فیلم و کپشن پایانی «درخت گردو»، این موضوع عینیت بیشتری می یابد. ضمن اینکه شخص مهدویان از همان نخستین اثر سینمایی اش یعنی »ایستاده در غبار» نشان داده دلبستگی خاص و ویژه ای به مستندنگاری دارد تا توجه به بار دراماتیک داستان.

اینگونه است که در «درخت گردو» تنها با داستان یک خطی سوگ از دست دادن عزیزان اوس قادر روبرو هستیم. در این فیلم شخصیتها در مدار تعریف شده ی درام قرار نگرفته اند و البته تعلیق محسوسی هم در آن دیده نمی شود. از سویی همین چالش هر چند روایت مستند در فیلم را باورپذیر نموده اما از سویی دیگر از جذابیت های سینمایی درخت گردو کاسته است.

بدون تردید محمدحسین مهدویان را باید پیشاهنگ داکیو درام در ایران دانست که از آغاز دهه ی نود بطور جدی به این حیطه وارد شده و در مجموع کارنامه موفقی نیز از خودش بجا گذاشته است. اما داکیو درام هم برای خود قواعد و معیاری دارد که کارگردان باید به آن پای بند باشد. چرا که نمی توان خیلی خوش بینانه هر فیلمی که درامش در نیامده و یا عتاصر دراماتیک در آن وجود ندارد را در ظرف داکیودرام گذاشت و بر پرده ی سینما به خورد مردم داد.

در اینجاست که به این واقعیت می رسیم آیا «درخت گردو» فیلمی داکیودرام (مستند درام) است یا مستند داستاتی؟

با توجه به اینکه «درخت گردو» از شبیه سازی واقعیت برای تجزیه و تحلیل مسائل معاصر استفاده نمی کند و بازنمایی واقعیتی تلخ از رویدادی واقعی در مقطعی از تاریخ معاصر است، می توان آن را یک داکیودرام دانست که البته تار و پود فیلم با عناصر دراماتیک در هم تتیده نشدند.

البته محمدحسین مهدویان با ساخت «درخت گردو» نشان داده همچنان پای بند سبک و سیاقی است که با تلاش و پشتکار به کشف و شهود آن رسیده و بر انجام آن تاکید دارد.

به هر تقدیر «درخت گردو» فیلمی قابل تامل از واقعه ای تاریخی و تلخ در طول جنگ هشت ساله ی ایران و عراق است که سوای از کارکرد احساسی اش، می توان پیرامون آن در محافل مختلف به بحث و نظر کارشناسی پرداخت.

 

منبع: سینما شبکه (سی نت)

5518 - احمد شاهوند

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

درخت گردو - Derakhte Gerdoo        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر (178 خبر):

178 - «شنای پروانه» در صدر / بهترین های جشنواره سی و هشتم فیلم فجر به انتخاب نویسندگان و منتقدان «سینما شبکه» (سی نت) معرفی شدند

177 - پرغصّه ی بی قصه / یادداشت علیرضا سعیدی کیاسری برای فیلم «درخت گردو» برنده جایزه بهترین کارگردانی

176 - «درخت گردو» صدرنشین جدول ارزشگذاری نویسندگان «سینما شبکه» (سی نت)

175 - بازگشت به اصل خویش / یادداشت شبنم محمودی شرق برای «خورشید» بهترین فیلم جشنواره سی و هشتم

174 - امان از این سینمای دوست داشتنی / یادداشت مصطفی محمودی برای فیلم «سینما شهر قصه»

173 - توجه به سینمای بومی و فولکلوریک / یادداشت ندا طهرانی برای فیلم «پوست» برنده جایزه بهترین فیلم هنر و تجربه

172 - نمونه مناسبی از سینمای مقاومت و ناگفته های جنگ تحمیلی / یادداشت مجتبی محمودی شرق برای فیلم «آبادان یازده 60» دریافت کننده تندیس جایزه سرباز وطن

171 - یک اکشن خوش ساخت و استراتژیک / یادداشت لاله محمودی برای «روز صفر» بهترین فیلم از نگاه ملی و بهترین فیلم بخش نگاه نو

170 - فیلمی که مورد پسند عامه مردم است / یادداشت نساء نیکو برای فیلم «شنای پروانه» فیلم منتخب تماشاگران

169 - «شنای پروانه» و «روز صفر» با 5 سیمرغ بلورین فاتح ایستگاه 38 / همه برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند

168 - جای خالی هادی حجازی فر / نگاهی به غایبان لیست نامزدهای سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

167 - چرا "خون شد" بهترین فیلم‌ یک دهه اخیر کیمیایی است؟ / یادداشت مجتبی اردشیری برای فیلم مسعود کیمیایی

166 - کار عشق یه عمره، کار نفرت یه لحظه * / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «خون شد»

165 - نامزدهای سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند / "شنای پروانه" با ۱۲ مورد در صدر

164 - شعارزدگی سوررئالیستی / یادداشت مجتبی اردشیری برای فیلم «خروج»

163 - تاکید بر پذیرش یک ایدئولوژی خاص / یادداشت نساء نیکو برای فیلم «لباس شخصی» ساخته امیرعباس ربیعی

162 - قهرمان سر سخت و یک دنده / یادداشت شبنم محمودی شرق برای فیلم «خروج»

161 - و زندگی همچنان ادامه دارد / یادداشت لاله محمودی برای فیلم «آتابای» ساخته نیکی کریمی

160 - قابل بحث و گرم فقط در نیمه اول / یادداشت مهدی تیموری برای فیلم «مغز استخوان»

159 - یادت به خیر مربی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «خروج»

158 - صد "رحمت" به "به وقت شام"! - دهه‌ات گذشته مربی! / یادداشت مهدی تیموری برای فیلم «خروج»

157 - شش فیلم برتر آرای مردمی تا پایان روز هفتم معرفی شدند / «روز بلوا» هم حذف شد

156 - فیلم «شین» یکشنبه 20 بهمن در پردیس ملت به نمایش در می آید

155 - افتادن از آن سوی بام / یادداشت علی دهباشی برای فیلم «سه کام حبس» ساخته سامان سالور

154 - باقی مانده در سطح و غافل از اصل / یادداشت ندا طهرانی برای فیلم «کشتارگاه» ساخته عباس امینی

153 - درامی که نمی تواند نبض مخاطب را در دست گیرد / یادداشت لاله محمودی برای فیلم «مغز استخوان» مغز استخوان

152 - شعار زده و سطحی نگر / یادداشت شبنم محمودی شرق برای فیلم «روز بلوا»

151 - اختصاصی سی نت/ آخرین بار که دربی پایتخت در سینمای رسانه ها پخش شد چه زمانی بود؟

150 - «درخت گردو» در صدر جدول ارزشگذاری نویسندگان سی نت

149 - یک گام تا رستگاری / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «مغز استخوان»

148 - قادر ... / یادداشت زرنوش محمدی برای فیلم «درخت گردو»

147 - شگفتی بزرگ: خروج حاتمی کیا از لیست / هشت فیلم برتر آرای مردمی معرفی شدند

146 - مقاومت رسانه ای در حاشیه جنگ / یادداشت ندا طهرانی برای فیلم «آبادان یازده شصت»

145 - دریغ از ذره ای امید و میل به زندگی / یادداشت لاله محمودی برای فیلم «ابر بارانش گرفته»

144 - پروازِ پروانه / یادداشت زرنوش محمدی برای فیلم «شنای پروانه»

143 - پارادوکس روز چهارم جشنواره: شهاب حسینی نیامد پیمان معادی آمد/ گزارش اختصاصی سی نت از روز چهارم جشنواره فیلم فجر

142 - تولد دوباره یک ژانر مهجور در سینمای ایران / تازه اول راه است / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «آن شب»

141 - پختگی و بلوغ در پنجمین تجربه فیلمسازی / یادداشت مصطفی محمودی برای فیلم «درخت گردو»

140 - یک عمر اشتباه کردی آقای قاضی! / یادداشت رها روزبهان برای فیلم «قصیده گاو سفید»

139 - تلاش برای اخلاقگرایی به سبک فیلمهای دهه پنجاه / یادداشت نساء نیکو برای فیلم «تومان» ساخته مرتضی فرشباف

138 - قهرمان تنها در جامعه عصیان زده / یادداشت علی دهباشی برای فیلم «شنای پروانه»

137 - در فیلم اوج صدای ویگن و شجریان گذاشتم، کاراکتر اصلی فیلم ارمنی است / گزارش اختصاصی «سی نت» از نشست خبری فیلم سینمایی «آبادان یازده 60» ساخته مهرداد خوشبخت

136 - من نمی‌دانم در کشور شما «نمک» معنی دارد یا نه/ «مردن در آب مطهر» فیلم ضد ایرانی است!/ یادداشت کیوان کثیریان درباره فیلم جدید برادران محمودی

135 - اعلام 10 فیلم قرار گرفته در اولین لیست آرای مردمی جشنواره فیلم فجر

134 - اختصاصی سی نت: بازگشت کارگردان ها به زادگاهشان/ بررسی یک اتفاق در دو روز اول جشنواره

133 - بشنوید: پادکست ویژه «دنیای هوادار» از روز دوم جشنواره / با حضور احمد شاهوند، مهدی تیموری و فراز اسدی

132 - فیلمی که بیش از اندازه خودش بود / یادداشت مجتبی اردشیری برای فیلم «شنای پروانه»

131 - روایت چراغ های خاموش و روشن پشت میله های بسته و باز! / نقد مهدی تیموری بر فیلم «شنای پروانه»

130 - «شنای پروانه» با فاصله در صدر / چدول ارزشگذاری نویسندگان «سینما شبکه» (سی نت) تا پایان روز دوم

129 - بازگشت تکرار! / یادداشت مجتبی اردشیری بر فیلم «سه کام حبس»

128 - چراغ جشنواره روشن شد / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای «شنای پروانه»

127 - گامی رو به جلو / یادداشت شبتم محمودی شرق برای فیلم «قصیده گاو سفید»

126 - یک بیانیه نه چندان قوی است و نه فیلمی سینمایی / یادداشت لاله محمودی برای فیلم «عامه پسند»

125 - بشنوید: پادکست ویژه «دنیای هوادار» از روز اول جشنواره / با حضور احمد شاهوند، مهدی تیموری و فراز اسدی

124 - سامان سالور: فراگیری اعتیاد در جامعه موضوع مهمی است / بهتاش صناعی ها: ما تصمیم گرفتیم باگ های یک قانون را به تصویر بکشیم / سهیل بیرقی: این زن به این دلیل که عامه‌پسند نیست حذف خواهد شد. / گزارش نشست های روز اول

123 - قدرت نمایی در اجرا اما فاقد انسجام کامل در متن / قاطعانه می گویم که این بهترین بازی پریناز ایزدیار است! / یادداشت مهدی تیموری برای فیلم «سه کام حبس»

122 - یک ترکیب قابل قبول: از سعید راد تا فریدون جیرانی / هیأت داوران بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند

121 - 5 داور بخش مستند، کوتاه و نگاه نو سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند

120 - «درخت گردو» بشدت تاثیرگذار و فیلم بسیار خوبی است / مجید مجیدی به دوران خوش «بچه های آسمان» بازگشته است / پیمان معادی یکی از بهترین بازی های جشنواره را ایفا کرده است

119 - جدول برنامه سینماهای مردمی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر منتشر شد + فایل پی دی اف و تصاویر

118 - صداگذار فیلم «خروج»: حاتمی کیا متفاوت ترین فیلمش را ساخته است

117 - مراسم قرعه‌کشی فیلم‌های سینمای رسانه و منتقدان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد/ شروع جشنواره با «سه کام حبس» سامان سالور/ شهرآورد پایتخت در پردیس ملت نمایش داده می شود + عکس ها

116 - انتقاد صریح شهاب حسینی از تحریم‌کنندگان «جشنواره فیلم فجر»/ این «هم‌دردی» نیست

115 - توضیحات دبیر جشنواره فیلم فجر درباره کمک ۸ میلیاردی شهرداری/ با هیچ اسپانسری هنوز قراداد نبسته ایم

114 - آغاز پیش فروش بلیت‌های سینماهای مردمی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر از ۳۰ دی

113 - اسامی فیلم‌های کوتاه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد

112 - «قصه دختران فروغ» جایگزین «کامی» شد

111 - جشنواره سی و هشتم فیلم فجر افتتاحیه ندارد / برای همدردی با خانواده‌های داغ‌دار حوادث تلخ اخیر

110 - دبیر جشنواره سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر خطاب به سینماگران: هنر آفرینی شما، مرهمی است بر قلوب زخمی مخاطبانتان

109 - سعید آقاخانی هم از جشنواره انصراف داد / پس از کنار کشیدن مسعود کیمیایی، پیمان معادی، فاطمه معتمدآریا، هایده صفی یاری، پگاه آهنگرانی و ...

108 - «مجبوریم» رای نیاورد، «قاتل و وحشی» می توانست در بخش مسابقه باشد / گفت و گو با رضا درستکار، عضو هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر

107 - مسعود کیمیایی از حضور در جشنواره فجر انصراف داد / جواد نوروزبیگی: «خون شد» فقط در بخش کارگردانی داوری نخواهد شد

106 - توضیحات دبیرخانه جشنواره فیلم فجر درباره خروج فیلم «قاتل و وحشی» حمید نعمت الله قبل از پایان کار هیأت‌انتخاب بخش «سودای سیمرغ»

105 - فوری: اسامی فیلم‌های بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد/ خبری از فیلم های نعمت الله و درمیشیان نیست

104 - تسلیت دبیر جشنواره فیلم فجر در پی سانحه سقوط هواپیمای مسافربری

103 - ماراتن نفس‌گیر کارگردانان برای رسیدن به خط پایان فجر 38 / فیلم‌ها در چه مرحله‌ای هستند؟

102 - همایون اسعدیان:‌ فیلم اولی‌ها امید سینمای ایران‌‌اند

101 - اهدای «تندیس سردار شهید سلیمانی» در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به بهترین فیلم با مضمون جهاد و مقاومت

100 - توضیحات داروغه‌زاده درباره آثار «سودای سیمرغ»، «بلیت» و «سینمای رسانه»

99 - پاسخ به حواشی حضور فیلمی با بازی شهاب حسینی در جشنواره‌ی فیلم فجر

98 - اسامی فیلم‌های بخش «نگاه نو» سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد

97 - از نازی آباد تا ولنجک/ پنج پردیس سینمایی جدید در تهران همزمان با سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر افتتاح می شود

96 - نظر رئیس هیات مدیره خانه سینما و عضو هیات انتخاب جشنواره فجر درباره بازیگری بهروز وثوقی

95 - تکنولوژی هوش مصنوعی در خدمت «آفتاب نیمه شب» فیلم جدید شهریار بحرانی

94 - جواد عزتی برای اولین بار با زبان ترکی در فیلم جدید نیکی کریمی «آتابای» + عکس

93 - ارایه «مجبوریم» رضا درمیشیان به دفتر جشنواره فیلم فجر + انتشار اولین عکس از فیلم

92 - درخواست کارگردان «آشغال‌های دوست داشتنی»: بگذارید بهروز وثوقی پس از ۴۱ سال بر پرده سینما دیده شود

91 - پایان فیلمبرداری فیلم جدید بهتاش صناعی‌ها

90 - فیلمی با بازی میترا حجار و محمدرضا فروتن به جشنواره‌ی فجر نرسید

89 - فیلم جدید برادران محمودی «مردن در آب مطهر» به جشنواره‌ی فیلم فجر رسید

88 - «دوزیست» ساخته برزو نیک‌نژاد به دفتر جشنواره فجر رسید

87 - تلاش برای رساندن «اوج 110» به جشنواره فیلم فجر

86 - اسامی متقاضیان کارت سینمای رسانه سی و هشتمین جشنواره فجر 38 منتشر شد

85 - مستندهای بخش مسابقه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند / از «خسوف» تا «جایی برای فرشته ها نیست»

84 - تکمیل سه گانه سهیل بیرقی/ فیلمبرداری «عامه پسند» با بازی فاطمه معتمدآریا، هوتن شکیبا و باران کوثری به پایان رسید

83 - بازیگر فیلم های تارانتینو در جشنواره فیلم فجر + عکس/ روزهای پایانی فیلمبرداری «ستاره بازی» فیلم جدید هاتف علیمردانی در کانادا

82 - «گورکن» به صداگذاری و موسیقی رسید / اولین نمایش در جشنواره فیلم فجر

81 - کارن همایونفر موسیقی «روز بلوا» را می سازد/ چهارمین فیلم بهروز شعیبی برای حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر مراحل فنی خود را طی می کند

80 - «لتیان» با بازی امیر جدیدی و سارا بهرامی به ساخت موسیقی رسید/ نخستین ساخته علی تیموری متقاضی حضور در بخش نگاه نو سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر است

79 - روزهای پایانی فیلمبرداری «دست انداز» کمال تبریزی با امید نعمتی خواننده گروه «پالت» + عکس جدید/ اولین نمایش در سی و هشتمین دوره جشنواره فجر

78 - پس از پیوستن پگاه آهنگرانی، پدرام شریفی هم بازیگر «شیرجه بزرگ» شد/ آماده سازی برای حضور در فجر 38

77 - «ریست» محصول مشترک ایران و جمهوری چک آماده حضور در سی و هشتمین جشنواره فجر می‌شود/ انجام آخرین مراحل فنی

76 - علیرضا قربانی برای «درخت گردو» می‌خواند + کمانچه‌نوازی اردشیر کامکار/ نخستین نمایش فیلم جدید مجمدحسین مهدویان در جشنواره فجر 38

75 - پایان فیلمبرداری «مغزِ استخوان» همراه با اولین تصویر از پریناز ایزدیار/ دومین ساخته حمیدرضا قربانی در حال آماده شدن برای حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

74 - اولین تصویر از گریم پارسا پیروزفر در فیلم «مجبوریم»/ اولین نمایش در جشنواره فجر

73 - رونمایی از اولین تصویر ماهور الوند در «عنکبوت»/ به زودی نسخه فیلم به دبیرخانه جشنواره فجر تحویل داده می شود

72 - فیلمبرداری «عامه پسند» به تهران رسید/ تلاش برای رسیدن به جشنواره سی و هشتم فیلم فجر

71 - فیلمبرداری فیلمی با بازی مریلا زارعی در نیمه راه/ اولین نمایش «کاور» در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

70 - توضیحات دبیر جشنواره فیلم فجر درباره پردیس«ملت» و چند فیلم خبرساز/«مست عشق» حسن فتحی مجوز ساخت ندارد/فیلم مجیدی همچنان در حال فیلمبرداری است

69 - سجادی حسینی:‌ «فجر» هنوز پیشنهاد همکاری به «ایسفا» نداده است/ نمایش 6 یا 7 فیلم کوتاه در جشنواره فجر 38

68 - دی سی پی بازبینی فیلم‌ها در آستانه جشنواره فجر مجانی شد

67 - اهدای «کاپ» در بخش تجلی اراده ملی جشنواره‌ی فیلم فجر

66 - بزرگداشت فریدون جیرانی در جشنواره فیلم فجر

65 - سرانجام کمپین اهالی رسانه نتیجه داد: نظرسنجی از اهالی رسانه برای انتخاب کاخ جشنواره: برج میلاد یا پردیس ملت

64 - بیانیه جمع کثیری از اهالی رسانه برای انتخاب سالن همایش های برج میلاد به عنوان کاخ اصلی جشنواره

63 - اختصاصي سي نت/ چهارمين حضور «بهنام بهزادي»، «رضا درميشيان» و «مجيد برزگر» پس از چهار دوره غيبت در سي و هشتمين جشنواره فيلم فجر

62 - ساخت موسیقی «سم پاشی» آغاز شد / نخستین ساخته علی یاور با بازی امیر جعفری و امیر آقایی برای حضور در بخش نگاه نو جشنواره فجر آماده می شود

61 - «سه‌کام‌حبس» در مراحل پایانی تدوین / فیلم جدید سالمان سالور با بازی محسن تنابنده در راه جشنواره فجر

60 - مسعود نجفی خبر داد:‌ جایزه ویژه زبان فارسی به جشنواره فیلم فجر اضافه شد

59 - غلامرضا موسوی: در برابر انتخاب‌های جشنواره فیلم فجر سعه صدر داشته باشیم/ تسویه‌حساب شخصی و سیاسی را کنار بگذاریم

58 - تهیه‌کننده «آژانس شیشه ای»: هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر را قصاص قبل از جنایت نکنیم

57 - ظرفیت صندلی های «پردیس سینمایی ملت» اندازه برج میلاد شد / افتتاح سالن‌های جدید پردیس ملت تا جشنواره فجر 38 / مشکلات اینترنت و پارکینگ برطرف شد

56 - «رضا درستکار» منتقد سینما و عضو هیات انتخاب جشنواره: امید من بیشتر به جوانان است/ اسم‌باز نیستم و‌ فیلم‌ها را بدون هیچ حاشیه‌ای تماشا می‌کنم

55 - انتشار اولین تصویر «رضا کیانیان» در فیلم کمال تبریزی/ «دست انداز» برای سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر آماده می شود

54 - «یلدا جبلی» تنها عضو خانم هیات انتخاب جشنواره: امیدوارم در هیات انتخاب فجر تاثیرگذار باشم

53 - چالش تازه جشنواره فجر: «آشغالهای دوست داشتنی اصل» محسن امیریوسفی متقاضی شرکت در جشنواره فیلم فجر / تفاوت 55 دقیقه‌ای نسخه جدید

52 - «همایون اسعدیان» رییس هیات مدیره خانه سینما: در جشنواره سال گذشته 5 فیلم خوب و 5 فیلم متوسط داشتیم/درچندسال گذشته فیلمسازان اسم و رسم دار نقشی نداشتند

51 - «محمود رضوی» تهیه کننده و عضو هیات انتخاب جشنواره: انتخاب در این دوره جشنواره فیلم فجر سخت‌تر از داوری است

50 - علیرضا داودنژاد مشاور کارگردان «اوج ۱۱۰»/ فیلمی درباره زندگی تیمسار ستاری در جشنواره فجر امسال

49 - محمود اربابی: جشنواره فجر؛ مهمترین رویدادی است که بر سرنوشت سینمای ایران تاثیر داشته است

48 - آغاز به کار هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر 38/ انتخاب فیلم های سودای سیمرغ و نگاه نو تا اواسط دی ماه به طول می انجامد

47 - 10 سال پس از «ملک سلیمان»، شهریار بحرانی با «آفتاب نیمه شب» به جشنواره سی و هشتم فیلم فجر می آید

46 - آغاز ثبت نام اصحاب رسانه و منتقدان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر از 23 آذر

45 - محمد احسانی: سینمای‌ایران در آستانه پختگی است/ در جشنواره امسال به فیلم اولی ها و آثار مستند و کوتاه امیدوارم

44 - آغاز ثبت نام «مسابقه تبلیغات سینمای ایران» جشنواره فجر 38

43 - مانی حقیقی و باران کوثری با «کشتارگاه» در راه جشنواره سی و هشتم/ فیلمبرداری فیلم عباس امینی به پایان رسید

42 - فیلمبرداری «قاتل و وحشی» با بازی لیلا حاتمی و امین حیایی از سر گرفته شد/ فیلم حمید نعمت‌الله در راه جشنواره فجر

41 - نیم‌قرن فیلمسازی داریوش مهرجویی و جای خالی‌اش در «فجر ۳۸»

40 - ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره فیلم فجر در گفتگو با ایسنا اعلام کرد:‌ سینمای رسانه در جشنواره‌ امسال در مجموعه ای که سالن «سینما» داشته باشد، برگزار می‌شود

39 - دورخیز «دوزیست» برای رونمایی در جشنواره فجر/ سعید خانی تهیه کننده فیلم: به زودی نسخه نهایی فیلم را به دبیرخانه جشنواره ارسال می کنیم/ به هیات انتخاب جشنواره خوش‌بین هستیم

38 - انتشار عکسی از باران کوثری در «عامه پسند»/ فیلم جدید سهیل بیرقی برای حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود

37 - فیلمبرداری فیلم "قصیده گاو سفید" در تهران ادامه دارد/ دومین فیلم بهتاش صناعی ها به تهیه کنندگی غلامرضا موسوی در راه جشنواره فجر

36 - توصیه کانون کارگردانان به سینماگران؛ برای جلوگیری از بروز سوءتفاهم فیلم‌ها به صورت دی سی پی به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر ارسال شود

35 - با شرط تأیید هیأت انتخاب؛ حاشیه‌های«لاله» به «فجر» ختم می‌شود؟/ امید به رفع ابهامات میلیاردی

34 - اهدای سیمرغ صنایع‌دستی به عوامل فیلم منتخب مردم در جشنواره فجر

33 - تدوین «دست انداز» توسط سپیده عبدالوهاب/ اولین نمایش فیلم جدید کمال تبریزی در سی و هشتمین دوره جشنواره ملی فیلم فجر خواهد بود

32 - چرا شهرام مکری متقاضی جشنواره‌ی فیلم فجر نیست؟

31 - ادامه فیلمبرداری «شیرجه بزرگ» با پگاه آهنگرانی/ اولین فیلم بلند کریم لک زاده متقاضی حضور در بخش «نگاه نو» جشنواره فجر 38

30 - فیلم «آینده» با بازی پانته آبهرام متقاضی جشنواره‌ی فیلم فجر

29 - «عنکبوت» برای حضور در جشنواره فجر به تدوین رسید

28 - مسعود اطیابی کارگردان سینمای ایران با دو فیلم کمدی در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر/ «انفرادی» با بازی رضا عطاران و مهدی هاشمی هم فرم حضور در جشنواره فجر را پر کرده است

27 - خیز مجید توکلی با «عروسی مردم» دومین ساخته سینمایی اش برای حضور در فجر 38

26 - «خون شد» مسعود کیمیایی در راه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر/ هایده صفی یاری تدوین فیلم جدید کیمیایی را انجام می دهد

25 - فیلمبرداری «آبادان یازده ۶۰» به نیمه رسید/ اثری متفاوت با داستانی از شروع جنگ ایران و عراق در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

24 - «شاه ماهی» به مرحله تدوین رسید/ فیلم جدید محمد علی سجادی با هدف حضور در جشنواره فجر مراحل تولید را به سرعت طی می کند

23 - با «لباس شخصی» در جشنواره فجر/ پایان فیلمبرداری یک فیلم سیاسی

22 - فیلم سینمایی «شاهین» در ژانر ترسناک در میان آثار متقاضی حضور در بخش «نگاه نو» جشنواره سی و هشتم فیلم فجر

21 - پروانه نمایش «بی‌سر» به کارگردانی کاوه سجادی حسینی صادر شد/ رونمایی در جشنواره 38

20 - محمد احمدی تهیه‌کننده سینما: برای «قتل عمد» و «بعد از تو» فرم حضور در جشنواره فیلم فجر را پر کردیم

19 - فیلم کمدی «دینامیت» ساخته مسود اطیابی فرم حضور در جشنواره فیلم فجر را پر کرده است/ اولین عکس از پژمان جمشیدی و احمد مهرانفر

18 - حضور ارتش با یک فیلم در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر/ «اوج ۱۱۰» با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش کلید خورد

17 - بررسی هیات انتخاب فیلم های سی و هشتمین جشنواره فجر/ حسین کرمی رکورددار در هیات انتخاب

16 - «بی‌تار» چهارمین فیلم سینمایی جمیل رستمی متقاضی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

15 - «گواهی امضاء» ساخته شهرام اسدزاده با بازی امیر آقایی و نسیم ادبی متقاضی جشنواره‌ی فیلم فجر

14 - «زنبور کارگر» با بازی حمید فرخ نژاد و شبنم مقدمی متقاضی جشنواره فیلم فجر است

13 - کامبیز دیرباز آخرین بازیگر «خروج»/ با پایان فیلمبرداری، جدیدترین ساخته سینمایی حاتمی کیا در راه جشنواره فجر

12 - انتشار نخستین تصویر از هوتن شکیبا در «عامه‌پسند»/ برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره سال گذشته در راه جشنواره سی و هشتم

11 - رونمایی از لوگوی فیلم جدید نیکی کریمی/ «آتابای» در راه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

10 - معرفی هیات انتخاب فیلم های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر/ از کارگردان «طلا و مس» تا تهیه کننده «ماجرای نیمروز»

9 - هیات انتخاب مستند سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند

8 - پربازیگرترین فیلم سال برای حضور در جشنواره سی و هشتم فیلم فجر آماده می شود / «مجبوریم» رضا درمیشیان به ساخت جلوه های ویژه رسید

7 - کمال تبریزی از نیمه های «دست انداز» گذشت! / برای حضور در جشنواره سی و هشتم فیلم فجر

6 - شهرام مکری هم فرم حضور در جشنواره فیلم فجر را پر نکرد / پس از عدم حضور «لامینور» داریوش مهرجویی در جشنواره سی و هشتم

5 - متقاضیان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر مشخص شدند/ از مجیدی و حاتمی کیا تا کیمیایی و نعمت الله / حسن فتحی برای «مست عشق» فرم پر کرد

4 - فیلمبرداری «عنکبوت» به پایان رسید / با بازی محسن تنابنده، ساره بیات و ماهور الوند

3 - آخرین روزهای فیلم برداری فیلم جدید سازنده «کوپال» / «گورکن» به جشنواره فیلم فجر می رسد

2 - ده فیلم کنجکاوی برانگیز جشنواره فجر در فاصله 5 ماه مانده به جشنواره سی و هشتم فیلم فجر/ از «لامینور» مهرجویی تا «درخت گردو» مهدویان / از «خروج» حاتمی کیا تا «مجبوریم» درمیشیان

1 - ابراهیم داروغه زاده برای سومین بار پیاپی دبیر جشنواره فیلم فجر شد / اولین گفتگوی ابراهیم داروغه زاه به عنوان دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت